Глянцевий гамбургер
Тест-драйв Renault Koleos
Всі виробники сьогодні захоплюються масштабуванням. Взяти один дизайн і наліпити "матрьошок" - від компактного міського кросовера до гігантського 7-місного SUV - це ж так спокусливо просто і маркетингово виправдано.
Але у Volvo вирішили вчинити дещо інакше. У той час як відмінний XC60 дійсно є зменшеною копією хорошого XC90, новий XC40 виявився трохи іншим продуктом.
Поруч зі старшими товаришами з модельного ряду XC40 виглядає приблизно так, як хіпстерша з рожевими волоссям і сукнею-дзвоном на тлі старших суворих тітоньок у ділових костюмах зі спідницями пристойної довжини.
Не те що б, це було не "сексі". Просто це "сексі" для іншого покоління.
Олексій Бондарєв
Я належу до скептиків, які з одного боку вірять в те, що електромобілі переможуть, але з іншого боку вважають, що це трапиться в дуже довгостроковій перспективі.
Мій досвід експлуатації електромобілів показує, що на поточний момент це – нішеве рішення для тих, хто пересувається переважно по місту. А в ідеалі – ще й живе в приватному будинку, щоб спокійно заряджати електрокар ночами від звичайної розетки.
До тих пір, поки доступні за цінами електрокари не отримають запас ходу, як мінімум, 500 км, а швидкість зарядки не скоротиться до однієї години, революції не буде.
Тим не менш, є компромісний варіант, який дозволяє взяти «найкраще з двох світів». Я маю на увазі гібриди – автомобілі, в яких поряд з традиційним двигуном, найчастіше, бензиновим, використовують також електромотори.
Логіка в тому, що на електриці ви рушаєте з місця і рухаєтеся на маленьких швидкостях (по місту, в пробках, на парковках і т. д.), тобто бензиновий мотор не працює саме в тих режимах експлуатації авто, в яких він найменш економічний.
Зате при русі на великих швидкостях гібрид використовує бензиновий мотор, тобто перетворюється на звичайне авто з ДВЗ.
Гібриди бувають різні, зокрема й ті, в яких батарею можна заряджати окремо (як, наприклад, BMW 530e iPerformance, на якому я їздив кілька місяців тому).
Однак, герой цього матеріалу – KIA Niro – це гібрид, батарея якого заряджається виключно від бензинового мотора, а також при рекуперації (тобто під час руху накатом і гальмування).
KIA Niro – це автомобіль на повністю новій платформі. І він існує тільки в гібридній версії.
Подивимося, як він поводиться в ділі.
Volvo XC40 - компактний кросовер з повним приводом, дизельним 2-літровим мотором з двома турбінами потужністю 190 к.с. (400 Нм) і 8-ступінчастим "автоматом".
Заявлений розгін до сотні - 7,9 сек. Заявлена середня витрата палива - 5,2 л на 100 км.
Ціни на Volvo XC40 стартують від 1,3 млн грн. У нас на тесті побувала версія D4 в комплектації R-Design. Її вартість - від 1,5 млн грн.
Н е приховую, що маю неоднозначні почуття щодо нових віянь у дизайні. Та й новомодні турбомотори вселяють невпевненість - він хоча б 100 тис км без ремонту проїде?
Але це бурчання старого любителя багатолітрових атмосферних моторів на тачках з великими пробігами, на які ледь вдається нашкребти із зарплатою чесного журналіста :)
Але якщо відкинути вбік це бурчання, можу констатувати, що їде Volvo XC40 до біса добре.
Це при тому, що тут немає пневмопідвіски, як в старших моделях Volvo.
Крени в поворотах мінімальні, електроніка відмінно відпрацьовує курсову стійкість часом дозволяючи "кормі" дещо довертати в поворотах. Тож різкі маневри для вмілого водія на Volvo XC40 будуть в задоволення.
При цьому я б не сказав, що Volvo XC40 дуже жорсткий автомобіль. Сильно трясе тільки на дійсно відчутних нерівностях. А всяку "дрібницю" підвіска відпрацьовує на відмінно. Свою роль, звичайно, грає і той факт, що Volvo XC40 йде з 19-дюймовими дисками. На старших братах зустрічаються 20 і більше дюймів з зовсім вже низькопрофільною гумою.
Дизель тягне, як то кажуть, завжди і всюди. І стартувати можна бадьоро, і після 100 км/год він "вивозить" на ура.
Для повноти картини варто було б спробувати бензинову версію T5, але поки скажу, що D4 цілком здатна задовольнити навіть дуже динамічного водія.
М ені складно собі уявити, щоб власником Volvo XC40 виявився чоловік суворих поглядів, прихильник традиційних цінностей і іншої банальної лабуди. Іншими словами, будь ми в Штатах, я б сказав, що республіканець Volvo XC40 не купить.
Зовні Volvo XC40 здається абсолютним породженням другого десятиліття XXI століття, яке, причому, ще й випереджає свій час.
Незважаючи на схожість зі старшими моделями Volvo, цей автомобіль немов створювався через покоління після них. Загальні риси простежуються в архітектурі капота, прорізах для задніх ліхтарів, декоративних елементах (радіатор, дверні ручки), але в цілому XC40 сильно відрізняється від XC60 і XC90.
Це якраз той автомобіль, який легко уявити собі на парковці біля футуристичного хмарочоса в ультрасучасному мегаполісі. Або в дворі скляного таунхауса, який повністю освітлюється за допомогою сонячної енергії і обслуговується роботами-пилососами і хатніми робітницями.
У Volvo XC40 немає жодного елемента автомобільного дизайну, про який можна було б сказати, що він успадковує традиції старого автомобільного дизайну. Тут чисте XXI століття.
В інтер'єрі Volvo XC40 дещо традиційніший. Тут багато схожості з іншими кросоверами концерну. Хоча на відміну від них, у Volvo XC40 відчувається деяке прагнення виробника заощадити.
Ну ось, наприклад, кидається в очі дешевший пластик і звичайні кнопки замість епічних "крутилок", які можна побачити в тій же Volvo XC90.
Стереосистема теж видає велику скромність Volvo XC40 - ви не знайдете тут Bowers & Wilkins, яку багато аудіофілів вважають воістину преміальною. Тут "всього лише" Harman Kardon, яка втім теж звучить дуже солідно.
Але в іншому шведська розкіш на місці. Загальний стиль зберігається, як і модний щиток приладів (в якому все таке ж нелогічне меню, на освоєння якого повною мірою не вистачає й кількох днів), і 9-дюймовий екран на центральній панелі.
Все виглядає дорого і футуристично. Сідаючи в машину, відразу розумієш "за що гроші сплачені".
Місця в салоні досить, хоча й не дуже багато. Все-таки компактний кросовер. Зате дизайн інтер'єру дуже продуманий. Тут безліч кишеньок і ніш. Любителі тримати в салоні безліч дрібниць будуть задоволені.
Багажник об'ємом 470 л відмінно відповідає завданням міського кросовера.
Н аша версія R-Design з набором додаткових опцій коштувала 1,5 млн.
Серед цих опцій - система контролю якості повітря в салоні, система екстреного гальмування і запобігання перекиданню, задній паркувальний радар, розпізнавання дорожніх знаків і багато іншого.
В принципі, за ці гроші можна купити що-небудь пафосне і розміром побільше від інших преміальних брендів.
Але сама філософія Volvo XC40 в тому, що ви платите за технологічність і футуристичний дизайн. І не прагніть виділятися з натовпу завдяки розмірам автомобіля і колишній репутації, яку напрацьовували ще бандити з 1990-х.
І кілька слів про економічність. Я, звичайно, не досяг заявлених 5,2 л на 100 км в змішаному циклі. Мої спостереження - близько 7 л при спокійній їзді і приблизно 9 л якщо давати собі час від часу гарненько "тиснути на гашетку".
Volvo XC40 - провісник нової ери в автомобільному дизайні. Невеликий, але практичний автомобіль з розкішним набором технологій, здатний задовольнити як любителів неспішної комфортної їзди, так і тих, хто любить поганяти.
Якби ціна була нижче, ціни б йому взагалі не було. Ось такий каламбур.
Текст і фото: Олексій Бондарєв