З тріщин тунелю капає вода. У Києві перекрили на пів року частину синьої гілки метро — всі подробиці

9 грудня 2023, 18:20

8 грудня КМДА повідомила про припинення на пів року руху поїздів на синій гілці київського метро між станціями Деміївська та Теремки з 13:49. Це пояснили необхідністю термінового ремонту перегінного тунелю.

Під час ремонту тунелю поїзди курсуватимуть між станціями Героїв Дніпра та Либідська. Станції метро Деміївська, Голосіївська, Васильківська, Виставковий центр, Іподром та Теремки продовжать цілодобову роботу в режимі укриття.

Реклама

Шестимісячний термін ремонту — це попередні підрахунки, отже, цей термін може бути змінено. Ремонт планують робити на поверхні землі.

Його необхідність пояснюють тим, що «через нерівномірні процеси розущільнення, віброповзучості навколо ґрунтового масиву і навантаження на тунельну оправу з’явився ризик втрати стійкості тунельних споруд».

Також у КМДА зазначили, що перегінні тунелі між станціями Деміївська та Либідська споруджувалися у поймі річки Либідь ще у 2008−2010 роках підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах, при штучному водозниженні.

Пізніше начальник київського метро Віктор Брагінський повідомив, що після ранкової години пік на стелі тунелю помітили нові тріщини, що загрожувало безпеці пасажирів. На відео, де він пояснює ситуацію меру Віталію Кличку, видно, що з тріщин капає вода.

Брагінський розповів, що тунель розриють згори, щоб перевірити, чи дотримався генпідрядник усіх норм під час його будівництва. Він додав, що, крім неякісної роботи генпідрядника, тріщини могли спричинити активність річки Либідь і геологічні умови (пливуни і торфовища).

Кличко назвав попередньою причиною події порушення умов будівництва.

NV слідкує за подіями, пов’язаними із закриттям частини синьої гілки київського метро в режимі онлайн.

Онлайн

18:19 Між станціями метро Деміївська та Теремки можуть запустити човниковий рух

Про це під час брифінгу повідомив директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кадибор, За його словами, інтервал руху між поїздами на цій ділянці становитиме до пів години.

Тестування човникового руху почнеться вже завтра і без перевезення пасажирів.

17:51 У КМДА визнали, що вода та пісок у тунелі метро між Либідською та Деміївською з’явилися наприкінці листопада

Про це розповів ЗМІ директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор

За його словами, Метрополітен звернувся до Київського державного науково-дослідного інституту будівельних конструкцій, а той дав висновок про можливу загрозу руйнування тунелю, після чого рух поїздів по ньому вирішили припинити.

«Станом на сьогодні ми бачимо, що у зв’язку із зупинкою руху поїздів у нас стабілізується потік води, тобто якоюсь мірою зменшується, зменшується винос піску. Також попередньо були встановлені маяки на тунелі, де були утворені тріщини. Сьогодні прогресу тріщин немає. Тобто було вжито правильних заходів щодо зупинки вагонів, де ми запобігли виникненню надзвичайної ситуації», — заявив Кандибор.

14:00 Закриті станції та вестибюлі синьої гілки працюватимуть як укриття під час повітряної тривоги.

Відповідне рішення ухвалила Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (ТЕБ та НС) на засіданні у суботу, 9 грудня.

10:28 Через підтоплення станцій та пов’язані з цим ремонтні роботи у столиці будуть внесені зміни до організації дорожнього руху.

Про це 9 грудня повідомив голова МВС Ігор Клименко.

«У зв’язку із закриттям підземки основне навантаження щодо перевезення громадян припаде на наземний громадський транспорт. Відповідно його побільшає, так що дорожній рух може значно ускладнитися… Запроваджуємо зміни до організації дорожнього руху на найбільш завантажених відрізках доріг столиці. Збільшимо пропускну спроможність громадського транспорту, відрегулюємо хронометраж перемикання сигналів світлофора, перенесемо для зручності зупинки громадського транспорту, змінимо деякі дорожні знаки», — розповів він за підсумками засідання Державної комісії з ТЕБ та НС.

22:00 Прем'єр-міністр Денис Шмигаль повідомив у Telegram, що 9 грудня відбудеться засідання комісії з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, на якій чекають на мера Києва Віталія Кличка. За словами прем'єра, завдання влади — «оперативно оцінити ситуацію та вжити заходів, щоб не допустити її розвитку за негативним сценарієм».

«Через дії чи бездіяльність міської влади постала загроза затоплення та руйнування тунелів „синьої“ гілки столичного метро. Це матиме безпосередній вплив на безпеку киян», — написав Шмигаль.

21:15 У Telegram-каналах з’явилося відео великого затору автобусів у районі станції метро Либідська. Як пише канал Киевский движ, «в один бік жахливий затор, громадський транспорт не може навіть виїхати».

19:33 Речник Київпастрансу Олег Грищак розповів про два маршрути з Теремків 2 до станцій метро Деміївська та Либідська

«Щодо Других Теремків, там є 119 автобус, який іде до Деміївської і, загалом, він іде до Контрактової площі. Можна доїхати до Деміївської, якщо є можливість — вийти на Деміївській, трошечки пройтись до Либідсської. Є там 12-й тролейбус, який іде на площу Українських Героїв через Либідську, якраз з Других Теремків він працює», — заявив Грищак.

19:29 NV зібрав меми про закриття частини синьої гілки київського метро, які вже встигли з’явитись у соцмережах

19:08 Підтоплення тунелів київського метро розслідують як службову недбалість, що спричинила тяжкі наслідки

Про це повідомила прокуратура Києва.

«В межах слідства буде надано правову оцінку діям службових осіб КП Київський метрополітен і підрядних організацій, які споруджували перегінні тунелі між станціями Деміївська та Либідська в поймі річки Либідь», — сказано в повідомленні прокуратури.

18:53 Депутат Київради Білоцерковець звинуватив у протіканні тунелю київського метро Януковича та Азарова, які хотіли відкривати нові станції терміново

«Просто нагадаю: станції метрополітену, які щойно закрили на ремонт, десять років тому відкривали „крєпкі господарники“ Янукович та Азаров. Банда Януковича прийшла до влади в 2010 році і їм треба було показувати швидкий результат — терміново відкривати станції метро. І пофігу було на те, що гідроізоляцію не встигли зробити. Жага швидкого результату, скоріше за все, позначилася на проєктуванні та будівельних роботах, що не могло не відобразитися на стані конструкцій», — заявив він на своїй сторінці у Facebook.

18:48 Депутат Київради заявив, що терміни ремонтних робіт у київському метро можуть зрости до року

«Вже сьогоднішній день показав, що транспортна інфраструктура міста не впорається… Якщо міська влада намагається показати, що це буде плановим ремонтом, то це абсолютно не так. Адже вчора на сесії Київської міської ради про це жодним словом ніхто не обмовився… За думкою деяких експертів, прогнозують не пів року, а рік, що ці станції метрополітену будуть закриті. Я думаю, що нас чекають надстрашні і величезні пробки», — заявив депутат Київради Андрій Вітренко в ефірі телемарафону, передає ТСН.

18:16 NV Time взяв коментар в інженера Дмитра Макогона про причини розгерметизації тунелю київського метро

Руйнування тунелю, зокрема, могло бути пов’язане з нерегулярним або поверхневим його обслуговуванням, говорить він.

17:47 ГО Пасажири Києва також повідомила, що безпосереднє протікання сталося біля пікету 73 у тунелі, що веде у бік центру

«Це приблизно на повороті з бульвару Міхновського на проспект Лобановсько під МАФами Дніпро-М і Розетки», — зазначили в організації.

За її даними, цей тунель будувався вручну, і фахівці скаржились на якість виконання робіт ще тоді.

«Зокрема, там було порушено геометрію та було недопрацьовано хімічне закріплення тунелів. Про ці проблеми знали ще з початку експлуатації, але дуже не афішували. Думали, може, пронесе», — сказано в заяві Пасажирів Києва.

17:37 У Мережі з’явилося відео із закритої ділянки київського метро

Його опублікувала депутатка Київради Ксенія Семенова. На відео видно, що тунелем тече струмок води з піском.

У громадській організації Пасажири Києва заявили, що цій проблемі вже тиждень, і вона погіршується.

В організації додали, що ділянка між станціями метро Либідська та Деміївська була проблемною ще під час її будівництва. Під час першого випробування у радянські часи сталася аварія, через що будівництво було «заморожено» на роки.

17:32 У Києві починається година пік, кількість людей на станції метро Либідська різко зросла, але наземний транспорт встигає їх розвозити

Про це розповіла кореспондентка каналу Київ.

17:26 Мер Києва Віталій Кличко заявив, що, за попередніми даними, причиною розгерметизації тунелю Київського метро, є порушені умови будівництва

17:22 Кількість одиниць наземного транспорту, що дублює маршрути закритих станцій метро, збільшено до 77 автобусів і 20 тролейбусів

Раніше від Теремків до Либідської курсувало 55 автобусів і 15 тролейбусів. Інтервал руху поїздів на цій лінії метро був близько трьох хвилин. Інтервал руху автобусів і тролейбусів буде не більшим, запевнили у КМДА.

Така кількість наземного транспорту зможе перевезти 14−15 тисяч осіб на годину. Метро до аварії на цій ділянці перевозило близько 12 тисяч осіб на годину.

17:19 Поліція розслідуватиме розгерметизацію тунелю київського метро

Про це NV повідомив речник поліції Києва Дмитро Грищенко.

Він розповів, що поліція отримала заявку щодо розслідування причин розгерметизації тунелю. Відповідну інформацію було зареєстровано.

16:29 Начальник київського метро пояснив, чому частину синьої гілки перекрили

Віктор Брагінський розповів меру Віталію Кличку у прямому ефірі, що після ранкової години пік на стелі тунелю помітили нові тріщини, що загрожувало безпеці пасажирів, тому о 13:45 п’ятниці рух призупинили.

Брагінський повідомив, що тунель розриють згори, щоб перевірити, чи дотримувався генпідрядник під час будівництва у 2007−2008 роках усіх передбачених норм. Це відбудеться за два-три місяці. Попередньо він назвав три ймовірні причини появи тріщин: неякісна робота генпідрядника — відсутність гідроізоляції та хімзакріплення тунелю, активність річки Либідь і геологічні умови (пливуни і торфовища).

На відео з ділянки тунелю видно, що з тріщин постійно капає вода.

16:09 У Києві запускають наземний транспорт, що дублює маршрути закритих станцій метро

Вже 8 грудня організують рух таких автобусних та тролейбусних маршрутів:

  • Автобус № 2-М курсуватиме за маршрутом — Кібернетичний центр — станція метро Теремки — станція метро Либідська. На маршруті працюватиме 60 автобусів з інтервалом руху в одну хвилину.
  • Тролейбус № 43-К курсуватиме за маршрутом Кібернетичний центр — станція метро Либідська. На маршруті їздитиме 20 тролейбусів з інтервалом руху в три хвилини.

Також автобусний маршрут № 38 продовжать до станції метро Либідська. На маршруті буде п’ять автобусів, інтервал їхнього руху — 17 хвилин.

Не їздитиме тролейбус № 50, який курсував за маршрутом Вулиця Милославська — станція метро Либідська. У КМДА пояснили це «необхідністю вивільнення додаткових тролейбусів для роботи маршруту № 43-К».

У КМДА додали, що збільшать кількість тролейбусів на маршруті № 50-К (вул. Милославська — площа Дарницька) для того, щоб «частково переорієнтувати пасажиропотік з Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену на Святошинсько-Броварську».

Показати ще новини