Вартість кожної - 1 млн євро. Як розміновують Україну німецькі платформи GCS і що для них «поганий сценарій» — інтервʼю з CEO компанії

15 жовтня 2024, 08:20
NV Преміум

Філіпп фон Міхаеліс, СЕО швейцарської компанії Global Clearance Solutions, що розміновує Україну майже з перших місяців великої війни, про особливості роботи тут, вимоги міжнародних донорів і те, чим відрізняється Україна від Німеччини.

Третина України, або близько 174,000 кв км потенційно забруднена мінами, боєприпасами, що не вибухнули та вибуховими пристроями, і це ставить під загрозу понад 6 млн українців. Такі оцінки наводить швейцарська компанія Global Clearance Solutions (GCS), що спеціалізується на усуненні вибухонебезпечних загроз у різних регіонах світу, принаймні вже встигла попрацювати у понад 30 країнах. З 2022 році компаній працює в Україні, інвестувавши у вихід на цей ринок понад 1 млн євро.

Реклама

Тож тепер GCS має офіс і в Києві, а також сервісний центр і склад. «Використовуючи найсучасніші роботизовані системи, сенсорні, глушильні та дронові рішення, ми очищуємо важливі промислові та цивільні території від мін та інших вибухонебезпечних залишків війни», — так описує свою діяльність компанія.

Філіпп фон Міхаеліс, CEO компанії GCS приїхав у справах до Києва і заразом поспілкувався з NV.

Що собою являють ваші платформи для розмінування?

На цьому етапі ми постачаємо на український ринок дві платформи: GCS-100 приблизною вагою 2 тонни і більшу — GCS-200 — вагою приблизно 10 тонн. Обидві керуються дистанційно. До них іде навісне обладнання, яке ви можете під'єднувати до машини залежно від завдання, яке потрібно виконати. Тобто передусім ми дивимося, що нас оточує, які типи вибухонебезпечного забруднення є на тій чи іншій ділянці.

Філіпп фон Міхаеліс, CEO компанії Global Clearance Solutions (Фото: Олександр Медведєв, NV)
Філіпп фон Міхаеліс, CEO компанії Global Clearance Solutions / Фото: Олександр Медведєв, NV

Залежно від розміру ділянки, ми також обираємо меншу або більшу платформу. Якщо потрібно обстежити багато маленьких ділянок, або до яких важко дістатися, то слід обрати меншу машину, мобільнішу. Але, наприклад, на протитанкові міни ми не хочемо на ній наїжджати, щоб уникнути можливих додаткових ушкоджень машини. Тож важливо розуміти методологію використання цих машин. З більшою — GCS-200 — ми вже можемо впоратися з більшими територіями і значнішими небезпеками. Це базова інформація про наші машини. Також ми використовуємо дрони, спеціальні камери, щоб обстежувати територію і допомагати таким чином машинам ефективніше працювати.

Які ризики чатують на оператора платформи під час роботи, і який найгірший сценарій може виникнути?

Головне правило для оператора — дисципліна. Поганий сценарій може бути тоді, коли оператор припускається помилки. У нас є процедури, які зменшують ризик такої помилки з боку оператора. Ми кожні 3−6 місяців проводимо перевірки. Ми маємо переконатись у наявності в оператора необхідного обладнання, зв’язку тощо. Оператор не має працювати понад 2 години поспіль. Також кожні 50 годин слід перевірити машину — масло, наприклад.

Зрештою, у багатьох наших операторів є військовий бекграунд, тому що така робота вимагає максимально великої віддачі, контролю, дисципліни. Та навіть за поганого сценарію ми втрачаємо машину, але не оператора.

З якими видами вибухонебезпечного забруднення найчастіше доводиться мати справу? Наведіть приклад потужності однієї машини — яку територію за день здатна обстежити, скажімо, більша машина?

poster
Сьогодні в Україні з Андрієм Смирновим

Дайджест новин від відповідального редактора журналу NV

Показати ще новини