Там, де живуть душа і фантазія. Кращі Instagram-акаунти українських ілюстраторів - фото

Там, де живуть душа і фантазія. Кращі Instagram-акаунти українських ілюстраторів

8 грудня 2017, 00:00

Тисячі акаунтів, фотографій та ідей. Але ми вибрали тих, на кого підписалися б самі

Ми любимо книги з яскравими обкладинками, даруємо один одному неординарні листівки, купуємо собі новий одяг з незвичайними принтами, і часто навіть не замислюємося, хто стоїть за їх створенням. Прийшов час познайомитися з молодими українськими ілюстраторами, якщо ви не встигли ще цього зробити.

Відео дня

Продовжуючи серію лонгрідів про українців в Instagram, розповідаємо про найцікавіші профілі українських ілюстраторів. Ми запитали їх про те, як стати хорошим майстром, як зробити собі ім'я і пробитися на ринку, а також про найнезвичніші та найдорожчі замовлення.



@tukoni_tribe

Оксана Була, Львів


Авторка проекту Туконі – виготовляє книжки-картинки та сувенірну продукцію, пов'язану зі світом цих лісових персонажів. Малює ілюстрації для Видавництва Старого Лева та видавництва Братське. Співпрацювала з природоохоронними організаціями WWF і David Suzuki Foundation.


Як довго ви займаєтеся ілюстрацією? Яка у вас освіта і ким ви працювали до цього?

Малюю, скільки себе пам'ятаю. Друком перша книжка з моїми ілюстраціями вийшла минулого року. За освітою я художник скла, кілька років займалась розробкою авторської техніки для створення багатошарових скляних картин. Також займалась скляними прикрасами (Oomiseh glass jewelry) й предметами декору.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Книжкою-картинкою «Зубр шукає гніздо».

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

Пробувати нове, не стояти на місці, дивитись, що робиться в світі, слухати себе і робити так, щоб тобі подобалось.

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Мабуть, варто показувати, що ти робиш в інтернеті, наприклад. Дуже часто талановиті люди тримають свої роботи в полиці і ображаються, що світ про них не знає. Тримати в полиці, до речі, нормально. Але треба розуміти, що це такий вибір.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

Мій найдорожчий малюнок коштував 40 гривень. Це був акварельний етюд будинку на Знесінні. Двосторонній 20 грн за кольорову версію і 20 грн за ч/б. Прибуток мені приносить мій бренд та книжки, що більше, що менше, досі не можу зрозуміти.

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

@nastiasleptsova та @ nicolas.nemiri

@sergiymaidukov

Сергій Майдуков, Київ


Фрілансер. Працює ілюстратором 6 років.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Я отримав вищу економічну освіту і пішов працювати дизайнером. З профільної освіти – чотири роки академічного малюнка раз на тиждень після роботи в офісі.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Я радію, що цього року мені пощастило попрацювати з The Village Voice, The Baffler, Google, Good Wine, Kovalska, 2B Group, Hyundai.

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

Мені складно міряти ілюстратора критерієм «хороший». Взагалі в цій професії, мені здається, важливо дивитися на всі боки, придумувати, постійно малювати, завжди мати персональний проект, намагатися не робити так, як робив вчора, менше ходити відомими шляхами, приймати думку арт-директора, робити 300 картинок за рік, знати, чому і для кого хочеш малювати завтра.

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Щодо імені я не знаю. Але якщо я вірно розумію поняття «пробитися», то, мені здається, потрібно працювати щоразу так добре, як вмієш, не робити прохідних картинок, вибирати не гонорар, а проект, і не проходити повз конкурси. І періодично впадати у відчай.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

Зараз я малюю книжку без слів, букв і цифр. Сказав би назву, але назви немає теж. Малюю тушшю, руками, що для мене поза зоною комфорту, тому – жахливо. Але і незвично певним чином. Куди малюю – теж, до речі, не можу сказати.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

На тязі людей до прекрасного, на своїх руках і голові.

Найдорожчий малюнок першим з Інстаграму полетів в Сан Франциско, і хлопець Бен, який його купив, надіслав мені фотографії, де малюнок висить на стіні його будинку у великій білій рамці. А поруч – оригінал Матісса. Жартую.

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

@antoinemaillardcomics, @hedof, @ johncuneo3, @andre_carrilho, @kayeblegvad, @jean_jullien, @pingszoo.

@anastasia_stefurak

Анастасія Стефурак, Львів

Фрілансер, займається книжковою ілюстрацією та дизайном, співпрацює з Видавництвом Старого Лева. Працює ілюстратором 4 роки.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Навчалась у Львівській національній академії мистецтв (ЛНАМ), спеціальність – графічний дизайнер. Два роки працювала графічним дизайнером в дизайн-студії.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Мені надзвичайно приємно бачити проілюстровані мною книги та обкладинки на вітринах книгарень і в книжкових магазинах. Також я рада, що моя дипломна робота, книжка «Прислів'я українські», вийшла друком у Видавництві Старого Лева.

Щоб гордитись, я досить самокритична, тому як максимум я можу бути просто задоволеною кінцевим результатом. З окремих проектів поки що найбільш задоволена поетичною збіркою «Лялечки», «Під скляним ковпаком» Сильвії Плат, яка, до речі, незабаром вийде друком, та обкладинкою книги-клатча «Книга джунглів».

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

Праця, наполегливість, творча індивідуальність, відчуття актуальності, і, звісно, любити те, що робиш!

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Для початку треба, щоб світ бачив, що ти робиш і вмієш. Потрібно публікувати портфоліо в інтернет-просторі на behance, dribble, pinterest, instagram, чи на власному сайті.

Бути активним, не чекати, коли тебе помітять, а самому стукати в двері видавництв, агентств. Працювати над собою, піднімаючи планку, і не зупинятись на досягнутому. Якщо в ілюстратора справді хороший рівень і він може запропонувати щось дійсно особливе, то його обов'язково помітять.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

Чогось екстраординарного не було, та для мене кожен наступний проект незвичайний, тому що кожен інший, і часом буває, що роблю щось вперше. До прикладу: перша дитяча ілюстрована книга, перша поетична, перша доросла, перша нон-фікшн і книга-абетка, деякі я не лише ілюструвала, а й верстала. Кожна з них мала абсолютно різне наповнення, структуру, і підхід до роботи.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

Зараз я заробляю тільки на книжковій ілюстрації: дизайн обкладинок та цілісне оформлення. Також планую робити прінти з власними ілюстраціями.

Найдорожчим був проект нон-фікшн книжки з 36 ілюстрованими розворотами + дизайн обкладинки.

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

@joannaconcejo, @carsonellis, @lizzy_stewart, @juliasardaportabella, @tomskipolanski

@yev_haidamaka

Євгенія Гайдамака, Київ

Фріланс-ілюстратор. Працює над різноманітними комерційними проектами, зокрема – у сфері періодики, видавництв, реклами. Створює газетні та журнальні ілюстрації, ілюстрації для онлайн-платформ, книжкові обкладинки, дитячі книги. Малює ілюстрації для упаковки й рекламні постери. Ілюстрацією займається приблизно 6 років.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Спочатку я закінчила кафедру графіки у Видавничо-Поліграфічному інституті. В моєму дипломі написано «Образотворче Мистецтво», що б це не значило. Перед тим, як перейти на фріланс, якийсь час я працювала графічним дизайнером в офісі. В цілому, все життя я займалась творчістю в тому чи іншому вираженні, тому ілюстрація стала логічним продовженням моєї кар’єри. Зовсім нещодавно я закінчила магістерську програму саме в ілюстрації в Savannah College of Art and Design. Не можу сказати що без освіти нічого б не вийшло, але це, звісно, допомогає.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Я можу сказати лише, що я радію можливості займатись тим, що найбільше люблю. Я вважаю чудовим досягненням свою американську освіту, хоча це було б неможливим без програми Фулбрайт, стипендіаткою якої я стала. Я також встигла попрацювати в компаніях-гігантах видавничої індустрії в США, таких як Penguin Random House, Reader's Digest Association. Але це скоріше не професійне, а особисте досягнення – результат впертості і удачі. Я пишаюсь чимось дуже недовго – до того моменту, коли розумію, що треба робити більше.

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

Потрібно розуміння того, що ти не можеш цим не займатись. Якщо воно є, то наступний крок – це постійна практика. Ілюстрація це майже як спорт – якщо постійно не тренуватись, втрачаєш форму.

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Мені здається, твоє ім’я роблять твої ж проекти, тому пункт вище актуальний і тут. Також важливо розуміти що в професійній ілюстраторській діяльності – мистецтва відсотків на 40. Все решта – це переписка з клієнтами, організація процесу, селф-промо, робота над портфоліо, пошук проектів і так далі. Це важливо знати і виконувати, щоб вийти на якийсь рівень.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

Одного разу я малювала на лопаті! Це було таке мікро-замовлення від знайомої. Також ілюструвала величезний і дуже детальний пазл – десь метр на півтора.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

Звісно, найбільшу вигоду приносить робота з американськими замовниками. Найбільша сума за одну ілюстрацію була від газети Boston Globe, для яких я робила обкладинку.

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

Мені подобається інстаграм Jillian Tamaki, яка показує в основному скетчі – вони дихають життям і динамікою. Обожнюю інстаграм Geninne Zlatkis – вона міксує свої роботи та особисті фото, і виходить просто нереальна краса (художниця живе в штаті Нью-Мексико і показує своє щоденне життя). Ще дуже люблю інстаграм Maggie Chiang.



@
mrczk

Марія Рубан, Харків

Фрілансер. Ілюстратор, графічний дизайнер. Професійно займається ілюстрацією 14 років.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Я вчилася в Харківській Державній Академії Дизайну та Мистецтв на спеціальності графічний дизайнер, це і є моя робота до сьогоднішнього дня. Ілюстрація – це паралельне заняття.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Я пишаюся своїми книгами, працюю над тим, щоб вони стали ще кращими і подобалися мені ще більше. Майже немає такого проекту, яким би я в якійсь мірі не пишалася. Потрібно було кожен продумати, віддати свої кращі вміння і головне – знайти час. Намагаюся не робити того, чим би потім не можна було похвалитися, навіть якщо це дрібниця або невелике замовлення. Але саме книги залишаться тут надовго, принесуть малюкам їх перші емоції, познайомлять з нашим світом проживання, який ми так любимо... (!) моїми очима (!). Це для мене дуже багато значить.

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

Щоб стати хорошим ілюстратором, потрібно багато працювати. Ну і за замовчуванням любити це заняття.

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Щоб зробити собі ім'я, потрібно спочатку вибрати свій стиль і напрямок. Вибір цей не завжди простий. Але потрібно знайти своє. А потім застосувати попередній пункт. Тобто, багато працювати і любити свою справу. Все просто, ніяких секретів. Будучи собі самим безстороннім критиком, потрібно не забувати про розвиток, не заспокоюватися при отриманні середніх результатів, не шукати легких шляхів, приготуватися до насиченої і прекрасної праці. Ваше ім'я – тільки ваше і тільки вам вирішувати, як, коли і наскільки добре ви його собі зробили. Чи виражається це в престижних замовленнях, компліментах на вулиці від незнайомців, грошових бонусах або посмішці дочки (чи будь-якої дитини) при вигляді вашої книги в книжковому магазині.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

Найбільш незвичне замовлення для мене – це проект для Київського зоопарку, який ви могли бачити кілька років тому. Незвичайність його була в тому, що картинки, які для нього використовували, вже існували, організатори про них знали і попросили їх використовувати в проекті, ще десь половину я малювала спеціально для кампанії. Мене вразила віддача від цього проекту. Картинки, які вже кілька років «жили» на моїх листівках і сумочках, помітили і оцінили, тільки після того, як їх розмістили на кожному вільному лайтбоксі в місті, багато хто бачив їх і раніше, але вразив їх саме цей факт. Тобто, в чому мораль цієї історії: потрібно просто малювати, і робити це добре, тому що визнання від нас не дуже залежить. Може і можна спеціально якось хитро це підлаштувати, але я вам не підкажу як. Мене кілька людей запитувало, як мені вдалося потрапити в цей проект. Моя відповідь – кумівство, в прямому сенсі. Тоді в компанії Fedoriv працювали хрещені моєї дочки, які знали про ілюстрації і запропонували їх використовувати. Це був волонтерський проект з мого боку.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

Своїми ілюстраціями я і заробляю. Вчуся в процесі роботи, набираюся досвіду. Найдорожчий малюнок по гонорару це, напевно, на даний момент ілюстрації для різдвяної газети мережі булочних Ströck в місті Відень, зроблені минулого року. Але це не тому, що малюнок був складний або задача важка, просто на європейському ринку така робота зовсім по-іншому оцінюється.

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

Мені подобаються багато ілюстраторів, цікаво спостерігати за їхнім баченням і розвитком. Це @renataliwska, @nastiasleptsova, @satsukishibuya, @ victoria.krylov.illustration (у нас з нею схожий підхід), @marloesdevee, @carolynj, @papillonnage, @aikofukawa, @hallpsaramaese, @sergiymaidukov, @veronicagrech, @ cecile.dormeau та багато інших.

@ violetta.borigard

Віолетта Борігард, Київ

Малює для книг 4 роки. Зараз працює над двома книгами для українського видавництва Чітаріум і для австралійського видавництва Bonney Press. Також розробляє свою колекцію принтів.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Так чи інакше моє життя завжди було пов'язане з образотворчим мистецтвом. Я вчилася в Академії поліграфії у Львові на спеціальності «графіка». Після інституту встигла попрацювати в багатьох сферах візуальних комунікацій: в зовнішній рекламі, в поліграфії, в комп'ютерних іграх, в рекламній фотостудії.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

У січні 2017 року ми з ілюстратором Інною Рудою придумали собі челендж – малювати разом за сніданком протягом усіх п'ятниць 2017 року. І у нас вийшло! І навіть більше – ми створили клуб скетчінгу «Малюнок на сніданок». Для мене це – успіх, пишаюся тими людьми, які наполегливо вчаться малювати разом з нами.

І ще цього року мені вдалося знайти собі міжнародного агента з дитячої ілюстрації.

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

- Багато малювати. Багато малювати безкоштовно. Знову багато малювати. Мати великий запас віри в себе. Знайомитися з людьми з обраної сфери офлайн.

- Показувати свої роботи експертам.

- А для початку зрозуміти: навіщо це тобі потрібно? Просто круто малювати? Заробляти ілюстрацією? Навчитися виписувати квіточки на своїх виробах? Розуміти теорію кольору, щоб шити гармонійні речі? Кожна стратегія матиме різний план розвитку і різну відповідь на питання «А чи хороший я ілюстратор?»

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Не знаю. Мені вдалося пробитися завдяки щирій пристрасті до малювання і книг. Тільки потрібно пам'ятати, що «зробити собі ім'я» не дорівнює «отримувати пристойний дохід». Особливо в книжковій галузі України.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

Мені потрібно було придумати парочку костюмів для промо-акції стоматології. Це було відразу після інституту. І я зробила ескізи таких двох здоровенних молочних ЗУБІВ в рожевих окулярах. Вони були об'ємні, реалістичні. У нас в студії, як могили лежали дві цементні форми, які ми обклеювали папером. Щоб з пап'є-маше зробити форму. Тільки студенти здатні на таке! Я навіть носила «костюм» на собі кілька разів. Затишно, як в танку. Ну і виглядало це досить шалено: коли два здоровенних зуба водять хороводи з трьохлітками на вулиці. ЗУБИ кілька років ще працювали манекенами в вітрині стоматології, а потім їх списали.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

У мене немає єдиного джерела доходу. Є постійні клієнти, українські видавництва, рекламні агентства. Зараз починаю працювати з видавництвами Америки і Австралії. Поки їхні гонорари вище, ніж українські. Не настільки, щоб можна було займатися тільки книгами. Все одно доводиться паралельно кілька речей робити. Іноді у мене бувають сезонні товари: листівки з рецептами, наприклад. Або принти моїх картин. Зараз – це монотипії, дуже ними захопилася. Ще я люблю акварель – і вона чудово виглядає в інтер'єрі. Деякі мої клієнти теж цінують це якість.

Найдорожча ілюстрація, як не дивно, була замовлена в Україні. Коштувала 750 доларів – це було зображення для рекламної кампанії. Хоча в портфоліо я його ніколи не показувала. І взагалі не показувала. Таке іноді буває.

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

Я дружу з багатьма нашими ілюстраторами, але приводи для натхнення шукаю не в чужих картинках, а в більш первинних продуктах або інших техніках.

Наприклад, за крутою лаконічною композицією – це до Юлі Лузіної, за кольором – до Pavithra Dikshit. У Олени Том прекрасні образи, про скетчінги в подорожах – у Дельнари Ель. Дуже круті портрети у Ko Byung Jun. І ще кілька приголомшливих японок... У них все – це ВАУ!



@litsarkisian

Ліліт Саркісян, Київ

Ілюстратор, засновник бренду IIIIT SARKISIAN і магазину IIIIT art store (подарунки, сувеніри, одяг, декор з власними принтами). Ілюстрацією займається 6 років.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Я магістр Інституту Філології КНУ ім. Тараса Шевченка. Філолог-україніст. Художньої освіти у мене немає.

У перші університетські роки я працювала з Ukrainian Fashion Week, паралельно видавала онлайн-журнал про інтернаціональне мистецтво The Nor Dar, а з 2010 року активно займаюся ілюстрацією. Малюю на замовлення для багатьох брендів, створюю принти для подіумних колекцій дизайнерів, розробляю кампейни для великих компаній, прикрашаю вітрини, малюю запрошення, корпоративні листівки, упаковку і так далі. 1 червня 2017 року відкрила власний шоурум і арт-магазин, в якому представлені не тільки фірмові вироби з моїми принтами, але також вироби інших дизайнерів і брендів, для яких я створювала ілюстрації.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Я – дівчинка, яка зробила себе сама у всіх сенсах цього слова. Я самоучка.

Нескромно вважаю, що змогла вивести ілюстрацію (зокрема, fashion-ілюстрацію) в Україні зі статусу «так собі хобі» в цілу індустрію, в якій можна працювати, розвиватися і комерційно процвітати. Виконала понад сто успішних замовлень за роки роботи, і з десяток – провальних. Пишаюся і тими, і іншими.

Працювала з великими брендами, які виходили на мене самі: Pepsi, Philip Morris (IQOS), Helen Marlen Group, Pandora, Suzuki, Oh My Look! та інші.

Без будь-чиєї допомоги і комерційних інвестицій я відкрила власний шоурум в центрі Києва – і зараз активно працюю над тим, щоб зробити його відомим у всьому світі!

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором? Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Для початку я б хотіла пояснити різницю між ілюстратором і художником. Комерційний ілюстратор працює з замовником і малює те, що хоче замовник, а не те, що хоче він. Комерційний ілюстратор – це замовник + виконавець. Це 80% комунікацій, і 20% – творчості. Художник же працює з самим собою і реалізує на полотні або папері свою душу. Художник – це вільний автор. Це 100% творчість в чистому вигляді.

І я твердо переконана, що в сучасному світі інновацій, технологій та швидкості будь-якому починаючому таланту у творчій сфері необхідно пройти спочатку етап перший (комерційний), досягти успіху в ньому, щоб нарешті дозволити собі стати вільним художником, незалежним ні від кого і ні від чого.

Сьогодні недостатньо бути просто ілюстратором, просто фотографом, просто режисером. Сьогодні потрібно бути всім – і навчитися презентувати світу себе, свої роботи, свій розвиток. Бути одночасно і маркетологом, і піарником, і СММ, і контент-менеджером, і блогером, і бухгалтером. І володіти грамотою, і вміти вести комунікації. Іншими словами – створити свій власний бренд особистості, і працювати над талантом і якістю щомиті. Тому що бренд, не підкріплений завзятістю, працею, саморозвитком і якісним ростом, приречений на провал. А я за довгострокові перспективи.

Я пройшла цей шестирічний шлях абсолютно одна: методом проб і помилок, сліз і комплексів, без Youtube-уроків і наставників. Три роки на початку кар'єри малювала всім абсолютно безкоштовно: мій внутрішній комплекс відмінника постійно нагадував, що я – ніхто в світі мистецтва, самоучка. Я не уявляла, як заговорити з клієнтом про гонорар за роботу, якщо навіть не впевнена в тому, що зможу виконати замовлення професійно і якісно.

Мені допомогли:

1. Нескінченне бажання, впертість і цікавість – мене ніщо не могло збити з курсу і не може досі, обожнюю свою професію і кидати виклики самій собі;

2. Кількість замовлень – я реалізувала більше сотні різних замовлень, тому що бралася за будь-яку роботу, і якщо навіть не знала, як зробити «нове завдання», то вчила, пробувала і робила! Це зміцнило в мені впевненість у своїх силах і навичках.

3. Материнство. З появою дітей я стала цінувати свій час дуже високо і дорого. З цього моменту я більше нікому і нічого не малювала безкоштовно, за ім'я, за бартер або задешево, бо час і увага, віддані іншим, необхідні моїм дітям. І тому що портфоліо, список клієнтів в ньому, досвід і популярність вже дозволяли мені це.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

У мене більшість замовлень незвичайні – я тепер можу дозволити собі вибирати тільки ті проекти, які мені цікаві. Один з таких трапився нещодавно. Я розписувала стіну розміром в 12 квадратних метрів в дитячій студії для творчості ART4KIDS – мені необхідно було створити міні-мурал, який включав в себе три стіни і стелю.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

Я малюю на замовлення для приватних клієнтів і великих брендів, а також розвиваю власний бізнес IIIIT art store.

Найдорожчк замовлення – картина для приватного клієнта, яку я зовсім забула показати своїм шанувальникам (у мене таких робіт, до слова, дуже багато – невиданих).

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

Колись на початку професійної діяльності я переглядала роботи європейських і японських ілюстраторів в блогах і зловила себе на тому, що копіюю те чи інше на підсвідомому рівні: ідею, сюжет, лінії, образи. У мене є буквально кілька таких ілюстрацій – «не зовсім своїх». Я на них вчилася, люблю їх, але не відчуваю спорідненості.

Останні 4 роки точно я не цікавлюся творчістю колег. Мене набагато більше приваблюють класики та інші жанри мистецтва: кіно, театр, література, музика, перформанси, мода. Я з кожної сфери привношу щось в свої роботи і не боюся міксувати!



@alexandradikaia

Олександра Дікая, Черкаси

Вільний ілюстратор, селф-бренд-ментор. Працює над особистими проектами, пише освітні курси, проводить вебінари і виступає як спікер на конференціях. Ілюстратором працює близько 4 років.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Закінчила Черкаський державний технологічний університет, магістр індустріального дизайну. Якби я працювала за професією, я б проектувала транспорт, меблі та все, як ми говорили «від граблів до кораблів».

Почала працювати на третьому курсі в рекламному агентстві графічним дизайнером, на четвертому курсі поєднувала дві повноцінні фул-тайм роботи в дві зміни, навчання і фріланс. Трудоголік, і зараз цим не особливо пишаюся. На четвертому курсі почала працювати в IT-компанії uCoz на позиції веб-дизайнера, а через півтора року стала арт-директором і зібрала студію UCOZLAB з 9-ти осіб. Незабаром я усвідомила, що пішла в менеджмент, стратегічне планування і бухгалтерію, і прийняла складне рішення залишити компанію. Була перерва в кілька місяців, коли я стала активно розвивати себе як ілюстратора, малювала на стоки і для себе. Брала багато замовлень. Пізніше мені запропонувала співпрацю крута IT-компанія MOC GLOBAL, де я пропрацювала рік на позиції інспіратора, генератора ідей, і тім-ліда команди дизайну. У липні 2017-го я звільнилася, усвідомивши, що хочу працювати над своїми особистими проектами.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Усвідомлюю, що мені є, чим пишатися, на кожному етапі розвитку, тому що я людина, яка звикла вичавлювати з себе максимум, незалежно від того, що я роблю. Можна перелічити всі 20+ дипломів перших місць під час навчання, або успішно виконані проекти, або створення дизайн-студії, я-бренду або виступи на конференціях, але найважливіші досягнення для мене – це листи людей про те, що мій курс, або ілюстрація, або челлендж, або просто мої думки в прямих ефірах дали їм поштовх і мотивацію змінити своє життя на краще. Це непередаване відчуття щастя, коли усвідомлюєш, що твоя творчість здатна приносити користь і допомагати людям.

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

Чесність. Потрібно бути чесним із самим собою, віддавати собі звіт, хто ти, чи дійсно ти любиш те, що робиш, куди ти рухаєшся, чи готовий ти пахати і наскільки адекватно ти оцінюєш свою творчість. Потрібна практика, терпіння, твереза оцінка реальності і, звичайно ж, щира любов до того, що робиш.

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Не намагатися пробитися. Реальність в тому, що ти завжди будеш краще або гірше когось. Важливо розуміти свою унікальність, вірити в те, що робиш, завжди ставити моральні цілі вище матеріальних і тоді все вийде. Люди відчувають щирість і вірять тим, хто чесний з ними. Люди самі допоможуть нести вашу творчість, якщо в пріоритеті у вас буде бажання принести користь, а не погладити его і тупо заробити.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

Нереально виділити незвичайне замовлення, кожне замовлення по-своєму незвичне. На початку шляху я багато волонтерила, працювала над благодійними проектами, бралася за все, що стосується дизайну, і не розмежовувала ілюстрацію, веб-дизайн, графіку, рекламу, відео і т.д. Тому траплялося всяке, були замовлення незвичайні і в позитивному, і в негативному ключі. Але найнезвичніші для мене – це не замовлення, а те, як вони змінюють моє життя після цього. Наприклад, робота над грою Let's Draw поклала початок роботи на графічному планшеті, з яким я зараз не розлучаюся. Або малювання роботи «Зимова казка» для одного з моїх челленджів під п'єсу Пер Гюнт стала основою філософії пошуку своєї унікальності, на якій базується мій курс і багато публічних виступів. А одного разу на стоці мене знайшла власниця британського бренду BubbleBee TV, і працюючи разом, ми стали кращими подругами і вже виконали не одну нашу дитячу мрію разом.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

Я продаю домашнє печиво і співаю діснеївські пісні за гроші, як же ще прожити ілюстратору-менторові :) Мій найдорожчий малюнок був зроблений мною років в 11 для мами. Це замальовка з натури весняного деревця, яку вона зберігає досі.

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

Я намагаюся менше дивитися на роботи ілюстраторів, щоб максимально зберегти свою автентичність. Мене більше надихають профілі особистостей, їхній світогляд, стиль життя і атмосфера: @mama_2thelittleones, @marte_marie_forsberg, @swaglen. Я надихаюся світом навколо, подорожами, приємними дрібницями і близькими людьми.



@so
__ juli

Юлія Кроповінська, Харків

Фрілансер. Ілюстрацією займається 5 років.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Навчалася я в Харківській Академії дизайну і мистецтва на факультеті «Промисловий дизайн». Чим я тільки не займалася до створення ілюстрацій... Я створювала прикраси з кераміки, робила блокноти, займалася продажем речей, створювала міні-прикраси зі шкіри у вигляді книг.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Я не можу сказати, що я цим пишаюся, але дивлячись на свої перші ілюстрації, я бачу розвиток в моїй техніці, і я рада, що цей процес відбувається досить швидко.

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

Потрібна повна віддача при створенні ілюстрації, терпіння. І звичайно ж розвиток.

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Я б порадила вивчити цю сферу, переглянути якомога більше робіт різних ілюстраторів, і відштовхуючись від цього, знайти «фішку» свого стилю – те, чим ти будеш відрізнятися від інших. Можливо це буде не унікальна техніка, але буде нова подача. Це не просто, але можливо.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

У мене було мало незвичайних замовлень. Було замовлення, де потрібно було створити ілюстрації для випускного альбому різних класів. Найчастіше в Україні є стандартні альбоми, з якими фотографи приходять в школу і пропонують надрукувати фото. Але якось мені написав хлопець, який фотографує в школах, і сказав, що ця шаблонність йому не до вподоби, і він хоче виділятися за допомогою моїх ілюстрацій, які будуть в альбомах для випускників. Це були не банальні звірятка для малюків. Для кожних класів ми вирішили задати тему альбому. Наприклад, для зовсім малюків була «Чарівна планета». На обкладинці були зображені великі риби і черепахи, які на своїх спинках тримали острова, а на цих островах стрибали і намагалися зловити повітряні кульки зайчики. Для більш старших класів ми робили фасади будівель Нью Йорка. На підвіконнях сиділи молоді люди, деякі стояли на сходах, а була і пара, яка прощалася біля дверей – хлопець на велосипеді і дівчина в легкому, просторому платті. Можливо, це замовлення не назвеш незвичайним, але сам підхід фотографа для мене був незвичайним.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

Найчастіше я створюю логотипи, патерни, листівки, а також принти для одягу і постільної білизни. Але мої найцікавіші замовлення – це ілюстрації для книг. Мені дуже подобається створювати сюжет і розвивати його. При створенні логотипу такої можливості немає – там ти створюєш сюжет і все, на цьому тема розвитку ілюстрації закінчується. Але з книгою зовсім інша справа. Є обкладинка, внутрішнє наповнення, де є розвиток сюжету, і оборот. Ось такі замовлення мої найулюбленіші. Моє найдорожче замовлення – це ілюстрації для книги. Книга не маленька, вона досі в процесі.

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

Дуже люблю профіль @kak_tam_anya. У Ані дуже цікаві роботи, вони легкі і з душею. Давно підписана на @oanabefort і захоплююся її терпінням при створенні ілюстрацій, деталізації і тонкощі робіт.

@kak _ tam _ anya

Анна Демченко, Харків

Фрілансер. Займається ілюстрацією близько 10 років. Працює над проектами, пов'язаними з ілюстрацією, графічним і веб-дизайном. Разом з чоловіком-скульптором володіє сімейною майстернею «Masterskaya 17:17» зі створення різних інтер'єрних об'єктів.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Освіту здобула в ХДАДМ (Харківська державна академія дизайну і мистецтв) – дизайнер-графік. Після працювала в IT-компанії веб-дизайнером. Ілюстрація завжди була присутня в моїй роботі.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Пишаюся своїм найпершим проектом. На другому курсі, після навчання я працювала на шведську компанію, офіс був в Україні. Ми займалися рекламними анімаційними роликами. Перша програма, яку я освоїла, була Adobe After Effects, я зробила 30-ти секундний анімаційний ролик для Café Creme – сценарій, розкадровка, ілюстрація персонажів і їх анімація. Це була моя найперша робота, найперший справжній проект, і він демонструвався в далекій Швеції.

Вважаю професійним досягненням кожний завершений проект, коли отримуєш позитивний фідбек про свою роботу.

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

- Малювати. Вчитися малювати. Любити малювати.

- Пробувати різні матеріали, техніки і теми, знайти свої.

- Крім комерційних проектів, обов'язково працювати над персональними.

- Вчитися у кожного проекту і клієнта.

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

У мене немає рецепту. Ймовірно, багато малювати, завжди вчитися, братися за складні проекти, знайти свій стиль і ділитися в соціальних мережах з публікою своєю творчістю.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

Складне питання, я задумалася, ймовірно воно ще чекає на мене!

Згадала історію швидше про незвичайне втілення. Малювала розкадрування для рекламного анімаційного ролика, терміни підганяли, але сюжет затвердили і в ньому були танцюючі силуети людей. У підсумку мені довелося танцювати в офісі на столі на тлі стіни – сама придумала, сама танцюй! Ми зняли відео, яке згодом оцифрували і вставили в анімацію, ми встигли і все вийшло. Це був хороший досвід з ідеєю і втіленням. З огляду на те, що я досить сором'язлива людина, в результаті зі мною танцювало пів-офісу. Дивлячись на цих білих чоловічків, і не здогадаєшся, як це все створювалося. Історія довга, зараз згадую з посмішкою.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

Працюю над різними комерційними проектами – від фірмового стилю, ілюстрації для сайту до сімейних портретів. Ще малюю ілюстрації для себе, які згодом стають листівками, принтами, наклейками, вони продаються.

Найдорожчого малюнка згадати не можу, є ті, які дуже дорогі серцю. Хоча, мушу сказати, одна ілюстрація може стати найдорожчою за кількістю продажів – принт/листівка «Найменші обійми».

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

@rebeccagreenillustration, @markconlan, @isabelle_arsenault, @sergiymaidukov, @nastiasleptsova.



@smugasta

Марися Рудська, Київ

Фрілансер. Ілюстрацією займається 7 років. Наразі працює з проектами, пов’язаними з книжковою та природничою ілюстрацією.

Яка у вас освіта і ким ви працювали до того, як зайнялися ілюстрацією?

Певний час працювала журналістом, навчалася в Інституті Філології, вивчала історію української мови.

Якими професійними досягненнями ви пишаєтеся?

Ілюстрація – це постійний пошук, експерименти і навчання. Це балансування між потребою вчитися і працювати. В цьому ритмі емоційна потреба пишатися чимось до мене не приходить. У старих роботах я бачу помилки, слабкі та сильні сторони, тобто матеріал, з яким я можу працювати далі.

Що потрібно, щоб стати хорошим ілюстратором?

Як і всюди, потрібно любити свою справу, багато вчитися, аналізувати і працювати. Часто думають, що ілюстрація – це коли добре малюєш. Звісно, любити малювати – необхідна складова, щоб отримувати задоволення від роботи. Але ілюстрація – це, перш за все, комунікація – з текстом, ідеями, аудиторією. Крім того, працюючи фрілансером треба бути готовим до того, що ти сам собі піар-менеджер, кур'єр, бухгалтер, проект-мененджер і арт-директор тощо. Часом це складно.

Як українському ілюстратору пробитися, зробити собі ім'я?

Я думаю, інструменти для цього універсальні для всього світу. Потрібно визначитися зі сферою, в якій хочеш працювати, і створити онлайн-портфоліо. Це може звучати дуже очевидно. Однак моя знайома, яка працює в видавництві, не раз отримувала резюме без портфоліо. Щось на зразок «я добре малюю, візьміть мене». Не робіть так. Потрібно вести кілька соцмереж, наприклад, Інстаграм і Фейсбук, і, як писав Остін Клеон в своїй книзі «Show your work!», постити там не собачок, сніданки і ноги, а свої роботи, процес, пов’язані матеріали. Відвідувати професійні тусовки, пов’язані заходи, наприклад, книжкові фестивалі. І багато працювати.

Розкажіть про найнезвичніше замовлення.

Цього літа я тиждень провела в Кременці, працюючи в рамках проекту освіти для дорослих з «Кременецькою екологічною лігою». Для мене це було незвично, оскільки я не маю багато викладацької практики, але дуже цікаво. Кременчани різного віку приходили на заняття і ми малювали, спостерігали і спілкувалися на тему природничої ілюстрації. Було цікаво познайомитись з новим містом і новими людьми.

На чому ви заробляєте? Розкажіть про свій найдорожчий малюнок.

Заробляю я, як не складно здогадатися, ілюстрацією. Це замовлення з ілюстрування книжок, календарів, листівок і т.д. Також я маю невеличкий магазин, де продаю свої постери і листівки.

Мені важко відповісти на питання про найдорожчий малюнок, оскільки я ніколи не ставила за мету продати щось подорожче. Я виконую різні замовлення, продаю оригінали і ставлю за роботу більш-менш стабільні ціни. Мені здається, що хороші стосунки з постійними замовниками і покупцями – це значно цінніше, ніж одиничний продаж за високу ціну.

Інстаграмами яких ілюстраторів (українських та іноземних) ви надихаєтесь?

Інстаграм я справді використовую для натхнення та спостерігаю за великою кількістю ілюстраторів, ось деякі із них:

@Yev_haidamaka, @mariczka.official, @mariana.mikitiuk, @grycja, @natalkasoiko, @foyamari, @zvyagintseva_a, @4ervone, @innaruda, @violetta.borigard, @mrmtacchia, @christinamrozikart, @_fernbeds_, @lornascobie, @jeremysorrell, @jmfenner, @ianmcque, @viktoriaastorm, @zoe_ingram, @monika_forsberg, @helen_dardik и так далее.

@Yev_haidamaka, @mariczka.official, @mariana.mikitiuk, @grycja, @natalkasoiko, @foyamari, @zvyagintseva_a, @4ervone, @innaruda, @violetta.borigard, @mrmtacchia, @christinamrozikart, @_fernbeds_, @lornascobie, @jeremysorrell, @jmfenner, @ianmcque, @viktoriaastorm, @zoe_ingram, @monika_forsberg, @helen_dardik и так далее.

Ідея: Катя Корнієнко @just_kor

Оформлення: Даша Алтуніна @darialtunina

Фото: надані ілюстраторами

Діліться матеріалом




Радіо NV
X