«Кондитерський рок-н-рол». Шефиня Дар’я Трофіменкова про українські локальні продукти, тренди у сніданках та круасани (+ цікавий рецепт)
Співвласниця кафе Frankly, шеф-кухарка/кондитерка, та майстриня сніданків Дар’я Трофіменкова про власне бачення трендів на кондитерку в Києві, розвиток шефів та конкурентів. Чому ферментують спаржу, а українці люблять жирне — у цьому інтерв'ю.
Дар’я Трофіменкова
Сніданками та круасанами в Києві навряд когось можна здивувати. Однак можливо експерименти зі стравами, де є хот-доги на булочці-круасані, сирники-колада, накладанець з пастрамі, та коктейль мак-кокос-полин зможуть дати вам новий досвід та приваблять туристів? Дарія займається маркетингом, ресторанним консалтингом і приготуванням страв і десертів. За освітою вона хімік-органік, яка проходила курси Екстора Хіменеса-Браво. Разом із чоловіком Олександром, майстром кондитерського мистецтва, вони нині створюють «кондитерський рок-н-рол»: експериментують зі звичними продуктами, і роблять із них спеціалітети.
Поки Дарія у закладі, вона вдягає білий шефський китель, та йде на кухню. Там вона провела більшу частину дня за кондитерськими процесами заготівель для свіжої ароматної випічки.
А поки до закладу заходять гості з різних районів міста, та навіть з різних країн. Іноземці часто навідується в заклад до Дар'ї, так само як і працівники Міністерства культури, яке розташоване зовсім поруч. Тут вони замовлять зовсім не спешалті каву, культура якої вже стала звичною для молоді. Популярний вибір для них — американо «з водичкою», а також, ділиться шеф-кондитерка, прості та зрозумілі страви.
Якісь легкі та зелені позиції на сніданок у закладі не приживаються. Люди люблять більш жирну їжу. У Frankly легкі страви, наприклад, такі як зелений салат якийсь прикольний зі спаржею, з пучковою квасолею не дуже метчиться. І це дивно, бо ти можеш з'їсти салат і «полірнути» все круасаном. Але люди готові їсти бріош, щось смажене із м’ясом, а потім «полірнутися» все одно круасаном.
Це лише у вашому закладі, чи у інших також помічаєте таку тенденцію?
У нашого конкурента Honey це виходить з раціонами, що дуже класно. Я сама пройшла курс від власниці Ані Звертайло — і це супер класно, я вважаю, адже вони зробили фантастичний продукт з двох видів. У нас це трошки по-іншому, і ми не хочемо повторювати за ними. Ми йдемо своїм шляхом".
У невеликому бліц-опитуванні шефиня Дар’я відповідала на питання, які стосувалися її направлення — майстриня сніданкових меню.
Сніданок вдома, в кафе чи в готелі?
В кафе.
Солоний чи солодкий?
Солоний.
Кава чи чай?
Залежить від настрою, але на ранок — кава, і все інше буде чай.
Апельсиновий сік чи чорна кава на сніданок?
Чорна кава.
Сирники чи яєчня?
Яєчні.
Круасан чи пан-о-шоколад?
Пан-о-шоколад.
Бутерброд з шинкою та сиром чи авокадо тост з лососем?
Мабуть, лосось. Головне, щоб смачний хліб був.
Традиційна паска, чи з начинкою?
Традиційна.
Великодня паска як десерт
В Україні та глобально помітний тренд на м’яку, кремову та пишно прикрашену паску. Чому таке відбувається?
Так, це 100% тренд. 4 роки тому я пробула готувати з начинкою, цілеспрямовано. Тоді в Україні це тільки народжувалось. Однак цьогоріч у Frankly не робимо з начинкою. Ми зробили акцент на текстури, щоб паска класно зберігалася, і її легко було доставляти. Паска, зараз сприймається як десерт. Людям подобається тому ось ці креми, карамель, все-все йде у паску. Вона перетворюється на круасан, в який так само накладають різноманітні начинки. Приклад — крукіс (гібрид круасана та американського печива кукі (cookie)), який також є на вітрині закладу. Те саме хочуть люди у паску. Звичайні чи панетоне вже нікого не здивують. Уже і паскатоне нікого не здивує. Тому ці гібриди і роблять.
Ми спеціально зробили дві паски без начинки, бо хочемо все ж таки показувати смак. Забитий легким кремом, такий десерт зберігається дві доби. Дуже важливо, щоб люди це розуміли, і знали де і що вони купують. Такі паски не можуть бути на постійному виробництві, адже це обмежений крафтовий продукт.
Ми концентруємося на своїх сильних сторонах — це круасани. Ми розбираємося в смаках, в експертизі кондитерки. Ми ж не можемо постійно солоні еклери робити. Це вже антитренд. А класні круасани в Києві не дуже багато де є.
Дар’я назвала топ три заклади, які по випічці займають найперші позиції в столиці: Завертайло, Спельта та Бонко. Цю трійку вона радить для друзів та гостей. «Ось ці конкуренти, вони дійсно достойні люди, зациклені на класному продукті, як і ми».
Розуміння трендів та традицій
Нині круасани, і особливо їхні гібриди — це глобальний тренд. Однак, навіть у Франції вони отримують багато нерозуміння та хейту.
Французи взагалі все хейтять. Як й іспанці, вони теж не розуміють паскатоне й паннетоне на Великдень. Це для них щось святе.
В Україні на Різдво добре продається неукраїнський десерт — штолен. Але зараз не можна уявити, щоб українці не купували його.
Ми свої традиції сприймаємо менше. Наприклад, у закладі моєї подруги відтворили автентичну українську паску за старовинним рецептом 1852 року. Вони це представили з істориком і красиво подали. Але реакція людей була така: «Ми поставимо лайк на цьому відео, але купимо паску з начинками». Я можу зрозуміти цей тренд, адже ті самі крукіс — це різниця текстур: тут є праліне, яке витікає, хрусткий прошарок самого тіста і м’яке печиво. Я підтримую усі ці тренди, адже вони прикольні, і цікаво розуміти, як на це реагують.
У нас є орієнтація на Європу. Таким же чином це працює у моді, наприклад. Усі повторюють один за одним. Є й тренди, які не приживаються. Наприклад, у нас не «зайшли» даніши (австрійська випічка з багатошарового тіста), які ми робили із зефіром та ягодами. Але цей тренд живе лише 1 місяць, поки ми вигадуємо щось нове в начинці. Тісто в них просте, більш сухе, а зазвичай люди люблять, щоб витікала начинка.