Україна переживає період романтизму

29 травня 2018, 18:06
920
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Основним мотивом відкрити бізнес стають не гроші, а самореалізація або вибір способу життя

Коли знайомлюся з бізнесменами, яким за сорок, задаю їм жартівливе запитання: «Скажи, який бізнес ти відкрив другим, і я скажу хто ти». Але як то кажуть, в кожному жарті є тільки частка жарту. У 90-ті ми йшли в бізнес просто тому, що нам потрібні були гроші для життя. Ми хотіли купити квартиру, автомобіль і це було головною мотивацією. Мало хто замислювався тоді, яку компанію хотів би побудувати, просто дивилися на те, де є шанс заробити.

Сьогодні, зустрічаючись з тими, хто в бізнесі по 20 років, я часто бачу, як їх це обтяжує. Вони заробили і втомилися від своїх компаній. Всі ми люди, нам це властиво. І в цей момент частина з них починають новий шлях. Але тепер у них немає потреби в грошах. Є розкіш обирати. Залишаючись за духом підприємцями, вони інвестують в нові проекти з однією умовою. Як каже мій друг «це повинно вставляти». Тепер вони шукають самореалізацію. І цей другий (а для кого-то третій або четвертий) бізнес-проект розповість про його засновника набагато більше, ніж перший, де він просто заробляв на життя.

Ми пам'ятаємо, що гроші важливі, але ми не хочемо йти в бізнес тільки за грошима

Статистика на Заході показує, що роблячи кар'єру менеджера, протягом життя ти заробиш більше, ніж займаючись підприємництвом. Тому основним мотивом відкрити бізнес там є не гроші, а самореалізація або вибір способу життя. Схоже, що історія українського капіталізму підійшла до цієї фази. Наші тридцятирічні вже ведуть себе як європейці. На програмах в DYB я бачу, як відрізняється їхній підхід до створення компанії від старших поколінь. Вони легко приймають шведські підходи, легко виходять на міжнародні ринки. Їхні бізнес-моделі повні інновацій, а корпоративні культури в компаніях тридцятирічних впевнено конкурують з лідерами ринку і навіть перемагають традиційних гігантів. Я б назвав таких підприємців мрійниками. Але що дивно – ці мрії успішно реалізуються і динаміка зростання таких компаній перевищує середні показники у галузі. Неважливо це хостели Dream family, ресторани Salateria або виробники шоколаду Spell – у них багато спільного. Ці компанії – відображення внутрішнього світу своїх мрійників-засновників. Задоволених і щасливих від того, що вони роблять. А це миттєво передається через корпоративну культуру на клієнтський досвід. Спілкуючись з їхніми співробітниками і споживаючи їхні продукти, ми відчуваємо, що там немає напруги, туги або байдужості. Там красиво, приємно і смачно. Таке народжується лише в любові. В любові до того, що ти створюєш для інших, для світу в цілому.

Я б сказав, що наша країна зараз переживає період романтизму. Це прекрасний час. Дух свободи і творчості просто висять у повітрі. Мільярдери починають турбуватися про щастя своїх підлеглих! Період романтизму – це коли ми починаємо віддавати. Ми пам'ятаємо, що гроші важливі, але ми не хочемо йти в бізнес тільки за грошима. Ми хочемо робити те, що ми любимо. І, в результаті, у нас з'являється шанс. Шанс створити ту країну, в якій ми будемо не тільки заробляти, а країну, яку ми всі будемо любити.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Подкасти Радіо НВ

Пропустили улюблену передачу? Не дослухали інтерв'ю? Хочете переслухати радіошоу з архіву?

Підпишіться на подкасти Радіо НВ на Soundcloud.
Слухайте та поширюйте!

Слухати подкасти

Стань автором

Якщо Ви хочете вести свій блог на сайті Новое Время, напишіть, будь ласка, листа на адресу:

nv-opinion@nv.ua

Вибір редакції

Фінанси

Вчора, 10:30

thumb img
Як приватний інвестор може купити ОВДП і скільки можна заробити на цих цінних паперах
Країни

Вчора, 20:43

thumb img
Шахрайство на $1,77 млрд. У Лондоні затримали ювеліра, який входив до сотні найбагатших людей Індії
Події

Вчора, 16:12

thumb img
Циркове лобі vs активісти. Як в Україні та світі відмовляються від цирків з тваринами