«Керуються як бізнес». В чому секрет найпрестижніших українських підрозділів — Азову, Третьої штурмової і Хартії, — The Economist

16 жовтня, 07:47
Листівка з відомим рекламним слоганом Третьої штурмової бригади (Фото: Третій армійський корпус / Facebook)

Листівка з відомим рекламним слоганом Третьої штурмової бригади (Фото: Третій армійський корпус / Facebook)

Найпрестижніші українські підрозділи керуються як бізнеси, а ключем до їхньої популярності є маркетинг і HR, йдеться в матеріалі The Economist.

Журнал називає Азов, Третю штурмову (Третій армійський корпус) і Хартію трьома найбільш прославленими українськими підрозділами.

«Спираючись здебільшого на власні кампанії з набору новобранців і збори коштів, три підрозділи швидко виросли до батальйону, а потім і до бригади. Навесні цього року, в рамках масштабнішої реорганізації армії, кожному з них було доручено командування ще чотирма або п’ятьма бригадами, що перетворило їх на повноцінні корпуси. Нині, маючи у своєму складі понад 20 000 людей, ці три корпуси слугують прикладом виняткової здатності України до самоорганізації й того, як навички в бізнесі можуть бути застосовані у збройних силах. Завдяки культовому статусу в очах громадськості, вони також можуть стати трампліном для післявоєнної політичної кар'єри», — сказано в матеріалі.

Реклама

Видання зазначає, що за успіхом трьох корпусів стоїть хороша підготовка та управління. Засновник Хартії Всеволод Кожемяко зазначив, що у них майже немає офіцерів з радянської системи, і, на відміну від старої системи, Хартія не використовує людей як тварин. Солдати беруть участь у плануванні та розуміють, що роблять, наголосив Кожемяко. Командирів батальйонів оцінюють за ключовими показниками ефективності (KPI) — «ціна за знищення» і «вартість за день на передовій», а в корпусі працює професійний відділ кадрів. Кожемяко розповів, що його наступний проєкт — впровадження програмного забезпечення для управління ресурсами. За його словами, спілкування з офіцерами «старої формації» нагадує йому про його минуле в агробізнесі, коли він був змушений переконувати колишніх керівників колгоспів у корисності таких новомодних концепцій, як маркетинг і бухгалтерський облік.

«Не менш важливим для набору особового складу є підтримка поранених солдатів та їхніх родин, яку надає корпус. Молодий лейтенант, нещодавно звільнений після трьох років жорстокого утримання в російському ув’язненні, із захопленням відгукується про Азов Супровід: „Вони зустріли мене біля автобуса, знайшли для мене найкращу лікарню і найкращі протези, вони на зв’язку цілодобово“. Чоловікам, які бажають повернутися в стрій, знаходять небойові посади. Для загиблих організовують і оплачують похорон, а сім'ям допомагають отримати компенсацію», — розповідає The Economist.

Видання зазначає, що корпусам вдалося побудувати «потужні бренди» завдяки грамотному менеджменту. Вони мають великі маркетингові та креативні команди й активно ведуть соцмережі та YouTube-канали. На їхніх сайтах публікуються колаборації із зірками музики та спорту, а донат легко залишити, перейшовши за посиланням. Команда Хартії, яку очолює колишній керівник однієї з найвідоміших маркетингових компаній України, залучила китайського художника Ай Вейвея, щоб той розробив для них мерч.

Третій армійський корпус створив для своєї цільової аудиторії 18−25 років KillHouse — школу управління дронами на околиці Києва. Будь-хто може пройти навчання, а чверть із тих, хто закінчив школу, підписують контракт. Рекламна кампанія з моделями торік зіткнулася з критикою через нібито сексизм, але спрацювала на ура, пише The Economist. Голова медіавідділу Третього корпусу Христина Бондаренко розповіла, що кількість заявок на день перевищувала 200. Нещодавно Третій корпус також працював з оскароносним режисером Мстиславом Черновим над створенням нового фільму з кадрами з поля бою, знятими на нашоломну камеру.

Реклама корпусу, як сказано в матеріалі, відображає мінливі настрої війни. Перші білборди Третьої штурмової «майоріли зброєю і мачизмом», потім була позитивна кампанія з пілотом дрона, який відпочиває в шезлонгу («Літо, FPV, Третя штурмова»), і підбадьорливий білборд із чоловіками, що зібралися біля багаття.

«В особливо важкий період після провалу літнього контрнаступу України 2023 року кампанія із зомбі представляла протистояння солдатів із живими мерцями. Послання було таким: „Якщо ви не будете битися зараз, темрява переможе“, зазначила Бондаренко. Нині, коли мирні переговори зайшли в глухий кут і кінця війни не видно, акцент робиться на військовій службі як способі життя. На останніх рекламних щитах Хартії зображено гігантських беззбройних солдатів під гаслом „Зростай у Хартії“, а на білбордах Третього корпусу бійці обіймають немовлят і кидають палиці собакам під слоганом „Ми тут, щоб жити“. Насправді вони дуже схожі на політичну рекламу, і це, безумовно, не випадково», — сказано в матеріалі.

poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу NV

Показати ще новини