Електрошок за мільйон - фото

Електрошок за мільйон

18 листопада 2017, 00:00

Тест-драйв Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Ioniq Electric — одна з найцікавіших новинок цього року. Ціна, звичайно, кусається, але в усьому іншому це вже набагато ближче до того «ідеального електромобіля», якого всі чекають

Олексій Бондарєв

Все ж ті 100-150 км пробігу, які пропонують більшість поширених у нас електрокарів — це катастрофічно мало, для того, щоб можна було говорити про прийдешню революцію.

Основна частина їх покупців — ті, у кого є інша машина, бензинова або дизельна — для далеких поїздок. Ну або ті, хто ніколи не виїжджає за межі міста.

Всі розуміють, епоха електрокарів настане лише тоді, коли запас ходу буде порівнянний з бензиновими авто.

Тоді за рахунок дешевизни зарядки (особливо якщо заряджати вдома або взагалі на безкоштовних зарядках) електрокари стануть настільки привабливими, що можна буде закрити очі на другий недолік електрокарів — тривалість процесу зарядки.

Ну що ж. Hyundai Ioniq Electric має заявлений запас ходу 280 км. Це, звичайно, не межа мрій. Але все ж, з таким запасом вже можна пробувати використовувати електрокар як основне авто. Адже навіть якщо взяти поїздки на дачу, то навряд чи є багато українців, у яких дачі розташовані далі, ніж за 50-100 км від міста.

Отже, Hyundai Ioniq Electric — чи вартий своїх грошей? І чи наближає епоху електромобілів?

Що це?

Hyundai Ioniq Electric — перший корейський електрокар, що офіційно продається в Україні.

Це — середньорозмірний хетчбек. Довжина кузова — 4470 мм, ширина — 1820 мм, висота — 1450 мм. Споряджена маса — 1420 кг. Об'єм багажника — 455 л.

Потужність електродвигуна — 88 кВт (120 к.с., 295 Нм). Ємність літій-іонного полімерного акумулятора – 28 кВт/год.

Передній привід, 1-швидкісний редуктор.

Максимальна швидкість — 165 км/год. Розгін до 100 км/год — 9,5 сек.

Заявлений запас ходу — 280 км.

Ціна на Hyundai Ioniq Electric стартує від 938 тис. грн.

Як їде?

П обутує думка, що навіть найпростіший електромобіль їде цікавіше, ніж бензинові авто. Про «полицю крутного моменту» нині охоче розмірковують навіть таксисти.

Hyundai Ioniq Electric повністю виправдовує це поширене переконання. Навіть в еко-режимі електрокар дуже чуйний до натискання на акселлератор. У нормальному режимі і в «спорті» динаміки помітно додається. Досить сказати, що в «еко» розгін до 100 км/год можливий за 10,1 сек, а в «спорті» — вже за 9,6 сек.

Але справа навіть не в цифрах. Важливо саме відчуття воістину паровозної тяги, яка втискає в сидіння.

Найпростіше її відчути при прискоренні з малих швидкостей. Після 100 км/год жвавості різко зменшується. А максимальна швидкість Hyundai Ioniq Electric становить всього 165 км/год.

Так що лихачити на електрокарі не вдасться. Хоча, якщо під лихацтвом розуміти гонки зі світлофора, то Ioniq Electric дасть фору багатьом «зарядженим» бензиновим авто. Прискорення вельми вражаюче.

У всіх режимах руху можна також налаштувати інтенсивність роботи кондиціонера. Восени, наприклад, максимальна потужність вам точно не потрібна.


Hyundai Ioniq Electric оснащений електродвигуном потужністю 88 кВт (120 к.с.) Hyundai Ioniq Electric оснащений електродвигуном потужністю 88 кВт (120 к.с.)


Але унікальна «фішка» Hyundai Ioniq Electric, від якої особисто я був у захваті, це ручний вибір режиму рекуперації (збору енергії гальмування).

Наприклад, в самому мінімальному режимі Ioniq Electric поводиться майже як звичайні авто, тобто відпускаєш газ і машина спокійно котиться по інерції. Батарея при цьому заряджається мінімально. В середньому режимі електрокар вже досить помітно «клює носом» під скидання газу. І цілком активно заряджається. Але є і максимальний режим, в якому скидання газу за відчуттями більше нагадує досить активне гальмування. Зате і зарядка тут максимальна.

Мало того, що вибрати режим рекуперації можна в меню, так ця функція ще й винесена на підрульові перемикачі. Ті самі, які в бензинових авто з «автоматом» відповідають за ручне перемикання передач. Це реально дуже круто.

Бортовий комп'ютер дозволяє дивитися на витрати енергії в реальному часі, а також історію за останній час. Дуже зручно.

Витрата виводиться на приладову панель в кВт/год на 100 км. Передчуваю, як через кілька років цей показник плавно замінить горезвісні «літри на сотню».

Hyundai Ioniq Electric, до слова, задовольнявся 7-8 кВт/год на 100 км в спокійному режимі. Цей показник виростав втричі, як тільки я намагався «літати» на повну.

І кілька слів про їздові якості.

Hyundai Ioniq Electric дуже схожий на Elantra та інші моделі концерну. Підвіска дуже енергоємна, м'яко ковтає нерівності, оберігає пасажирів. І відпрацьовує вона, в більшості випадків безшумно. Що тільки додає футуристичності автомобілю, у якого і так небагато звукового фону. Електромотор лише свистить при прискореннях, тож найголовнішим джерелом шуму в Hyundai Ioniq Electric найчастіше є пасажири.

Рулится Ioniq Electric непогано, передбачувано і чітко, хоча без особливого вогника. Це цивільний автомобіль для спокійних водіїв.

Як виглядає?

З зовні Hyundai Ioniq Electric виглядає дуже сучасно, хоча й не так надзвичайно і футуристично, як, наприклад, BMW i3 і деякі інші електромобілі.

Автомобільчик досить симпатичний, але, звичайно, жодного разу не преміальний, що може стати для багатьох проблемою, з огляду на цінник Hyundai Ioniq Electric (детальніше про це нижче).

Кілька моментів в дизайні мені дуже сподобалися. Наприклад, силует в профіль, дуже нагадує нинішній Ford Mondeo. Оригінальне рішення присутнє і ззаду — я маю на увазі здвоєне скло п'ятих дверей. Спочатку я побоювався, що воно ускладнить огляд назад, але на практиці ніяких складнощів не помітив.

Зате є в Hyundai Ioniq Electric і момент, який мені ну дуже не подобається. Це — «заглушка» на місці відсутньої (з цілком очевидних причин) попереду решітки радіатора. Тут би придумати щось витончене, але дизайнери Hyundai особливо не напружувалися. Виглядає трохи незграбно, на мій погляд.

Що всередині?

В середині Hyundai Ioniq Electric також невигадливий, як зовні. Але це не погано.

Все зручно, все під рукою. Немає надмірностей, але матеріали використані якісні, нічого не скрипить і не торохтить. Ергономіка прорахована добре.

Кумедно, що є кнопка, що включає обдув тільки для водія. Помітно, що в електромобілі йде боротьба за кожен кіловат енергії.

Салон досить просторий, як для авто таких габаритів. Розміщення двигуна під капотом, як у «нормальних» автомобілів, дозволило не економити місце на задньому ряду і в багажнику, який, до слова, досить просторий (455 л).

Ioniq Electric можна радити як сімейне авто, якщо не стоїть завдання возити з дачі урожай або транспортувати будматеріали. Загалом, нормальний такий міський автомобіль.

Що по грошах?

Ц іна на Hyundai Ioniq Electric починається від 938 тис. грн. Це найпростіша комплектація Comfort.

У ній немає, наприклад, шкіряної оббивки сидінь, світлодіодних фар, системи стеження за смугою, підігріву акумуляторної батареї, підігріву сидінь, бездротової зарядки телефонів тощо.

Велика частина цих функцій з'являється в комплектації Premium, яка коштує 999 тис. грн. А в комплектації Top, яка побувала у нас, є все на світі, включно зі шкіряним салоном, підігрівом задніх сидінь і вентиляцією передніх, а також інтелектуальним круїз-контролем. Обійдеться така комплектація аж у 1,079 млн грн.

За такі гроші цілком можна купити бензиновий (або дизельний) автомобіль вельми високого класу, включаючи, наприклад, BMW або Infiniti. Тобто з іміджевої точки зору ви можете витратити такі гроші значно ефективніше.

Однак, в такому випадку, ви не заплигнете на підніжку поїзда науково-технічного прогресу, що мчить вперед. А Hyundai Ioniq Electric потрібен насамперед саме для цього.

На мій погляд, при існуючій інфраструктурі зарядок і часу зарядки електрокара, очевидні дві речі.

По-перше, електромобіль максимально вигідний тим, хто живе в приватному будинку, та ще бажано з фазовим лічильником електрики (щоб заряджати машину вночі, коли це виходить дешевше).

По-друге, електромобіль має сенс лише для їзди містом на короткі відстані. Там і за рахунок рекуперації можна часом проїздити цілий день, витрачаючи лише самий мінімум заряду.

Якщо обидва ці чинники у вас збігаються, то час електромобілів для вас настав. При зарядці автомобіля від звичайної електромережі, навіть за найбільш приблизними підрахунками, 100 км пробігу обійдуться вам приблизно в 50-60 грн. Тобто приблизно вдвічі дешевше, ніж якщо ви купите дизельний автомобіль з витратою в місті близько 5-6 л на 100 км. Різниця буде ще більшою, якщо вам буде вдаватися часто заряджатися безкоштовно на публічних зарядках.

При такому розкладі, висока вартість Hyundai Ioniq Electric може здатися не такою вже й великою, особливо, при великих пробігах. Цілком ймовірно, що різницю в первісній вартості між Ioniq Electric і тим же дизельним авто можна відбити за кілька років, економлячи на паливі.

Вердикт НВ
9/10

Hyundai Ioniq Electric цілком вдався. Спробувавши його на ділі, навіть найлютіший скептик мимоволі задумається про те, що епоха електромобілів вже майже настала.

Аж надто завзято їде електромобіль і якось навіть не віриться, що він може обходитися так дешево.

Якби ціна самого електрокара так не кусалася, було б зовсім здорово.

Текст: Олексій Бондарєв

Фото і відео: Анастасія Прокопенко