Повернення до витоків чи інновації. Які фуд-тренди чекають нас у 2026 році

14 листопада, 16:57
Їжа, створена штучним інтелектом (Фото: Instagram @katrinas.ai)

Їжа, створена штучним інтелектом (Фото: Instagram @katrinas.ai)

Чи хотіли б ви насолоджуватися домашніми котлетами з картопляним пюре у вишуканому ресторані в наступному році? Так чи ні, але це виглядає цілком можливим.

2026 рік обіцяє бути насиченим подіями у світі харчування. Можна помітити деякі зміни, які складно було передбачити ще 10−20 років тому. Адже хто міг би подумати, що штучний інтелект керуватиме нашим вибором місця обіду, а шефи орієнтуватимуться на рецепти своїх бабусь. Нові тенденції відображають повернення до основ, пошук незабутніх моментів під час трапези, посилення інклюзивності та відновлену відкритість до інших кулінарних впливів. Тож власники ресторанів є ключовими гравцями у цій трансформації — вони повинні адаптуватися, щоб залишатися актуальними та стимулювати зростання. Медіа Malou опубліковано результати 12-місячного аналізу 2000 американських ресторанних локацій у 254 групах, що поєднує внутрішні дані про продуктивність (SEO, відгуки, залучення, видимість) з публічними даними з Google та Instagram. Ось які результати ми змогли виокремити у трендах їжі на 2026 рік.

Реклама

1. По-домашньому

Поточна тенденція зміщується до більш традиційних закладів. В тренді пекарні, класичні бістро, «бульйони» та старі-добрі техніки. Одне слово: автентичність. Споживачі віддають перевагу простій кухні в дружній атмосфері. Рецепти бабусі, домашні страви та спогади з дитинства повертаються, скидаючи з трону «надмірно концептуальні» заклади харчування. Щедрі страви в одному горщику, щоб поділитися, — це виграш (і вигідно з погляду прибутковості).

2. Відродження Маленьких Тарілок

Закуска тапас, демонстративне фото (Фото: depositphotos.com/imagesetc)
Закуска тапас, демонстративне фото / Фото: depositphotos.com/imagesetc

Сьогодні ми переживаємо Ренесанс маленьких тарілок. Етос: трапеза у стилі тапас (маленьких закусок на грінках). Можна помітити, що невеликі закуски тепер поєднують часто набагато більше смаків, ніж великі повні страви. Згадайте ті ж тапас з великою кількістю оздоблень та начинок. Ці закуски займають менше місця на столі, більш різноманітні та красиві, що важливо. А ще у 2026 році все зводиться до «open grabs» — «get a fork and dig in». Тобто, страви, які можна взяти з собою. А вони мають бути невеликі, легкі, цікаві та ситні.

3. Крафтова здорова їжа

Зростаюча стурбованість здоров’ям і добробутом відштовхує споживачів від надмірного споживання та оброблених продуктів. Вони хочуть насолоди, але з якісними сезонними інгредієнтами, більш здоровою крафтовою кухнею і, перш за все — домашньою. Старі рецепти та класичні техніки є обов’язковими. Зі страв це можуть бути домашні соління, картопля у різних формах, кефір, редиска у салатах, забуті овочі (пастернак, козелець, топінамбур, хрін, чорна редька, ріпа, мангольд, капуста квашена кале) тощо.

4. Інклюзивна їжа та свідоме споживання

У 2026 році екологічна свідомість — це нова норма. Їжа також має бути більш інклюзивною — від халяльних та веганських варіантів до практик з низьким рівнем викидів вуглецю та підтримки локального. Приклади впровадження такого є вже й в Україні. Як от в закладі Honey в Києві, де працює нутритивне меню.

Щоденний вибір їжі стає актом змін. Споживачі стають все більш чутливими до цих цінностей, зменшуючи споживання м’яса та звертаючись до рослинних альтернатив. Збалансуйте безм’ясні варіанти продуктами з високим вмістом білка та «енергетичними» продуктами, такими як суміші субпродуктів (яловичина + печінка/серце) або повноцінні протеїнові перекуси (скир, шматочки лосося) замість солодких батончиків. У 2026 році ви побачите багато цільних продуктів та інгредієнтів. Наприклад, масло гхі, цільнохарчовий протеїн (грецький скір або турецький айран), бріоші або крекери на заквасці, «корисний для кишечника паштет», веганські нарізки замість сирів та ковбас тощо

4. Іноземні кухні

У 2026 році харчові тренди диверсифікуються, зі зростанням традиційної англійської, східноєвропейської, південноазійської та нової хвилі японської кухонь. Ресторанам рекомендують подумати про поєднання високоякісних суші з саке, домашніми варениками, хаггісом та картопляними оладками. Азійський ф’южн також переживає бум завдяки підприємцям третього покоління (наприклад, вулична їжа тток-боккі або корейські бургери НЛО). Традиційні левантійська, курдська та турецька кухні також в тренді, як-от лахмаджун та шаурма.

Приклад простої яєчні у красивій інстаграмній подачі (Фото: Instagram @julesfood)
Приклад простої яєчні у красивій інстаграмній подачі / Фото: Instagram @julesfood

5. Красива подача для Instagram

У 2026 році виграють продукти, які мають гарний вигляд на фотографіях, несуть історію та виконують якусь функцію. TikTok та Instagram продовжують винагороджувати текстуру, гостроту, квіткові нотки та більш корисні варіації звичних страв, в той час, як ресторани подвоюють увагу до традиційних смаків та форматів закусок.

6. Азійські «смачні» смаки та б\а коктейлі

Знову в тренді буде смак умамі, який фактично й перекладаєтья як «смачний». Полюблятимуть багато кислинки та хрускоту: чорний лайм (лумі) та хавайдж як герої прянощів нового покоління для нових поколінь (на краях коктейлів), начинки з хрустким чилі на овочах, тамаринд та калабрійська/складні чилі глазурі. І от щодо коктейлів — продовжується мода на безалкогольні/з низьким вмістом алкоголю поєднання з комбучею, ігристими кокосовими/кактусовими водами та безалкогольними винами для розширення інклюзивності без втрати майстерності барменів. Молодші покоління стимулюють попит на напої з помірним вмістом алкоголю, які поєднують смак з помірністю. У напоях попкулрні будуть їстівні польові квіти, бергамот/лемонграс, колотий лід.

7. Доступні ціни та страви і продукти

Інфляція змінила харчові звички споживачів. Гості все ще хочуть харчуватися поза домом, але більш раціонально та бюджетно. Після різкого зростання цін у 2025 році тенденція змінюється у 2026 році. Більш доступні концепції та меню приваблюють ширшу аудиторію. Навіть шеф-кухарі вишуканих ресторанів вивчають доступніші пропозиції.

8. Поп-апи та резиденції

Все більше ресторанів запрошують шеф-кухарів «попрацювати» на своїх кухнях для створення меню на обмежений час. Це приваблює спільноти шеф-кухарів, розважає клієнтів та оновлює меню. Це пропонує щось нове для вашого закладу, а також чудову можливість для комунікації. В Українських містах це вже також нормальна практика, щоб заклади робили між собою колаборації та готувати спільні страви на один день чи певний період. Так роблять як великі заклади, так і просто кав’ярні. Також відомі ресторани практикують резиденції. До прикладу, мішленівський noma, із титулом «найкращий» ресторан, неодноразово «переїжджав» до інших країн на тимчасове перебування, щоб поготувати там свої страви.

9. Штучний інтелект та підписка

Штучний інтелект стає важливим для управління ресторанами в різних сферах та функціях. З його допомогою не лише створюють концепції закладів, складають меню, роблять рецептури, а й самі гості обирають заклади для себе. Також платні підписки стають дедалі популярнішими як спосіб запропонувати персоналізований досвід та зміцнити лояльність клієнтів. Наприклад, ви можете купити річну кількість кави чи якоїсь страви. Команди закладів комунікують про це в соцмережах, і роблять також додаткові знижки своїм «підписникам».

10. Персоналізація страв

Швидка зміна вподобань споживачів вивела персоналізацію страв на вершину харчових трендів. Ресторани тепер дозволяють гостям повністю налаштовувати свої страви, виходячи за рамки стандартного меню. Роли, боули, бургери, салати, суші — відвідувачі хочуть обмінювати, будувати та творити на свій смак. Гості хочуть зручності, індивідуальності та вибору — а персоналізація забезпечує все це.

Показати ще новини