Перше інтерв'ю після скандалу. Вржещ — відверто про жест з трьома пальцями, про свій американський офіс і пропозицію, що він зробив Nike
Павло Вржещ, засновник успішної креативної агенції banda.agency, розповідає про цькування, яке пережив після невдалої кампанії з тризубом, а також про те, як за останні півроку змінилося ставлення до України на Заході і, зокрема, у США.
Павло Вржещ, засновник відомої креативної агенції banda.agency, зустрічає НВ в незвично тихому спорожнілому офісі компанії в Києві. Останнім часом агенція працює одразу на два ринки — український та американський, і український переживає не найкращі часи. Проте розмова буде не про це.
В останній тиждень серпня banda.agency, одна з найуспішніших креативних агенцій України, відома гучними кампаніями, присвяченими брендам України та Євробачення — 2017, а також кампанією Be brave like Ukraine, потрапила у доволі гучний скандал. Запропонований нею за підтримки Міністерства культури України флешмоб з жестом, який мав би символізувати український державний герб Тризуб, був осміяний в соцмережах. Запропонований жест, як виявилося, мав потужну еротичну конотацію. Ситуацію погіршила реакція Банди на скандал. Зрештою Вржещу та його команді пригадали й інші помилки.
Після кількатижневої паузи Вржещ вирішив дати НВ своє перше після скандалу інтерв'ю.
— Чому така доволі успішна комунікаційна і брендингова агенція, як ви, за декілька років сформувала видиму нелояльну до себе групу людей, які пам’ятають всі ваші помилки? Вам зрозуміло, хто ці люди і сутність їхніх претензій до вас?
— Коли ти робиш великі помітні речі, завжди буде хтось, кому це не подобається. Завжди. Навіть найкраща якась діяльність, що може бути еталоном і отримувати нагороди в Каннах, для когось виглядає фігнею та марнуванням часу. Це частина великих проєктів, якої не уникнути. Тому те, що є хейт, — це нормально.
— Це не дуже нормально, коли вам закидають відсутність такту та поваги до державних символів, як то сталося з гучною кампанією, де ви пропонували показати жестом герб Тризуб. Цей хейт має доволі конкретні претензії — чи зрозумілі вони вам?
— Зрозумілі. І ми їх приймаємо. Ми дійсно робимо багато культурних, державно значущих проєктів. І це накладає на нас таку певну відповідальність. Тобто суспільство дивиться на нас прискіпливіше, ніж якби ми просто робили бабки, робили комерційні речі, тоді б ніхто особливо не переймався.