Чотири роки спроб та 186 рецептів. В Києві презентували український джин з 16 ботанікалами

30 вересня 2024, 15:15

В рамках BAROMETER International Bar Show 2024 відбулася презентація-дегустація українського джину Haister (Гайстер).

Презентацію проводив бренд-амбасадор Назар Макаров — шеф-бармен BarmanDictat, переможець конкурсу World Class Ukraine 2018 і найкращий бармен Східної Європи за версією Drinks Come True 2019. Назар також посів друге місце на глобальному етапі конкурсу Angostura Global Cocktail Challenge і перше місце в номінації «Кращий ромовий коктейль».

Реклама

Назар розповів гостям про те, як створювався дикий український джин Haister. Він зазначив, що спочатку ідея полягала в тому, щоб швидко створити джин та позначити Україну на джин-карті світу.

«Гайстер — лелека, цього птаха і досі так називають в деяких регіонах України. Особливістю його у тому, що де би він не був і як би не любив мандри, врешті гайстер завжди повертається додому. Насправді, я декілька років мріяв створити джин, читав про це інформацію, перевіряв себе на конкурсах, шукав можливості познайомитися з одним із провідних гербалістів світу Івано Танутті. Коли випала можливість і мені вдалося провести з ним два дні, я вирішив шукати людей, котрі повірять в ідею українського джину», — розповів бармен.

Процес почався ще під час пандемії. Команда витратила рік на 100 спроб дистиляції та перевірку 186 рецептів, а ще півтора роки — на формування ідеальної джин-корзини. В процесі численних технік настоювання цитрусових на спирті виявилося, що свіжі фрукти працюють краще. Потім обрали пляшку Демон Шер і вже думали, що фінал близько. Але почалась війна, тому все сталося не так, як уявлялося. Замовлені пляшки віддали на потреби військових волинської тероборони — для коктейлів Молотова. Врешті, довелося шукати нові рішення — пляшку, що ідеально поміщалася би в руці бармена і була зручною.

«У нас з’явилася власна пресформа ідеальної пляшки „під руку бармена“ з можливістю реюзу. Тепер, коли ви купуєте Гайстер, до кожної пляшки ми кладемо спеціальні етикетки, на яких можна писати — ви можете використати пляшку пізніше будь-яким чином. Роки за баром та пошук ледь не всіх склозаводів Європи визначили вектор для розробки — використати досвід найкращих, але не бути схожими ні на кого. Наступна зупинка — перегонка на Хольштейн-кубах. Ми вирішили, що обладнання буде робити один із найкращих виробників, бо ми не готові на компроміси та посередню якість. Довірилися сімейній компанії, яка робить куби вже чотири десятиліття — Arnold Holstein. Процес дистиляції відбувається через джин-корзину, без мацерації ботанікалів, що дає делікатніші та тонші аромати. Цедру цитрусових настоюємо на спирті 5 днів і переганяємо окремо, щоб отримати ароматні спирти. Після цього змішуємо їх з основним відгоном джину і даємо відпочивати», — розповідає Назар.

Смаковий та ароматичний профіль джину дуже цікавий. Гайстер — збалансований London Dry джин — гармонійний сплав ялівцю та ще 15 добірних ботанікалів:

  • Коріандр
  • Касія
  • Мигдаль
  • Кримський лимонник
  • Троянда запашна
  • Лаванда
  • Шавлія
  • Рожевий перець
  • Сичуанський перець
  • Кардамон
  • Корінь ірису
  • Ангеліка
  • Лаврове листя
  • Цедра лимона Еврика
  • Цедра апельсина Гамлін

До джину не додають цукру та ароматизаторів. Смак відкривається з відчуття свіжості та яскравості. Першими відчуваються свіжі ноти шавлії - зелені та трав’янистості. Наступним акцентом є рожевий перець, що додає гостроти та зігріваючого пікантного ефекту. Далі відтінки прополісу доповнюють загальний профіль глибиною та складністю. Це додає легкої солодкавості та ледь помітної воскової текстури. Післясмак тривалий та залишається в пам’яті пряними нотами, зокрема кардамону з його характерною гостротою та теплом. Цей джин чудово підійде для поєднання з тоніком, можна приготувати з ним Gin Basil Smash, Dry Martini, Martinez.

«Після перегонки ми не біжимо розливати та продавати. Щоб смак стабілізувався, наш джин відпочиває в нержавіючих чанах близько двох місяців, і лише потім відправляється на розлив. Зараз ми на фінішній прямій чотирирічного марафону під назвою „Як швидко створити джин“, і попереду — найцікавіше», — каже Назар Макаров.

Він також каже, що бренд планує активно співпрацювати з барами, та кожна дегустація має освітній компонент, щоб бармени могли дізнатися більше про джин загалом та про Haister зокрема. Він також назвав цей український джин «амбасадором української обрядовості», а тісний зв’язок з природою та світом — важливою складовою ДНК бренду. «Haister пропонує переосмислити календарно-обрядові свята та інтегрувати їх в барну культуру України. Ми пропонуємо івентійну стратегію, що поділяється на цикли за порами року. Залежно від позиціонування бар обирає івент для колаборації - Калита, Маланка, Івана Купала тощо», — розповідає Назар Макаров.

Джин Haister доступний для передзамовлення на сайті бренду і згодом з’явиться для продажу в магазинах.

Показати ще новини