Чому українські Су-27 не стоять в ангарах — Defense Express
На авіабазі під Миргородом Полтавської області немає аркових укриттів для винищувачів Су-27, повідомляє Defense Express.
Аналітики зазначили, що, попри твердження країни-агресора РФ про українські втрати, деякі літаки на опублікованому окупантами відео вже давно в нельотному стані - судячи з супутникових знімків, вони тривалий час не змінювали положення.
Як пише Defense Express, відповідь на запитання, чому літаки були не в укриттях, доволі проста — «їх немає».
У статті розповідається, що в СРСР активно будували аркові укриття в 60−70-х роках під літаки, які існували та розроблялися на той час (відносно невеликі МіГ-21, Су-7, Су-17, МіГ-23 та МіГ-27). З цієї причини масово будувалися укриття типу 2А13 розміром 12,9×28 м, які могли захистити від касетних боєприпасів і близьких розривів фугасних бомб, але через вартість їх будували тільки в прикордонних військових округах.
Для МіГ-25, який з’явився в 70-х, стандартні укриття вже не підходили через розмах крила в 14 метрів. МіГ-29 з розмахом крила в 11,36 м ледве поміщався в укриття 2А13, і на деяких аеродромах використовували спеціальні рейки-направляючі, щоб їх не пошкодити, але частіше зберігали просто неба, щоб «не нести відповідальність за пошкоджений літак», пише Defense Express.
«Без даху над головою залишився і Су-27 з розмахом крила 15 метрів, який почав надходити з 1985 року. При цьому, незважаючи на плани побудувати укриття нового типу, в СРСР здійснити це не змогли. Країну вже хитало перед розпадом, тому укриття під нові літаки якщо і будували, то тільки в гомеопатичній кількості», — сказано в статті.
Defense Express повідомляє, що деякі укриття «скоріше від негоди, ніж від можливих ворожих ударів» були знищені російськими окупантами в перші дні повномасштабного вторгнення.
Аналітики додали, що після 1991 року аркових укриттів не будували, бо тоді більшою проблемою було «не те, де ховати літаки, а взагалі на чому літати, чим заправляти машини та платити пілотам зарплату».
«Зрештою на тлі ситуації, коли Україна очікує на F-16, залишається питання щодо гарантування їхньої безпеки на землі. На тлі чого можна зазначити, що розмах крила F-16 — 9,96 метра, тобто в теорії та з відповідними заходами в стандартне аркове укриття 2А13 він має увійти», — також зазначається в статті.
Defense Express також пише, що «більш критичним» є питання з ворожим дроном, якому вдалося в режимі онлайн передавати відео на глибині понад 150 км.
Що відомо про удар РФ по аеродрому під Миргородом
1 липня низка російських Telegram-каналів поширила інформацію про те, що начебто окупантам вдалося вразити аеродром під Миргородом і знищити шість українських літаків. Утім, оглядачі профільного американського порталу The War Zone зазначили, що не можуть підтвердити цю цифру, а на відео видно ймовірне ураження лише одного літака.
Повітряні сили ЗСУ попереджали про проліт ракет і удари в районі Миргорода.
2 липня колишній речник Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат відреагував на заяви російських пропагандистів про удар РФ по аеродрому. Він зазначив, що удар справді був і завдав певних втрат, але зовсім не таких, як приписує собі ворог. За його словами, Повітряні сили роблять усе, щоб протидіяти ворогу, ввести його в оману, зокрема за допомогою макетів та інших засобів.
Командувач Повітряних сил ЗСУ Микола Олещук пізніше 2 липня заявив, що «знищені» ворожою пропагандою українські літаки продовжують виконувати бойові завдання і вразили склад боєприпасів в окупованому Криму.