Як навчити молодь змінювати країну

16 лютого, 12:05
1109
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Розуміння того, як працює уряд – це і є суть влади. Щоб бути сильним громадянином, необхідно знати, як працюють структури уряду 

Кілька років тому лідери американської громадської організації College Board – люди, які ввели SAT, іспит на вступ до коледжу, поставили собі головне запитання: з усіх тих навичок і знань, які перевіряють у молоді, які найважливіші? Їхня відповідь: здатність опанувати «два коди» – комп’ютерні технології та Конституцію США.

З тих пір вони адаптують SAT і свою програму так, аби надихати та оцінювати знання з обох цих дисциплін. Саме з цими двома – Девідом Колманом, президентом College Board, і Стефані Санфорд, відповідальною за питання глобальної політики – я маю насолоду обговорювати всі ці ідеї. Тож головне питання до них: «Чому саме ці два коди?».

Їхня коротка відповідь була такою: якщо ти хочеш бути впливовим громадянином у своїй демократії, бути здатним не лише спрямовувати суспільство та його інституції, але й покращувати та формувати їх – ти маєш знати, як працює американська конституція. А якщо ти хочеш бути впливовим та гнучким робітником, митцем, письменником, науковцем чи вчителем і бути здатним формувати світ навколо себе, то маєш знати, як працюють комп’ютери і як їх міняти.

"Вчіться бути тим, хто змінює ваше оточення, а не лише є його жертвою"

З обчислювальними технологіями, інтернетом, великим об’ємом даних і штучним інтелектом нині ми зводимо основоположні блоки майже кожної індустрії, і молода людина, яка може опанувати їхні принципи і базові техніки кодування, що лежать в основі роботи комп’ютерів та інших девайсів, «буде більш підготовленою для будь-якої  роботи», сказали Колман і Санфорд, обґрунтовуючи свою ініціативу. «У той час як Конституція формує фундаментальний код, який визначає сутність Америки та визначає її основоположні свободи – це невід’ємний путівник для життя нас як продуктивних громадян».

Тож замість мати SAT і курси програми, основаних на тому, що можна зазубрити і забути, ці люди змінюють їх, де тільки можна, щоб проштовхнути свою ініціативу «двох кодів».

У 2016 році College Board повністю оновили екзамени, а також напрямок своїх курсів з комп’ютерних наук. В оригінальному курсі, який значною мірою був зосереджений на програмуванні на Java, близько 80% студентів були чоловіками. І переважна їх більшість була білими та азіатами, говорить Колман. А жінкам і непредставленим там національним меншинам адресувалось: «Як ви можете бути зацікавленими вивчати поглиблену граматику мови, яка вас не цікавить?».

Як виявилось, таке не віталось. Тож як пояснив Колман, вони вирішили «змінити запрошення» на їхній новий курс принципів комп’ютерних наук, починаючи його з питання: «Чим би ви хотіли займатись у світі? Музикою? Мистецтвом? Наукою? Бізнесом? Чудово! Тож приходьте сюди, щоб створити додаток, який би послужив вашому інтересу, і вивчайте принципи комп’ютерних наук, а не просто кодування», –каже Колман. – Вчіться бути тим, хто змінює ваше оточення, а не лише є його жертвою».

Новий курс стартував у 2016 році. Набір був найбільшим як для нового курсу в історії програми College Board – з кількістю у понад 44 тисячі студентів з усієї країни.

Два роки потому The Christian Science Monitor написали: «Як ніколи багато студентів ідуть на програмні курси College Board з комп’ютерних наук, і серед них усе більше жінок та кольорових».

І далі по тексту йдеться про те, що «College Board повідомляє, що з 2017 по 2018 роки приріст жінок, афроамериканців та латиноамериканців був найбільш динамічним саме серед студентів курсів з комп’ютерних наук, серед яких кількість тих, хто бере участь в екзаменах, зросла відповідно до 39%, 44% і 41%...Для розуміння ситуації у 2007 році менше 3 тисяч студенток склали екзамен з цих курсів, а у 2018 їх було більше 15 тисяч».

Курс з американського управління і політики також переосмислили. В той час як США має президента, який діє так, наче не читав Конституцію – і ми бачимо, як студентські кампуси стають більше не місцями для вільного обміну ідеями та реальних обговорень тих проблем, які з цього витікають – Колман і Санфорд дійшли висновку, що кожен студент, який вступає до коледжу, обов’язково має вміти застосовувати Першу поправку, що проголошує п’ять свобод – і не тільки свободу висловлювання.

Кожен студент повинен розуміти за словами Колмана, що «наша країна була затверджена до існування – і що це перша річ, яка нас об’єднує – але є також і кілька протиріч, які нас розділяють. Тож ми подумали – як ми можемо посприяти тому, щоб замінити висміювання на продуктивну розмову?».

Це має починатись зі старших класів, говорить Санфорд, яка курує ініціативу «двох кодів». «Подумайте, наскільки ви готові прийти до коледжу та життя з розумінням п’яти свобод, які захищає Перша поправка – свободи, зібрань, петицій, преси і релігії. Перша поправка закладає основи зрілого суспільства дискусій та ідей – сформованого на праві чи навіть зобов’язанні говорити, і, коли потрібно, протестувати, але не перебивати чи не забороняти комусь говорити».

Це стає особливо важливо, відмічає вона, «коли технології і демократія перебувають у стані конфлікту, але й те, й інше – необхідне», і вимагає роботи в тандемі.

Варто лише поглянути, як на виборах 2016 року зловживали платформою Facebook, аби переконатись, що дві найбільші сили Америки – інновації та свободу слова – взяли на озброєння. Якщо їх не гармонізувати, тоді, Х’юстон, у нас проблеми.

Тож новий програмний курс з урядування оснований на глибокому розборі 15 справ Верховного суду, а також 9 фундаментальних документах, які кожен молодий американець має знати.

Крім оновлення курсу з урядування та екзамену з цього предмету, в 2014 році Колман і Санфорд ввели до тесту SAT завдання на розуміння прочитаного уривку одного з фундаментальних документів на кшталт Конституції, чи іншого важливого демократичного тексту – приміром, хорошої президентської промови. Це доносить студентам і викладачам те, чого SAT не був спроможний сказати раніше: деякий контент є непропорційно більш потужним і важливим, і якщо ти підготуєшся до цього, то тебе винагородять за це на іспиті.

Санфорд виросла в Техасі, у дитинстві на неї дуже вплинув перегляд виступу афроамериканської конгресменки Барбари Джордан, яка доповідала про Вотергейт – справу проти президента Річарда Ніксона. Що Санфорд запам’яталось найбільше, так це те, як сила Джордан «випливала з її володіння Конституцією».

«Розуміння того, як працює уряд – це і є суть влади. Щоб бути сильним громадянином, тобі необхідно знати, як працюють структури уряду, і як ти можеш діяти у цих рамках».

І діти схоплюють це: клас, який проходив курс з урядування та політики США у старшій школі містечка Хайттаун, що в штаті Нью-Джерсі, у звіті одного з комітетів Сенату визнали як такий, що зробив вагомий вклад до створення закону про збірник записів про нерозкриті випадки порушення громадянських прав, який схвалили минулого місяця.

Санфорд вважає це чудовим обґрунтуванням до її мантри: «Знання, навики, дії» – діти вивчають певні речі, розуміють як вони виникають, а потім відкривають для себе, що з цього вони можуть використати, щоб змінити світ».

Переклад НВ

Новое Время володіє ексклюзивним правом на переклад і публікацію колонок Томаса Фрідмана. Републікацію повної версії тексту заборонено

Оригінал опубліковано на The New York Times

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Журнал НВ (№10)

Момент істини

Шість головних претендентів на президентське крісло відповіли НВ на сім запитань — політичних, світоглядних і особистих

Читати журнал українською

Стань автором

Якщо Ви хочете вести свій блог на сайті Новое Время, напишіть, будь ласка, листа на адресу:

nv-opinion@nv.ua

Вибір редакції

Події

Вчора, 22:21

thumb img
Момент істини, плавуча Троєщина і всі ми трохи Супрун. Найкращі матеріали тижня за версією головного редактора NV.ua
Події

Вчора, 19:30

thumb img
Кулі і кислота. Історія організатора розстрілу останньої російської імператорської сім'ї
Наукпоп

Вчора, 13:13

thumb img
Загадка світобудови. Фізики висунули гіпотезу про таємничі білі діри у Всесвіті