Шість проблем з машинами на литовських номерах

7 вересня 2017, 18:03
Ввезення литовських авто – це схема, яку зараз пропонують узаконити

1. Автомобіль в Україні – у багатьох випадках ознака соціального статусу, а не засіб пересування. Десятиліттями ми жили в умовах всеосяжного дефіциту. Людина в поганенької "копійці", за якою він вистояв десять років у черзі, стояв на соціальних сходах на один щабель вище, ніж людина без автомобіля.

Відео дня

Ставлення до автомобіля як до своєрідного соціального маркера (зате не в метро) – рудимент СРСР.

2. Метро та інший громадський транспорт (зараз я говорю про Київ) – розвинені погано. Чому з'явилися ухитані маршрутки, звідки беруться "ланоси" в таксі? Вони беруться з проблеми "бракує громадського транспорту".

Знижувати вартість розмитнення треба лише на більш екологічні авто

Київ – мегаполіс, у якому багато житлових масивів або взагалі не мають крокової доступності до метрополітену (Троєщина, Воскресенка, Татарка, Русанівка, Березняки, Виноградар, Куренівка, Борщагівка), або не мають достатньої кількості станцій (Печерськ, Поділ).

Причому, сам київський метрополітен – дуже такий нічого собі. Хороший.

3. Сама цивілізована Європа поступово відмовляється від автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння. Вони перетворюються з необхідності на привілей.

Раніше твій вибір палива для автомобіля був таким: бензин, дизель, газ (рідше, ніж перші два). Тепер твій вибір - електрика (в цілому – поновлюваний енергоносій) або все інше (невідновлювальне при твоєму житті, і житті твоїх прапрапраправнуків).

Швеція, Норвегія, Данія, Великобританія, Німеччина, Нідерланди – прагнуть (на рівні країни та приватних компаній, що розробляють автомобільні технології) до скорочення автомобілів на бензині-дизелі і – до збільшення електромобілів.

4. Екологія. Електромобілі екологічніші за звичайні. В тому числі, перехід всього громадського транспорту на електрику дозволить тобі і твоїм дітям краще дихати і менше хворіти.

5. Паркування. Потрібно багато платних парковок (багаторівневих), як це роблять в Амстердамі та Брюсселі. За хаотичну парковку "на голові" потрібно штрафувати (так, це та сама європейська практика мегаполісів). Замість стихійної парковки на шматку пустиря можна побудувати красиву багатоповерхову парковку з заправкою, мийкою, СТО, кафе та іншим швидким сервісом.

Припустімо, я не знаю, хто всі ці люди, які паркуються під моїми вікнами. Мешканців будинку тут відсотків 30-40 (оцінка вечірнього часу), інші просто кидають свої машини вдень. Це центр.

І дуже добре, що Київ таки прибрав часто хильнулих і нахабних біопаркоматів з вулиць міста.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

6. Ввезення литовських авто – це схема, яку зараз пропонують узаконити. Причому, власники (не юридичні, а фактичні) говорять в першу чергу про себе. Мовляв, легалізуйте нас за невеликі гроші. І лише потім пропонують впровадження якогось ефемерного єдиного вікна розмитнення, як у Європі.

Ніякої конкретики у них немає, як немає ніякої конкретики у держави. Ситуація тупикова, з якої є десятки різних виходів, і в кожному випадку хтось постраждає.

Я вважаю, що знижувати вартість "розмитнення" потрібно лише на більш екологічні авто (євро-5, євро-6, з електромобілями зрозуміло). Навіть не так.

Потрібно взяти, наприклад, нідерландську або німецьку моделі відносин держави з автомобілістами, тупо їх скопіювати і впровадити в Україні.

В тому числі, ввести практику платних доріг, платного в'їзду в центр і таке інше-інше.

Не можна брати з європейського досвіду тільки переваги, а схематози залишати українські. Потрібно взяти досвід цілком, з його перевагами і недоліками (особисто для тебе).

Опубліковано з дозволу автора

оригінал

Новое Время запрошує на лекції наших відомих колумністів Діалоги про майбутнє. Детальна програма тут

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Показати ще новини
Радіо NV
X