Реанімація дизеля і кавоварка з інтернетом - фото
Спецпроект

Реанімація дизеля і кавоварка з інтернетом

15 червня 2018, 07:01

Куди мчить технологічна Європа?

НВ побувало на щорічній конференції Bosch у Штутгарті й доторкнулося до новітніх європейських технологій

Т ехнологічний прогрес – поняття досить відносне. Ще кілька століть тому паровий двигун вважали останнім словом техніки, зараз же це винахід є абсолютно нерентабельним і недоцільним.

Відео дня

Нові технології стають частиною нашого життя, змінюють світ і уявлення про нього набагато швидше, ніж ми це усвідомлюємо.

Сьогодні технології автопілота можуть керувати автомобілем замість водія, розумні будинки знають, коли ввімкнути кондиціонер, а коли кавоварку, хоча ще зовсім недавно це було вигадкою письменників-фантастів, що не має відношення до реальності.

Крім цього, технології також підлаштовуються під потреби і вимоги свого часу. Якщо на початку 20 століття, ніхто не думав про парниковий ефект і розподіл ресурсів, то зараз екологічність і ефективність винаходів виходять на перше місце.

На зміну Рокфеллерівському Standart Oil і їх послідовникам, які марнотратно качають мільйони тонн нафти і абсолютно недоцільно спалюють їх в атмосфері, приходять сучасні підприємства з оптимізованим виробництвом і політикою сталого розвитку.

НВ побувало на конференції німецького постачальника технологій Bosch і представляє основні тренди європейських технологій в найближчому майбутньому.

Скорочення шкідливих викидів

З початку існування Євросоюзу, ця політична організація постійно вимагає від автовиробників скорочувати викиди оксидів азоту, які негативно впливають на дихальні шляхи людини, зменшують вміст гемоглобіну в крові і здатні викликати кислотні дощі.

Відомі нам стандарти шкідливих викидів «Євро» пережили вже цілих шість поколінь. Євро 1 вимагало від дизельних двигунів не більше 780 мг оксидів азоту на кілометр, а від бензинових – не більше 490 мг.

Останній стандарт, Євро 6, який був прийнятий у вересні 2014-го і поки що не введений у багатьох країнах, суттєво скоротив не тільки кількість викидів, але і їх різницю для різних типів двигуна. Тепер новий бензиновий агрегат повинен викидати менше 60 мг/км, а його дизельний родич – до 80.

Це стало справжнім викликом для багатьох виробників дизельних двигунів, і деякі з них навіть пішли на хитрість, що призвело до добре відомого українцям дизельгейту.

Звичайно, подібні обмеження – це позитивне явище європейського суспільства, які зобов'язують нас піклуватися про довкылля, і наближають еру зелених транспортних технологій.

Але було б блюзнірством вмить відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння і згубити цілу інфраструктуру виробництва і обслуговування автомобілів на викопному паливі. Тому виникла необхідність у створенні гібридних технологій, які можуть адаптувати ДВЗ до сучасних вимог.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

З огляду на це, інженери Bosch запропонували систему, яка допоможе скоротити до 40 мг/км оксидів азоту для дизельних автомобілів. Суть в тому, щоб використовувати вихлопні гази повторно.

Нова система управління повітряними потоками рециркулює вихлопні гази високого і низького тиску і оптимально працює за високих температур вихлопів.

По суті, це означає, що змінилися основні принципи економії і екології, адже раніше при спокійному стилі їзди двигун створював менше шкідливих викидів, ніж за активного користування акселератором.

Тепер чим динамічнішим буде стиль водіння – тим динамічнішою стає система повторного використання вихлопних газів. А для того, щоб забезпечити оптимальну роботу системи в місті, коли автомобіль часто зупиняється і вихлопи охолоджуються, – технологія регулює температуру викидів, дозволяючи переробляти і скорочувати їх вихід в атмосферу навіть на низьких оборотах.

При цьому, дизельні двигуни не стануть набагато дорожче, адже жодних додаткових компонентів не потрібно. Для клієнтів це означає, що дизель стане технологією з низьким рівнем викидів, яка була немислима до недавнього часу, і як і раніше доступною.

Екосистеми для інтернету речей

По суті, інтернет речей (Internet of Things, скорочено IoT) – це глобальна мережа підключених до інтернету фізичних пристроїв – звичайних речей і предметів, оснащених сенсорами, датчиками і пристроями передачі інформації.

Глобальне завдання IoT – об'єднати реальні речі у віртуальні системи, здатні вирішувати абсолютно різні завдання. Найпростішим прикладом IoT є QR-код – ідентифікатор будь-якого предмета, при зчитуванні якого можна дізнатись його історію, стан, місцезнаходження тощо.

Екосистеми IoT – це пов'язаний між собою світ, який передбачає створення нових типів підприємств, орієнтованих на послуги і призначений для користувача досвід. Всі пристрої в будинках, автомобілях, зможуть обробляти, аналізувати і обмінюватися інформацією і виконувати потрібні дії автономно.

Уявіть, ви їдете з роботи в машині, задаєте команду системі, – і вона сама виставить потрібну температуру, увімкне світло, музику, як тільки ви переступите поріг будинку. Звучить відмінно, правда?

Такі екосистеми зараз стрімко розширюються, оскільки технології і зв'язуючі пристрої стають менше, дешевше і швидше.


На цей момент компанія Bosch є творцем найбільшої екосистеми інтернету речей – Home Connect.

Цей застосунок можна використовувати в будь-якій побутовій техніці, від кавоварок до пральних машин. Такі екосистеми об'єднують рішення для виробничих процесів, будівельних послуг, безпеки і мобільності всіх сфер.

Подібні технології можуть використовуватися навіть в промислових цілях, щоб підвищити ефективність і скоротити кількість відходів. Наприклад, американська компанія Concrete Sensors створила пристрій, який може бути встановлено в бетон, щоб надавати дані про стан матеріалу.

Але ті, хто придбав один з безлічі інтелектуальних домашніх продуктів – від лампочок і перемикачів до датчиків руху, – підтвердять, що IoT перебуває в зародковому стані. Продукти не завжди легко з'єднуються один з одним, існують серйозні проблеми з безпекою, які ще необхідно вирішити. Все, що пов'язано з інтернетом, можна зламати, і продукти IoT не є винятком.

Детальніше про інтернет речей НВ писало тут.

Майбутнє електромобільності

Е лектромобільність – це комплексна система, яка заснована на зелених технологіях, і включає в себе інноваційні транспортні засоби, їх підтримку, можливість створювати нові мережеві рішення і послуги пересування і джерел енергії.

Прогрес у сфері безпілотних автомобілів вказує на те, що майбутнє, в якому ми зможемо сісти в машину і займатися своїми справами, поки вона сама везе нас до місця призначення, вже зовсім не за горами.

Правда, до повної автоматизації транспортних засобів справа поки що не дійшла: незважаючи на те, що машини стають все самостійнішими, участь в процесі водія все ще необхідна.

Існує навіть спеціальна класифікація автопілотів від Товариства автомобільних інженерів (SAE), яка складається з шести рівнів, починаючи з нульового, коли водій повністю контролює процес руху, і закінчуючи п'ятим, коли автомобіль повністю бере керування на себе за будь-яких обставин.

Так, одним з найяскравіших прикладів електромобільності є каліфорнійський автовиробник Tesla, адже користувачі їх електрокарів вже досить успішно використовують автопілот 2 і 3 рівня.

А компанія Ford, до 2021 року розраховує перейти відразу до четвертого рівня автопілота, що дасть їх автомобілям «автономію без участі водія в процесі руху в певних областях».

Компанія Bosch також займається розробленням технологій електромобільності. Їх датчики і радари для автопілотів використовуються багатьма автовиробниками на ринку. Але тепер компанія планує розвивати і об'єднувати подібні технології набагато масштабніше.

У Bosch планують пов'язати системи автопілотів автомобілів та інших транспортних засобів. Для досягнення цієї мети компанія навіть створила окремий проект – Coup-службу обміну електронними моторолерами в Берліні, Парижі та Мадриді.

Крім європейської мережі з 3500 розумних електронних моторолерів, цього року німецькі інженери нададуть нові системи безпілотної парковки не тільки для автокорпорації Daimler, а й для молодого німецького бренду e.GO, які виробляють компактні міські електрокари.

Одним словом, електромобілі в Європі на шляху до того, щоб зробити життя з електричним транспортним засобом таким же зручним, як і з транспортним засобом на викопному паливі.

У довгостроковій перспективі подібні технології повинні значно поліпшити екологічну ситуацію і перевести суспільство на асболютно новий рівень сприйняття транспортних засобів.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X