«Надходять численні скарги». До кінця квітня МОН підготує інше рішення щодо шкіл у прифронтових громадах — Верещук
На наказ МОН про школи у прифронтових громадах надходять численні скарги (Фото: unsplash / Taylor Wilcox)
На наказ Міністерства освіти і науки № 1112 від 7 серпня 2024 року, який визначає умови здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах в умовах воєнного стану, надходять численні скарги від громад.
Про це у вівторок, 22 квітня, заявила заступниця керівника Офісу президента Ірина Верещук.
За її словами, документ фактично ліквідовує школи у багатьох громадах поблизу лінії фронту.
Це, зокрема, може призвести до масових звільнень педагогів та припинення дистанційного навчання для десятків тисяч українських дітей — як за кордоном, так і в прифронтових регіонах та на тимчасово окупованих територіях, зазначала посадовиця.
«На нараді в Офісі президента минулого тижня Міносвіти взяли час до кінця квітня, щоб напрацювати більш збалансовані рішення», — написала Верещук.
Вона також закликала міністра освіти Оксена Лісового не допустити зростання соціальної напруги в чутливих регіонах, наголосивши на важливості збереження освітніх закладів як інструменту зв’язку з українцями, які перебувають за межами країни або на окупованих територіях.
Наказ № 1112 замінив попередній документ № 850 та передбачає, що для відновлення очної або змішаної форми навчання необхідно мати укриття у межах 500 метрів від школи, відповідне матеріальне забезпечення, а також — для низки областей — рішення обласної ради оборони чи розпорядження голови ОВА.
Міносвіти зазначає, що дистанційні школи та класи продовжать роботу, але лише за умови, що в закладі сформовано мінімум один клас на паралелі — з 1 до 9, з 5 до 11 або з 8 до 11 класу для ліцеїв.
Також документ передбачає, що з 1 вересня 2025 року діти, які були змушені переїхати через війну, мають навчатися очно за місцем фактичного перебування. Водночас протягом 2024/2025 навчального року вони ще зможуть залишатися у дистанційних класах.
Учні, які залишаються на тимчасово окупованих територіях, також зможуть навчатися дистанційно, якщо це дозволить безпекова ситуація — її оцінюватимуть вчителі разом із батьками. Крім того, для частини дітей може бути застосована індивідуальна форма навчання — педагогічний патронаж із використанням дистанційних технологій.
Усі зміни набудуть чинності з 1 вересня 2025 року.