Комфорт - це новий драйв - фото Комфорт - це новий драйв - фото
Спецпроект

Комфорт - це новий драйв

2 липня 2018, 10:00

Не нудний тест-драйв Citroën С4 Cactus

"Кактю́с" першого покоління буквально полонив розсипом ідей - зовсім як перший iPhone. Нинішній, рестайлинговий реліз - це вже iPhone X, в якому збережені всі базові активи, але проведена робота над помилками і додані нові фішки, яких немає більше ні в кого. Але найцікавіше в тому, що весь цей майнінг креативу пропонується за ціною Xiaomi Mi7.

Сергій Суховський

Ц е - корпоративний маніфест про те, що дух свободи все ще панує не тільки в стінах Сорбонни, але й на рю Фруктідор, 12. Що залишилися ще компанії, в яких правлять дизайнери і конструктори, а не бухгалтери та кризові менеджери.

Формально перед нами - сімейний хетчбек гольф-класу, що ось уже років сорок є найпопулярнішим сегментом авторинку Європи. Але як же разюче він не схожий на конкурентів! На його тлі той же VW Golf та інші старожили на кшталт Ford Focus і Opel Astra виглядають чергою в соцзабез Солом'янського району.

Наша мета - стати європейським брендом №1 з точки зору комфорту Голова Citroen Лінда Джексон

Особливо зараз, коли найколючыший з сімейства "Се-Кватро" пережив рестайлінг. Хоча правильніше цей процес назвати апгрейдом: "шеврони" не були б самі собою, якби, як інші, просто трохи освіжили зовнішність свого бестселера. Ні, вони перетрусили все від бампера до бампера. І навіть репозицнули модель з кросоверів у хетчбеки - щоб уникнути канібалізму з дуетом новітніх паркетників Aircross. Найцікавіше, що втрата всепродаваного статусу "кросовер" жодним чином не позначилася на прохідності. Навпаки, вона навіть покращилася - за рахунок збільшення дорожнього просвіту і системи GripControl, навченої жонглювати тягою між ведучих коліс зы спритністю Олександра Коблікова. Але найголовніше - сиквел став втіленням нової парадигми марки Citroën Advanced Comfort, знайшовши безліч "комфортних" технологій на шляху до ідеального хетчбеку для сімейних подорожей. Голова Citroen Лінда Джексон на презентації так і сказала "наша мета - стати європейським брендом №1 з точки зору комфорту".

"Шеврони" явно на шляху до одужання, раз знову роблять те, що у них виходить найкраще - нетривіальні авто для естетів і гаджетоманів.

По-перше, галли оснастили п’ятидверку підвіскою з прогресивною гідравлічною системою поглинання коливань. По-друге, з голочки новими сидіннями з особливим наповнювачем на базі текстурованої піни, що має "ефект пам'яті форми". По-третє, внесли близько 40 змін у частині вібро- і шумоізоляції начебто більш товстого скла. По-четверте, вдосконалили дах з панорамним склінням: завдяки атермальному покриттю він пропускає всередину тільки світло, залишаючи спеку і ультрафіолет зовні. І нам так сподобалося їздити по лавандових полях Провансу в цьому акваріумі, залитому сонячним світлом, що за весь вечір ніхто не зняв жодного стенд-апу, всі пропустили вечерю і запізнилися на презентацію. Купили в якомусь селі розе, брі та каліссони і просто каталися, заново відкриваючи для себе пасторалі Буш-дю-Рон. І його безтурботний небосхил.

З а словами мадам Джексон, немов килим-літак. Не секрет, що "шеврони" завжди виглядають куди цікавіше, ніж їздять. Але в нашому випадку плавність ходу дійсно незвична. Головна фішка підвіски PHC (Progressive Hydraulic Cushions) - гідравлічні обмежувачі ходу відбою і стиснення замість гумових демпферів. Вони не тільки ефективніше абсорбують дорожні нерівності, а й дозволяють застосувати більш м'які пружини, а значить збільшити діапазон вертикальних переміщень кузова. У підсумку, якщо дорога більш-менш рівна, як під час їздової презентації у Франції, то хетч буквально стелеться над асфальтом - зовсім як культовий DS (1955-1975 рр.). Саме завдяки гідропневматичній підвісці "автомобілі Фантомаса" стали найбільш плавним і заколисуючим на ринку.

Cactus дозволяє своєму власникові по-справжньому виділиться з потоку, зробити хетчбек продовженням своєї індивідуальності

І, не дивлячись на відсутність в продуктовій лінійці "шеврона" представницьких моделей, на "Сітроени" стали пересідати всі сильні світу, включно з лідерами держав. Неможливість бронювання компенсувалася можливістю втекти від погоні навіть на прострелених покришках, як у випадку з генералом де Голлем. А то й зовсім без однієї з них - підвіска дозволяла "задерти" будь-яке з коліс. І незабаром гідропневмостійки з'явилися у всіх брендів, що поважають себе, включно з Mercedes і Rolls-Royce. До речі, французькі президенти донині віддають перевагу "Сітроенам", хоча належних їх статусу моделей у марки так і не з'явилося.

Але повернімося в наше заасфальтоване бездоріжжя. З до болю рідним асфальтом, як на недавньому тест-драйві під Каневом, Cactus справляється немов справжній кросовер. Тобто абсорбує і дорожню дрібноту, і поздовжні хвилі, передаючи на кермо хіба що інформацію про кратери і купини. Через годину їзди по Обухівській трасі ловиш себе на думці, що перестаєш напружувати біцепси при зміні кольору асфальту.

Нова підвіска фільтрує дорожні огріхи, даруючи відчуття польоту над дорогою, спокою і взагалі безтурботного водіння

Не меншим подарунком для кактусофілов стала заміна найслабшої ланки автомобіля - силового агрегату. Так, 3-циліндровий моторчик (82 к. с, 118 Нм) отримав свого час шикарну пресу, але ось в плані врівноваженості і тягових характеристик був не дуже. Все ускладнювалося нерозторопністю 5-ступеневої "роботи" ETG. Тепер український імпортер робить ставку на більш звичну "четвірку" 1.6 BlueHDi 100 Stop & Start (100 к.с., 254 Нм) - все таки французи великі доки у частині дизелів. Атмосферник агрегатується з 6-ступінчастою РКПП, але не тією, про яку йшла мова вище. Втім, спільне у них все ж є - майже мхатівська пауза при зміні 2-ї і 3-ї передач. Тож якщо спізнюєтеся в аеропорт - краще взяти управління "килимом-літаком" на себе, перемикаючись підрульовими пелюстками або важелем в "ручному" режимі. Але в будь-якому випадку - на слух, бо тахометра у "кактуса" не було ніколи.

ЗАПИСАТИСЯ НА ТЕСТ-ДРАЙВ

Я к ніхто інший - з самоідентифікацією у "кактюса" все як і раніше в ажурі. Хоча навіть профільні ЗМІ написали що п’ятидверка втратила всі свої головні морфологічні ознаки. Мова про м'які панелі Airbump (термопластичний поліуретан з повітряними капсулами), так схожі на квадратики шоколадки Poulain Noir Extra. Що не зовсім так - вони не зникли, а зменшилися і сповзли ближче до порогів. Справа в статистиці "настання страхових випадків" - виявилося, що актуальніше за все протектори саме в нижній частині кузова, захищаючи його від подряпин і відколів. Наприклад, при ударі дверима, що відкриваються, об сусідні авто або високий бордюр.

В каталозі так і написано: "вибирайте, не соромтеся". Що ж, Cactus дозволяє своєму власникові по-справжньому виділиться з потоку, зробити хетчбек продовженням своєї індивідуальності.

Ф ранцузький шарм і домашній затишок. Вже наскільки Cactus нетривіальний зовні, але всередині він і зовсім нагадує інтер'єр концепт-кара, який втік з Tokyo Motor Show. Мабуть, сьогодні лише галли можуть настільки майстерно з'єднувати скандинавський мінімалізм, екіпажну стилістику XIX століття і хайтек складних інженерних рішень. Тільки вдумайтеся: що б зробити бардачок дійсно містким, конструктори переселили фронтальний пасажирський "айрбег" на... стелю. Зате тепер бокс вміщує цілих 8,5 л (наприклад, 1,5-літрову пляшку evian) і виглядає зовсім як каретний кофр. Це своєрідна компенсація за середній (358 літрів) корисний об'єм багажника.

Екіпажну тему продовжують внутрішні ручки-петлі, "гобеленова" оббивна тканина і широченні сидіння Advanced Comfort у стилі домашніх крісел. Вони не тільки м'які і широкі, але й довгограючі: наповнювач в буквальному сенсі «запам'ятовує» форму вершника і за рахунок більш рівномірного розподілу навантаження знижує втому. Погодьтеся, саме те в далекій дорозі. Додайте сюди панорамний дах, що візуально збільшує салон, гідропневматичну підвіску і переглянуту вібро- і шумоізоляцію - вам тут же захочеться випробувати на собі задоволення від подорожі на "кактюсі".

ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО МОДЕЛЬ

З а версію Feel просять 537 тис. грн., За Shine - 565,9 тис. грн. Хоча оснащення базової версії - більш ніж: тут і пакет "погані дороги", і ESP, і клімат і круїз-контроль, і датчики дощу і світла, і секстет подушок безпеки і т. д. Різниця в ціні виправдана наявністю легкосплавих 16- дюймових дисків Square, парктроніків і камери заднього виду, захисних накладок Airbump, тонованого скла і т. д. Звичайно, сьогодні за 28,9 тис. грн можна купити iPhone X 64GB, але навряд чи перехожі й зустрічні водії будуть ламати шийні хребці в спробах детально розгледіти ваш "кактюс".

8/10

В се-таки час від часу нам необхідні такі харизматичні і по-хорошому химерні моделі. Для одних - це ще один стильний аксесуар, для інших - рідкісний шанс самовиразитися за абсолютно прийнятні гроші. Тим більше що Cactus дарує відчуття автомобіля більш високого класу не тільки завдяки дизайну, але й комфорту.

Плюси:

Виразні екстер'єр та інтер'єр, гідропневматична підвіска, економний дизель, вдосталь варіантів для кастомізації.

Мінуси:

Тільки один двигун, скромний багажник, скло задніх дверей, що не опускається, флегматичний "робот".

фото автора