У США в літаку Boeing 737 MAX 9 прямо під час польоту вилетіли аварійні двері
У США прямо під час польоту в літаку Boeing 737 MAX 9 авіакомпанії Alaska Airlines вилетіли аварійні двері.
Пасажири не постраждали, а літак здійснив аварійну посадку, повідомляє Reuters.
Генеральний директор авіакомпанії Бен Мінікуччі заявив, що 65 подібних літаків будуть повернуті в експлуатацію лише після попереджувального технічного обслуговування та перевірок безпеки, які, як він очікує, будуть завершені в «найближчі кілька днів».
Літак досяг висоти у 16 тисяч футів (майже 4800 метрів) і прямував до Онтаріо, штат Каліфорнія, але був змушений повернутись у Портленд у штаті Орегон, де й здійснив аварійну посадку 5 січня о 17:26 зі 171 пасажиром і шістьма членами екіпажу на борту. Про це свідчать дані авіакомпанії та FlightRadar24.
«Ми хотіли б спуститися. Ми оголошуємо надзвичайну ситуацію. Нам дійсно потрібно знизитися до 10 000 (10 тисяч футів — трохи більше 3000 метрів — ред.)», — сказав пілот диспетчеру повітряного руху, згідно із записом, опублікованим на liveatc.net. Reuters зазначає, що висота, про спуск до якої просив пілот, є максимальною для таких надзвичайних ситуацій, нижче неї здорові люди можуть дихати без додаткового кисню.
На фото, що з’явилися у соціальних мережах, видно, що кисневі маски випали, а частина бічної стінки літака відсутня.
Такі двері зазвичай встановлюють бюджетні авіакомпанії, які використовують додаткові місця, що вимагає більшої кількості шляхів для евакуації. Ці двері на літаках Alaska Airlines назавжди «заблоковані» або деактивовані.
За даними американського Федерального авіаційного управління, новий літак MAX 9 був доставлений Alaska Airlines наприкінці жовтня та сертифікований на початку листопада.
У Boeing заявили, що вивчають аварійну посадку.
«Щоразу, коли ви маєте таку швидку декомпресію, це серйозна подія для безпеки. Я не можу уявити, що пережили ці пасажири. Це мало бути гучно. Вітер мав гуляти у салоні. Це була, ймовірно, досить жорстка і, безумовно, страшна ситуація», — сказав Ентоні Брікхаус, експерт з авіаційної безпеки з авіаційного університету Ембрі-Рідл.
Інцидент показує важливість того, щоб пасажири тримали паси безпеки пристебнутими, сидячи в літаку, навіть якщо відповідний індикатор не горить, сказав Брікхаус. Він зауважив, що кисневі маски, схоже, спрацювали належним чином.
У звітах сказано, що сидіння біля аварійних дверей, що вилетіли, було незайнятим.
«Це дуже, дуже серйозна ситуація, і вона могла бути набагато гіршою. Якби хтось сидів на цьому місці і не був пристебнутий, ситуація була б іншою», — заявив експерт.
Минулого тижня Boeing заявив, що закликає авіакомпанії перевірити всі літаки 737 MAX на предмет можливого ослаблення болта в системі керування кермом.
Польоти літаків 737 MAX були припинені на 20 місяців у всьому світі після двох смертельних аварій у 2018 і 2019 роках, пов’язаних із погано розробленим програмним забезпеченням кабіни, у яких загинули 346 людей в Ефіопії та Індонезії.