Святіше за Папу Римського - фото Святіше за Папу Римського - фото
Спецпроект

Святіше за Папу Римського

12 листопада 2016, 00:00

Пробуємо Volvo V40 Cross Country

Симпатичний компактний Volvo з повним приводом і підвищеним кліренсом. Купа електроніки і цілком відчутна преміальність. Коштує дорого, але їде чудово. І здатний подбати про безпеку пасажирів краще, ніж присланий з майбутнього Термінатора. Цікаво, чи є у Volvo V40 недоліки?

Олексій Бондарєв

Для Volvo модель V40 одна з найважливіших. Це багаторічний бестселер компанії. Ще б пак європейці люблять компактні авто з симпатичним дизайном і пристойною динамікою.

А у випадку з Volvo це ще й електронна нянька, яка вбереже від ДТП. І справжня капсула безпеки з максимально високими рейтингами в краш-тестах.

В Україні Volvo був і залишається нішевим брендом. У нас якщо і купують шведські авто, то найчастіше габаритні XC90 і XC60. А малюк V40 перебуває в тіні.

Подивимося, чи заслужено? Адже відчутних недоліків у моделі фактично немає.

Що це?

Рестайлінгова версія шведського хетчбека гольф-класу. Кузов довжиною 4,3 м, споряджена маса 1,6 т. Обсяг багажника 324 л.

Бензиновий мотор з безпосереднім уприскуванням об'ємом 2 л (190 к.с. і 320 Нм). 8-ступінчастий "автомат". Повний привід. Розгін - 7,4 сек до 100 км / год. Заявлена середня витрата палива - 6,4 л на 100 км.

Вартість V40 Cross Country стартує від 800 тис. грн.

Як їде?

190-сильний двигун легко і впевнено тягне не особливо важку машину навіть в економічному режимі.

А вже в спортивному він і зовсім забуває про пристойність, перетворюючи V40 на болід. З цілком прийнятною керованістю, до речі. Щільне по-спортивному кермо дає відчуття впевненого контролю за машиною навіть на високих швидкостях. Короткий верткий хетчбек впевнено поводиться в швидкісних "переставках", відмінно тримає дугу в швидкісних поворотах.

Управляти V40 на швидкості - одне задоволення. Слухняна зібрана машина розуміє водія з півслова. Чуйна педаль газу, здавалося б, взагалі не має межі прийнятності. Здається, вже вичавив з машини все, а вона все одно здатна ще трохи прискоритися.

Проїхавшись разок, буквально мчиш дивитися характеристики двигуна. Складно повірити, що 190 к.с. можуть так знатно їхати. Можливо, вся справа в суттєво налаштованому "автоматі", які дуже своєчасно клацають свої вісім передач. До речі, підрульові перемикачі дозволяють втручатися в роботу коробки в будь-якому режимі, не тільки в "спорті". Але старий-добрий "кікдаун", тобто різке натиснення педалі газу до упору, все ж залишається найефективнішим способом "радикального" прискорення.

Підвіска порадує любителя швидкісної їзди. V40 проходить повороти без кренів навіть на швидкості. Це чітка породиста керованість дорогого автомобіля. Як то кажуть, клас відчувається.

І цілком очікувано зворотною стороною медалі є жорсткість підвіски. Ходова відверто налаштована під хороші європейські дороги і вельми чутлива до найменших нерівностей. Так що там говорити, на багатьох київських вулицях V40 справляє враження досить жорсткого і трясучого автомобіля. Часом так і хочеться змінити штатні 18-дюймові диски на менші, але з гумою вищого профілю.

Робота повного приводу практично непомітна. Модель не позиціонується як підкорювач бездоріжжя. І 4X4 та припіднятий кліренс тут потрібні для більш впевненої їзди в дощ або сльоту. Залишати асфальт на V40 не рекомендується.

Як завжди у Volvo, питання безпеки зведене в абсолют.

В V40 є просунута система безпеки, яка попереджає про загрозу зіткнення червоним сигналом на лобовому склі і досить дратівливим звуком. Більше того, в разі, якщо водій не реагує, ця система здатна сама уповільнити, і навіть повністю зупинити машину. Система також розпізнає пішоходів на дорозі, стежить за "мертвими" зонами, в тому числі і бічними областями при русі заднім ходом. Вона також оснащена адаптивним круїз-контролем і системою інтелектуального паркування.

Шумоізоляція, до речі, в V40 просто відмінна. Мотор не чути аж до 4000-5000 об/хв. Та й в цілому про "акустику" подбали – не чути ні шуму з під колісних арок, ні від бічних дзеркал.

Як виглядає?

Рестайлінг приніс V40 найважливіший елемент нової стилістики Volvo - фари в стилі "молот Тора". Тепер "сороковка" спереду більше нагадує старших братів - S90 і XC90.

В іншому відмінності від попередньої версії моделі мінімальні.

V40 був і залишається чи не найбільш стрімким авто в модельному ряду Volvo. Принаймі, з точки зору дизайну. Дивишся на машину з боку і розумієш - вона просто не може бути "овочем".

Протестована нами версія Cross Country відрізняється від звичайної підвищеним кліренсом (153 мм), накладками з нефарбованого пластика на бамперах і порогах, рейлінгами на даху.

Що всередині?

Інтер'єр тут типово "вольвовский". Високі технології поєднуються з яскраво вираженим традиціоналізмом. Наприклад, на центральній панелі присутній культовий "чоловічок" Volvo для управління клімат-контролем. Поруч з ним фізична (!) цифрова клавіатура для роботи з телефонним зв'язком.

В епоху, коли багато виробників прагнуть чи не зовсім позбутися від кнопок на користь сенсорних екранів, такий підхід Volvo вражає.

При цьому приладова панель в V40 виконана в високотехнологічному стилі. Аж до зміни дизайну елементів і вибору кольору оформлення.

На передніх сидіннях - простір і комфорт. Глибокі затишні крісла з розвиненою бічною підтримкою і широким діапазоном регулювань нагадують про більші моделі Volvo. Посадка за кермом практично спортивна.

У другому ряду картина інша. Огрядним пасажирам тут буде тісно, та й довгоногим панянкам теж. Це скоріше місця для дітей.

Дверний отвір, до речі, вузькуватий. Це теж посилює відчуття тісноти.

Багажник невеликий. У далекій поїздці з сім'єю це добре відчувається.

Загалом, V40 на роль сімейного авто розглядати не варто. Але він і не для цього створювався.

У Volvo дуже добре прорахований модельний ряд. Кожен може вибрати собі авто за потребами. Так ось V40 це авто для одного або ж для сім'ї без дітей. Навіть з маленькою дитиною в V40 буде не дуже зручно. Куди ви будете дівати коляску і інші атрибути, які діти привносять в життя молодих батьків?

Але назвати машину зовсім вже непрактичною не можна. Взяти хоча б подвійну підлогу в багажнику. Під панеллю можна зберігати будь-яку дрібницю, яка не потрібна постійно, але в дорозі не завадить. Наприклад, інструменти. Дуже зручно.

Що по грошам?

Протестована нами комплектація обійдеться в пристойні 900 тис. грн.

Але преміальних хетчбеків та ще й зі спортивним характером на ринку зовсім небагато. Якщо вам подобаються такі авто, то вибір невеликий і V40, особливо в "піднятій" версії Cross Country, це непоганий варіант.

Крім високої ціни самого авто, виникає також питання економічності.

Досягти заповітних 6-7 л в міському циклі на V40 в принципі можна. В економічному режимі. Ледь торкаючись до педалі газу. Навіщо потрібно для такої їзди купувати таку машину, зовсім незрозуміло. Та й миритися з жорсткою підвіскою в такому випадку якось нерозумно.

А ось при активній їзді, для якої V40 підходить ідеально, витрата відразу зростає до 10 л на 100 км.

Це не мало. Але на ринку повно авто, які поступаються V40 в динаміці, але при цьому є більш ненажерливими.

Вердикт НВ:
7/10
Відмінний драйверський хетчбек. Коштує дорого, але дарує масу вражень. Сучасний, красивий і безпечний. Словом, Volvo вдалося в черговий раз створити машину, яка ідеально вписується в формулу успіху "динамічний міський автомобіль".