Росія вже до кінця року може стати залежною від імпорту пального на 60% — розвідка
Росія втратила значну частину внутрішніх потужностей і до кінця 2025 року може імпортувати більшість пального (Фото: planeta.press)
Без шести місяців ремонту у спокійних умовах країна-агресорка Росія може до кінця 2025 року стати залежною від імпорту пального на 60%.
Про це йдеться у звіті Служби зовнішньої розвідки України.
СЗР зазначає, що паливна криза, яка охопила РФ, стала не стільки наслідком окремих аварій чи санкцій, скільки віддзеркаленням глибокої деградації її енергетичної моделі.
Розвідка підкреслює, що роки недофінансування, технологічної ізоляції та хибних управлінських рішень перетворили колись прибуткову галузь на систему, що виживає за інерцією.
«Російські НПЗ, зосереджені переважно у кількох промислових центрах європейської частини країни, залишаються відсталими за технологіями та структурою виробництва. Коли частина цих заводів припинила роботу, країна фактично втратила значну частину внутрішніх потужностей. Без щонайменше шести місяців ремонту у спокійних умовах Росія може до кінця року опинитися у залежності від імпорту пального на рівні до 60%», — йдеться в повідомлені.
За словами СЗР, після заборони експорту бензину у вересні російський уряд намагався стабілізувати ситуацію. Втім, цей крок лише загострив кризу.
У звіті йдеться, що саме зовнішні продажі давали можливість компенсувати хронічні збитки й частково фінансувати модернізацію галузі.
Як зазначає розвідка, відтепер, без валютних надходжень, підприємства позбавлені ресурсів для оновлення. Натомість цінове регулювання на внутрішньому ринку створює штучний дефіцит.
«Проблема швидко виходить за межі паливного сектору. Зростання цін на бензин підштовхує вгору вартість перевезень, що безпосередньо впливає на ціни споживчих товарів. У поєднанні з підвищенням ПДВ це створює ризик різкого прискорення інфляції. Офіційна статистика спробує приховати ефект, але споживачі відчують його у гаманцях», — йдеться у звіті.
Служба зовнішньої розвідки підкреслює: тимчасові заходи, до яких вдається Москва, лише підкреслюють безвихідь ситуації. Імпорт бензину з Білорусі та Китаю не може компенсувати втрати. Крім того, спроби підвищити октанове число хімічними присадками можуть знизити якість палива та викликати технічні проблеми, зазначає СЗР.
«У підсумку — замість стабілізації російська влада отримує ще один фронт економічних ризиків — внутрішній, дорогий та неконтрольований», — повідомляє розвідка.
2 жовтня СЗР заявила, що у Росії на тлі дефіциту відновилися поставки бензину з Білорусі через Петербурзьку біржу.
7 жовтня агентство Bloomberg повідомило, що серія атак українських дронів на нафтопереробні заводи в Росії призвела до скорочення внутрішньої переробки нафти і змусила Кремль дати команду різко збільшити експорт її в сирому вигляді.
10 жовтня головнокомандувач ЗСУ Олександр Сирський заявив, що Сили оборони України мають успіхи в реалізації програми DeepStrike, переробку нафти в країні-агресорці РФ зменшено на 21%.