Тримайте мене семеро
Тест-драйв Honda Civic 5D
Хетчбек Honda Civic — культовий автомобіль стрітрейсерів, постійний герой фільмів франшизи Форсаж. Чи коштує нове покоління цього дивного автомобіля своїх грошей?
Олексій Бондарев
Восени я із задоволенням упродовж тижня їздив на Honda Civic 4D і не міг натішитися тим, як майстерно японці вдосконалили свій і без того вдалий автомобіль.
Новий Honda Civic підріс у розмірах, обзавівся величезним багажником і став цілком прийнятною заміною 7-му або 8-му Accord, не кажучи вже про попередні Civic.
І навіть той факт, що седан постачали тільки з атмосферним бензиновим двигуном 1,6 л з не вражаючими 125 «конячками», не особливо псував враження.
Вдала машина за вдалою ціною — таким був мій вердикт.
А через кілька місяців в Україні з’явився новий Honda Civic хетчбек, та ще й із турбодвигуном. Навіть не пам’ятаю, коли я востаннє так люто чекав запланованого тест-драйву.
І ось, що з цього вийшло.
Нове покоління культового японського хетчбека Honda Civic 5D постачають в Україну з 1-літровим турбодвигуном (129 к.с., 180 Нм) і 1,5-літровим турбодвигуном (182 к.с., 220 Нм). Обидві версії передньопривідні і споряджені варіатором.
У топової версії розгін до 100 км/год — 8,2 сек. Максимальна швидкість — 200 км/год (обмежено електронікою).
Заявлена середня витрата палива у змішаному циклі — 6,1 л на 100 км.
Довжина — 4518 мм, ширина — 2076 мм, висота — 1433 мм, колісна база — 2697 мм, споряджена маса — 1275 кг, об'єм багажника — 420 л.
Ціни на Honda Civic 5D стартують від $24 тис. Топова версія Sport Plus із 1,5-літровим мотором, що побувала у нас на тесті, коштує від $ 32 тис.
Мені сподобалося, як їде седан Honda Civic 5D, навіть попри скромні можливості 1,6-літрового «атмосферника». Кмітливий варіатор допомагав йому не тупити, а точне кермо і зібрана, щільна суто по-хондівськи підвіска давали побешкетувати в поворотах.
У хетчбека є все те саме, плюс чудово налаштований мотор, який слухняно розганяє машину з будь-яких швидкостей і на будь-яких обертах. Турбоями немає у принципі. Запас тяги під педаллю дуже пристойний.
Дуже добре, що завдяки турбіні двигун добре підхоплює і на «низах». За високі ж оберти непокоїтися не доводиться — хондівські двигуни завжди славилися високоспритним характером.
Загалом до динаміки претензій немає. У якісь моменти навіть не віриться, що тут усього 182 «конячки». Здається, що тут їх далеко за 200.
Часом, навіть у спортивному режимі, хотілося б щоб варіатор «думав» трохи швидше, а точніше — з таким двигуном Honda Civic 5D відверто краще їхав би на «ручці». І, до речі, можливість замовити таку машину з механічною коробкою є.
Але і з варіатором можна літати від душі так, що на старече бурчання людини, яка пам’ятає часи, коли «автомат» був розкішшю, можна не звертати уваги.
До речі, у спортивному режимі тут змінюється і жорсткість амортизаторів, раніше у Civic такої технології не було.
Жорстким Honda Civic 5D я б не назвав, підвіска пружна — не дає розслабитися, але і пломби із зубів на вибоїнах не вилітають.
Для седана Honda Civic 4D оновлена зовнішність стала чи не найважливішим козирем.
Дизайн агресивний і футуристичний. Різко окреслені фари, які недобре визирають з-під хромованої поперечини нижче від капота. Агресивні задні ліхтарі, що нагадують розчерки чийогось футуристичного пера.
У профіль машина більше схожа на 4-дверне купе, і це теж козир і «фішка».
А що ж новий хетч?
Так у принципі, можна повторити все те саме, окрім хіба що характеристики силуету. У хетчбека цілком прогнозовано обрубаний «зад». З певних ракурсів навіть здається, що машина якось несподівано «обривається», немов багажник забули приробити.
Ну а подвійна вихлопна труба під центральною частиною заднього бампера — справжня «фішка».
Загалом, у Honda вийшло зробити самобутній і цікавий дизайн. Можливо, він сподобається не всім, але машина абсолютно однозначно виділяється з натовпу.
У салоні просторо, особливо це помітно, коли сідаєш ззаду. Немає відчуття, що їдеш у невеликому автомобілі. Нормальне таке собі сімейне авто.
Багажник у хетча менший, ніж у седана (420 л проти 519 л). Але це не означає, що він тут маленький, просто у седана він величезний для свого класу.
Власне, і Honda Civic 5D фактично рекордсмен за цим показником. Покажіть мені хетчбек з таким самим багажником, а то я відразу щось не пригадаю.
Панель приладів тут така сама, як у Honda CR-V, на центральній консолі — 7-дюймовий екран мультимедійної системи. До речі, з навігацією.
Під ним — ніша із бездротовою зарядкою для смартфонів, неймовірно зручна, до речі, штука. До неї швидко звикаєш. Кинув туди смартфон і він заряджається всю дорогу. Жодної мороки з кабелями.
Сподобалася шумоізоляція. Уже хоча б тому, що вона тут є.
У багатьох сучасних авто середнього класу, саме слабка шумоізоляція — чи не найпомітніший недолік. Все-таки, тиша в салоні — одна з найважливіших складових комфорту.
У Honda Civic 5D шумоізоляція непогана, це плюс моделі.
Якби мені років 10 тому сказали, що на ринку з’явиться Honda Civic з 1-літровим двигуном, я б від душі посміявся.
Але ось воно — настало майбутнє. На українському ринку Honda Civic 5D з 1-літровим двигуном (він, до речі, 3-циліндровий) коштує цілком помірні $24 тис. Їздити на цій версії мені не доводилося, тому розмірковувати про неї не буду.
А ось топова версія з 1,5-літровим двигуном, LED-фарами, навігацією, просунутою мультимедійною системою (з підтримкою Apple Carplay і Android Auto) і іншими «булочками», яка побувала у мене, коштує значні $32 тис.
Дорого. На перший погляд, складно рекомендувати купівлю хетчбека за такі гроші з огляду на те, що в цій ціновій категорії повно пристойних седанів і кросоверів.
Але якщо ви належите до цільової аудиторії цього автомобіля, тобто передусім цінуєте в машині гарний драйв, то картина різко міняється.
Сегмент «заряджених хетчів» в Україні досить вузький. Значною мірою на думку спадає тільки Golf GTI. Який, можливо, їде дещо «нарядніше», але водночас є відверто менш емоційним продуктом. І коштує, до речі, дорожче.
І трохи про економічність Honda Civic 5D.
Я не зміг досягти ані обіцяних 6,1 л на 100 км у змішаному циклі, ані 8 л у місті. Напевно, ці цифри досяжні, якщо їздити тихенько. Але навіщо тоді купувати таку машину?
Я цілий тиждень тиснув на газ так, як Honda Civic 5D того заслуговує, і отримав масу задоволення за кермом. І відповідні цифри витрат.
Моя середня витрата по Києву і трохи по трасі становила 9,7 л на 100 км.
Чесно кажучи, для машини з такою динамікою це цілком прийнятна цифра.
Honda Civic 5D — один із найцікавіших хетчбеків на ринку у принципі. Футуристичний дизайн, відмінна керованість, просторий салон, великий багажник — плюсів тут задосить. І ціна не найшаленіша.
Найімовірніше, більше буде продаватися машин з 1-літровим двигуном, за співвідношенням ціна-якість вони просяться у лідери ринку. Ну а звір з 1,5-літровим турбодвигуном призначений для тих, хто готовий переплатити за відмінний драйв. І ті, хто на це зважиться, точно не будуть розчарованими.
Текст і фото: Олексій Бондарєв