Піар та антипіар. Активіст розклеїв у метро плакати із власним зображенням — щоб спародіювати плакати з керівництвом підземки
Голова громадської організації Рада з урбаністики Києва Віталій Селик розклеїв на станціях метро Києва плакати зі своїм зображенням, які пародіюють плакати із зображенням керівництва столичної підземки.
На своїй сторінці у Facebook він зазначив, що плакати з керівництвом метрополітену «акцентують на досягненнях, які є щоденною рутиною, або взагалі не особливо залежать від керівництва метро», а надрукували їх за гроші киян.
Прихована політична реклама з використанням адмінресурсу
Крім того, за даними ЧЕСНО, ці плакати можна розцінювати як приховану політичну рекламу, оскільки керівництво метрополітену, яке на них зображене, приєдналося до команди мера Києва Віталія Кличка на місцевих виборах.
Зокрема, рух ЧЕСНО вже зафіксував передвиборчий плакат керівника КП Київський метрополітен Віктора Брагінського з логотипом мерської партії УДАР.
Заступниця Брагінського Наталія Макогон стверджує, що плакати із зображенням керівництва метрополітену — проект до 60-річчя підземки. Згідно з інформацією на сайті Київського метрополітену до його 60-річчя насправді ще понад місяць — відкриття метро відбулося 21 жовтня 1960 року.
Макогон не відповіла на питання ЧЕСНО, скільки метрополітен заплатив за друк і розміщення такої реклами.
«Це типове використання адмінресурсу — нібито звичайні плакати до 60-річчя метро за півтора місяця до місцевих виборів з фотографіями кандидатів від партії УДАР, котру очолює мер столиці, якому так чи інакше підпорядковане КП Київський метрополітен», — переконані в ЧЕСНО.
Дефібрилятори розбрату
Коментуючи «досягнення» керівництва метрополітену, які перераховані на його плакатах, Віталій Селик зазначає, що будівництво лінії на Виноградар ведеться силами приватної компанії Київметробуд, модернізацію 135 вагонів проведено коштами японського уряду майстрами Крюківського вагонобудівного заводу, а дефібрилятори на станціях Київського метрополітену з’явилися після тривалої боротьби його керівництва з громадськістю, яка й ініціювала їх встановлення.
Дефібрилятори, встановлені на всіх станція київського метро, згадані, зокрема, на плакатах з Наталією Макогон.
Тим часом низка активісти наголошує, що Київський метрополітен послідовно опирався ініціативі волонтерських організацій зі встановлення дефібриляторів на станціях метро. Врешті-решт дефібрилятори все-таки розмістили на станціях метрополітену, але не на платформах, а в касах.
Видання Хмарочос згадує, що минулого року, коли вчергове на одній зі станцій метро померла людина, волонтери звинуватили метрополітен у перешкоджанні ініціативі встановлення дефібриляторів.
У відповідь Наталія Макогон звинуватила активістів, які просували ідею встановлення дефібриляторів на станціях підземки, у піарі власного бізнесу.
«Розумію, що бізнес є бізнес, але піар на чужій смерті мені гидкий», — заявила вона на своїй сторінці у Facebook (зараз це повідомлення більше не доступне — ред.).
Про цей випадок та необхідність встановлення дефібриляторів саме у відкритому доступі - щоб ними міг скористатися кожен — написала на своїй сторінці у Facebook і колишня очільниця Міністерства охорони здоров’я Уляна Супрун.
«Забули про пасажирів»
Віталій Селик також звернув увагу на те, що на плакатах до 60-річчя Київського метрополітену, не згадуються його пасажири, і зазначив, що вирішив це виправити: «Бо саме ми, пасажири, вже 60 років фінансуємо Метро з наших кишень».
Тому на його плакатах зазначено, що він — пасажир Київського метрополітену та перераховані досягнення саме пасажирів:
- не використовував гроші киян для друку цього плакату;
- втілено 495,3 мільйонів поїздок на метро у 2019 році;
- використано чохол при перевезенні велосипеда у метро.