Росія роками приховувала дані про надійність МіГ-29К, щоб продати їх Індії — Defence Blog

9 жовтня, 20:23
МіГ-29 (фото ілюстративне) (Фото: www.facebook.com/JaroNadPublic)

МіГ-29 (фото ілюстративне) (Фото: www.facebook.com/JaroNadPublic)

Росія роками приховувала масштабні проблеми з бортовими радарами ЖУК-М, які встановлювалися на індійські винищувачі МіГ-29К. Про це повідомляє Defence Blog, посилаючись на документи російської Ростех, оприлюднені хакерами Black Mirror.

Згідно з опублікованими матеріалами, реальний ресурс цих радарів виявився у 2,5−6 разів меншим, ніж заявляв виробник. У контракті зазначалося, що середній наробіток між відмовами (MTBF) у радара мав складати 150 годин (MTBF), однак уже у 2016 році цей показник знизився до 97 годин, а у 2017-му — до 60 годин.

Реклама

Це означало, що індійська морська авіація постійно зіштовхувалася з технічними несправностями своїх МіГ-29К. Витоки також показали, що РФ сфальсифікувала розрахунки, аби формально виконати умови контракту. Зокрема, до загального ресурсу включили польоти літаків із макетами радарів, а не реальними системами.

Таким чином «накручені» години дозволили створити ілюзію надійності техніки. Попри багаторічні переговори між Москвою та Нью-Делі, проблема залишалася невирішеною.

Видання зазначило, що тимчасові модернізації лише незначно покращували ситуацію, а у 2019 році ВМС Індії офіційно відкликали сертифікацію радарів ЖУК-М. Загальна справність парку МіГ-29К/КУБ коливалася на рівні 15−47%, що пов’язано не лише з радарами, а й із дефектами планера, двигунів та електроніки.

Це зрештою вплинуло на рішення Індії обрати французькі Rafale M як основний палубний винищувач. Попри провал із МіГ-29К, Росія продовжує намагатися зберегти співпрацю з Індією в оборонній сфері, пише видання. Йдеться зокрема про можливу локалізацію виробництва Су-57Е та інтерес Нью-Делі до російських ЗРК С-400, додали аналітики.

2 вересня 2024 року в Індії МіГ-29 індійських повітряних сил впав під час нічного польоту поблизу міста Бармер у центральній частині країни. Тоді пілоту також вдалося катапультуватися, а причиною аварії назвали "критичну технічну несправність". Цей літак модернізований у РФ — МіГ-29UPG.

Defense Express писав, що Індія вже наближається до антирекорду 2020 року, коли було втрачено три МіГ-29. Тоді індійські повітряні сили втратили два палубних МіГ-29К у лютому та листопаді, а також один МіГ-29UPG у травні. Загалом із 1989 року Індія втратила вже 25 МіГ-29 внаслідок авіакатастроф.

У квітні 2025 року Bloomberg писало, що Індія уклала угоду з Францією на постачання 26 палубних винищувачів Rafale, які замінять застарілі російські МіГ-29К, що базуються на авіаносці INS Vikramaditya.

Показати ще новини