По бургеру під Ейфелевою вежею. Чому французи шаленіють від американського фаст-фуду
Попри свою вишукану та величну гастрономічну репутацію, французький смак змінюється. Видання CNBS дослідило, чому швидка американська їжа стала трендом у Франції.
Франція є другим за величиною ринком McDonald’s і Burger King за межами США. Багато брендів хочуть прийти до Франції, тому що Франція — це ніби прекрасне Ельдорадо.Для бізнесменів тут ідеальне місце, щоб заробити 2−3 рази більше продажів, ніж в іншій країні.
Це країна, яка має високу прихильність та культ їжі, споживає американські бренди, а також має відповідну демографію, тому ресторани досягли там успіху.
Багатокультурна французька споживацька база все більше тяжіє до більш зручних і дешевих варіантів харчування. Бургери тут почали відігравати велику роль. Того року на ресторани швидкого обслуговування, де подають бургери, припадало близько половини продажів у країні. За останні 30 років бургери завоювали все більшу частку ринку і стали невід'ємною частиною меню кожного ресторану.
Але справа не лише в бургерах. Американські компанії швидкого харчування, завдяки розумному маркетингу, побудували свої бренди на основі культових продуктів.
Люди у Франції пішли відкривати для себе інші смаки. Успіх цієї страви досягнуто за допомогою гарної історії з культовим бургером: для Popeyes — це сендвіч з куркою, для McDonald’s — це Біг Мак, для Burger King — Whopper.
У відео французи зізнаються: «Ми — країна Мішленів, мішленівських ресторанів. Це як гастрономія, дуже високі стандарти. І все ж таки, фаст-фуд дуже модний. Це свідчить про те, що навіть якщо ми цінуємо їжу, ми все одно розуміємо, що любимо себе побалувати ».
«У Франції сформувався апетит до американського способу життя, великий апетит», — Ксав'є Експіллі, президент і засновник консалтингової компанії EXPM (Інжиніринг, архітектура, дизайн і консалтинг). Він додав, що люди у Франції хочуть відкрити для себе інші смаки і коли ви пояснюєте це за допомогою гарної історії, за допомогою культового бургера, ви досягаєте успіху".
У 2023 році у Франції на частку фаст-фудів, які подають бургери, припадало 47%, або 9,1 мільярда євро, від усіх продажів у швидкому харчуванні. Найбільшу частку займає McDonald’s, частково тому, що він був там першим, відкрившись у паризькому передмісті Кретей у 1972 році. Станом на березень 2024 року бургерний гігант має понад 1 500 закладів у Франції.
За п’ять років найуспішніші мережі швидкого харчування відкрили майже 500 точок по всій Франції. Загальний прибуток категорії за цей час зріс приблизно на 10%.
В останнє десятиліття справді гаряче стало від інших нових концепцій, більш швидких і повсякденних, які прийшли до Франції. Я думаю, що американські концепції проробили велику роботу, зробивши свої пропозиції доступним.