Шукайте матча лате на кокосовому. Сім трендів у кав’ярнях на 2026 рік

17 листопада, 16:37
Кав’ярня з випічкою та напоями (Фото: depositphotos.com/Cavan)

Кав’ярня з випічкою та напоями (Фото: depositphotos.com/Cavan)

Кавова сцена постійно розвивається, під впливом тенденцій у масовій культурі, вподобань гостей закладів та технологічного прогресу. Тож чи чекають нас якісь сюрпризи у кав’ярнях у 2026 році?

Кав’ярні для багатьох стали місцем спокою, натхнення, підзарядки, приємного спілкування, смачного перекусу чи десерту. Й іноді у цьому переліку не залишається простору, щоб вставити пункт «смачної кави». Але, здається, він є безумовним і обов’язковим, хоча на додачу до нього заклад має мати смачні сендвічі, трубочки зі згущенкою, лате з фісташкою, сиропом та альтернативним молоком. Адже з часів розквіту Instagram і TikTok багато популярних харчових трендів захопили увагу споживачів по всьому світу, спонукаючи кав’ярні включати деякі з них у свої меню. NV FOOD проаналізував сучасні тенденції та склав перелік семи трендів, які нам варто чекати у 2026 році у кавових царствах України.

Реклама

1. Повноцінне харчування в кав’ярні

Подібно до їжі, кава розвивається згідно з трендами. Сьогодні клієнти очікують не лише інноваційних смакових поєднань, але й комфорту ностальгії. Поєднання сучасних, трендових творінь із звичними основними продуктами створює збалансоване меню, яке збігається з акцентом на високоякісній каві.

Тим паче, що кава — на диво невигідна, якщо врахувати орендну плату, операційні витрати, пакування та заробітну плату. Напої можуть продаватися по 5 доларів США (210,3 грн), але фактична вартість кави на чашку дуже мала порівняно з витратами на оплату праці. Водночас на їжу можна значно накручувати ціну. Такі варіанти, як сендвічі та салати, є економічно вигідними, оскільки інгредієнти можна купувати оптом, приготування просте, і клієнти готові платити преміальну ціну за варіанти «візьми з собою».

2. Новизна та оригінальність у смаку

Поєднання смаків — це глобальний тренд для всього світу. Зазвичай, нові тенденції приходять у світ кави після чемпіонатів бариста, під час яких учасники знаходять оригінальні рецепти або незвичайні способи приготування напоїв. Тому тут на ринок спешалті кави, і, відповідно, кав’ярень третьої хвилі виходить кавова міксологія.

Вона зосереджується на смаку самої кави, який вважається основою напою. Завдання бариста — підкреслити або прикрасити напій іншими інгредієнтами, які розкривають додаткові нотки в каві.

Приклад міксології: бариста відчув нотки манго та маракуї в каві та додав рожеві квіти та гвоздику. В результаті смак нагадує вишневий пунш.

3. Рослинне молоко

Рослинне молоко з кожним роком набуває все більшої популярності. Воно може підкреслити смаки в еспресо, додати солодкості напою, перетворити каву на коктейль і просто гарно смакувати. Якщо 10−15 років тому було модним мати на вітрині десятки видів сиропів, то сьогодні — в холодильнику десятки видів альтернативного молока

Наприклад:

  • Кокосове молоко — надає напою вершковий смак, містить багато насичених жирів.
  • Мигдальне молоко — приваблює своїм горіховим ароматом, але не надто нав’язливим. Вівсяне молоко має нейтральний смак і дозволяє відчути смак самої кави.
  • Бананове молоко — має яскравий фруктовий смак і доволі солодке.
  • Соєве молоко — має нейтральний смак, найкраще поєднується з менш кислою кавою.

4. Оригінальні десерти до кави

Кав’ярню без десертів складно уявити вже в 2025 році, тож тенденція тільки фасилітується в наступному. Від вафельних тортиків та горішків з горгонзолою до авторських тортів й пирогів від самих бариста та кухарів.

5. Функціональна кава

Поки що цей вид кави, про яку ми писали раніше, не розкрив свій потенціал достатньо, щоб з’являтися в кав’ярнях. Одначе можемо передбачити, що скоро це станеться. Домашні бариста і прихильники здорового способу життя вже експериментують на кухнях з корисними добавками: вітаміни, протеїн, пробіотики, колаген тощо. Таку каву починають замовляти онлайн.

Також у цей пункт можемо включити ще більш підвищений попит споживачів у кав’ярнях на замінники цукру та молока, декаф (кава без кофеїну), натуральні ароматизатори

6. Екологічність і додатковий простір

Питання екологічності стає все більш гострим на кавовому ринку. Розв’язання цього питання пов’язане зі свідомим споживанням та переробкою, наприклад: відмова від одноразових стаканчиків на користь багаторазових. Кав’ярні продають стильні термокружки, пропонують знижки тим, хто приходить зі своєю чашкою. В Україні вже є обсмажчики, які пропонують віддавати їм упаковки від кави, щоб вони могли її переробити. Також у кав’ярнях часто можна побачити використання в інтер'єрі старих речей, меблів, техніки, банок, контейнерів, як дизайнерських елементів. Це дозволяє створити з кав’ярні додатковий простір для невеликої галереї, студії, місця для подій, бібліотеки тощо.

7. Не тільки кава

Чим більше попиту — тим більша пропозиція. Кав’ярня давно перестала бути місцем суто для кави, як показав 2025 рік. Тож у наступному варто очікувати на матчу, чаї всіх видів, какао, авторські напої, лимонади і тощо в меню. І це усе не має перекрити якість кави. У пошуках напоїв з більшою кількістю смаків та добавок кавові напої з різних культур світу набувають популярності (і продовжуватимуть зростати у 2026 році). Nestlé стверджує, що кава та напої у в'єтнамському та турецькому стилях набувають великої популярності по всіх США, а мексиканські напої, такі як орчата лате або кафе де олья, також переживають свій період.

Показати ще новини