Столове вино зазнає удару. Чому зростають продажі дорожчих вин
Ринок вина переживає складнощі (Фото: freepik/KamranAydinov)
Ми живемо в конвульсивні часи, і виноробна галузь не є винятком: ринок, що опинився в полоні жахливої зміни клімату, історично низьких показників споживання у світі та високих тарифів, останнім часом зазнав серйозних ударів.
Звернемо увагу на ринок США. І, хоча світові продажі вина продовжують свою тенденцію до зниження, це не всі погані новини. Виходячи з останніх даних, ми бачимо не лише складний перший квартал для ринку вина, але й деякі позитивні тенденції щодо онлайн-покупок та преміальних вин.
Столове вино зазнає удару
SipSource, джерело даних та аналітики про вино та міцні напої, яке використовує інформацію оптових торговців у США, опублікувало свої показники за перший квартал 2025 року. Ринок вина скоротився як за обсягом (на 9,9%), так і за доходом (на 10,5%). Справжнім невдахою, здається, є дешевші столові вина: раніше обнадійлива тенденція зростання для «вин для щоденного використання» змінилася. Ці дані підтверджуються останнім звітом про ринок вина BMO Wine and Spirits Group: «Виноробні із середньою ціною менше 20 доларів США зазнали чистого зниження продажів», — йдеться у ньому, — «тоді як ті, у кого ціни вищі, залишилися на рівні минулого року». Ще гірше те, що вина ціною менше 11 доларів США у 2024 році було продано на 6% менше, ніж у попередньому році.
Трохи приємного
Згідно зі звітом BMO, спостерігається зростання на ринку преміальних вин. Продажі вин ціною 20 доларів США залишалися стабільними, тоді як середнє зростання продажів вин ціною від 20 до 50 доларів США зросло на 12%. Ще більш значно, преміальні вина ціною 50 доларів США і вище показали середнє зростання на 10%. Загалом це зростання торкнулося близько 34% виноробень США. Тут є чітка тенденція, і це якість, а не кількість.
Є й більше хороших новин на ринку онлайн-продажів вина, хоча у 2024 році спостерігалося незначне скорочення. Понад 60% усіх виноробень очікують, що їхні продажі безпосередньо споживачеві (або DTC) зростуть цього року, продовжуючи дворічну тенденцію. Це стане викликом для 11 000 виробників, річний обсяг виробництва яких становить менше 50 000 ящиків: продажі DTC є їхньою життєвою силою, тому їм доведеться інвестувати ресурси в рекламу та впізнаваність бренду, особливо враховуючи, що молодші споживачі не тільки п’ють менше, але й здебільшого не мають лояльності до бренду покоління бумерів. Очікуйте жорсткої конкуренції серед виробників у цьому секторі.
Нарешті, у звіті BMO висловлюється певний обережний оптимізм щодо того, що тривожне зниження продажів вина може досягти дна: виноробна галузь прогнозувала спад на 9% у 2024 році, тоді як фактичний результат наприкінці дня становив лише 4%. «Ринок США падає до базового рівня» — це був висновок звіту.
- «Бар, магазин, спільнота». В Києві відкрився заклад з українським вином та спеціалітетами від засновника винного фестивалю
- Аргентинський винороб, який інвестує в Україну в умовах війни, отримав нагороду Міжнародної організації виноградарства і вина
- Не лише вино. Топ-5 варіантів бочкового пива, які радять броварі