Чому Пивоварський? У справі НАБУ щодо ексміністра інфраструктури нема доказів, що той отримав хабар — джерело NV (Оновлено)
Наказ про зміну сплати портових зборів може коштувати Андрію Пивоварській свободі. Хоча особистої вигоди від цього він, схоже, не одержав.
Портовий оператор ТIS пролобіював через екс-міністра інфраструктури Андрія Пивоварського отримання частини корабельного збору, заявило NV джерело в одному із центральних органів влади. Мовляв, компанія намагалась зробити це кілька років, але лише з появою Пивоварського частину збору почали залишати судновласникам.
Але, як додав він, слідство НАБУ не встановило, чи отримав при цьому колишній чиновник особисту вигоду. Крім того, за даними цього джерела, деякі підлеглі Пивоварського на свідченнях пояснили детективам НАБУ, що начебто попереджали свого шефа щодо сумнівості такого рішення, однак той вирішив їх звільнити. «Є такі свідки», — підкреслив співрозмовник NV.
Він також пояснив, чому Пивоварський опинився під слідством, адже саме рішення було ухвалено урядом колегіально: мовляв, юридичні наслідки по нанесенню державі шкоди розпочалися після підписання у 2015 році міністром відповідного наказу. Внаслідок цього казна, мовляв, зазнала збитків на понад $45 млн.
У ТIS пояснили редакції, що уся дискусія про наказ щодо розподілу портових зборів ведеться дев’ятий рік. «За цей час жоден детектив жодного слідства не довів ні незаконності наказу, ні будь-якої змови між будь-якими учасниками процесу», — додали в компанії. На думку ТІS, якби вони не вкладали у днопоглиблення біля причалів власні $40 млн., держава не отримала б лише у вигляді портових зборів $245 млн. Також у компанії вважають, що наказ про портовий збір, юстований Міністерством юстиції, завізований Міністерствами економіки, фінансів та інфраструктури і пройшовший засідання Кабміну, — є законним, колегіальним рішенням.
ТрансІнвестСервіс (ТІS) — найбільший приватний стивідорний оператор в Україні. До групи входять п’ять терміналів: «ТІS-Зерно», «ТІS-Міндобрива», «ТІS-Руда», «ТІS-Вугілля» та «ТІS-КТ». Компанія володіє всією інфраструктурою терміналів та власною залізничною станцією.
Нещодавно НАБУ і САП оголосили Пивоварському та його колишньому першому заступнику Володимиру Шульмейстеру підозри у зловживаннях, які принесли державі збитки у понад $30 млн.
Пивоварський в якості міністра підписав наказ про зміну сплати портових зборів. Це дозволило приватним компаніям залишати собі його половину, але використовувати ці гроші для інвестицій, — зокрема, будувати нові причали в морпортах.
У НАБУ і САП вважають, що цей наказ Пивоварський і Шульмейстер ухвалили всупереч економічному обґрунтуванню і зауваженням департаменту економіки і фінансів Мінінфраструктури та держпідприємства Адміністрація морпортів України (АМПУ).