Побратим Суецького. Що варто знати про Панамський канал, який свого часу став законодавцем корабельної моди

11 квітня 2021, 08:26
NV Преміум

Тут за один день можна зробити одразу три занурення: у води Атлантичного океану, потім суворішого Тихого, а ввечері — у нічне життя колоніальних кварталів Панама-В'єхо.

Дмитро Павленко

керівник юридичної практики Делойт в Україні

К оли контейнеровоз Ever Given заблокував Суецький канал, одну з основних транспортних артерій світу, ми усвідомили роль морських каналів у нашому житті. Хороший канал працює як футбольний суддя на полі: його не має бути видно. Тепер Суец помітили всі.

Реклама

До речі, у нього є тихий колега — Панамський канал. Він розташований в іншій півкулі й ніяк безпосередньо не пов’язаний із героєм новин. Але якщо канали у тренді, то придивімося й до нього. Адже подорожувати каналами — це цікаво, а тепер, можливо, стане і популярно.

Панамський канал — інженерне диво і такий же важливий рукотворний морський шлях планети. Збудували його американці. Система шлюзів піднімає судно, що проходить через канал, на 26 м над рівнем моря. Із 1914 року цей шлях пройшли понад мільйон суден. Лише в 1999 році Панама отримала суверенний контроль над каналом і заробляє на ньому близько $2 млрд на рік. Плату беруть за розмір судна. Найменшу — 36 центів — заплатив американський шукач пригод Річард Галлібертон, який у 1928 році проплив канал вплав. Плавець багато в чому завдяки цій панамській історії, а потім й іншим своїм пригодам став одним із перших у світі тревел-блогерів: він заробляв подорожуючи і розповідаючи про це у своїх книгах.

Аполлон і Геракл задавали еталонні пропорції для чоловічого тіла в античному світі. Панамський канал встановив еталони для торгових кораблів. Знаменитий стандарт суднобудування Panamax — це контейнеровоз максимальних розмірів, який міг протиснутися через старі шлюзи Панамського каналу. Коли канал розширили, а судна стали більшими, з’явився новий стандарт — гігант Post-Panamax.

Показати ще новини