Що в Росії відбувається з літаками Су-25
Згідно з озвученою інформацією, це був літак модифікації «УБ», тобто — навчально-бойовий (учебно-боевой російською). Саме тому в кабіні перебувало два пілоти.
Загалом, Су-25УБ можуть застосовуватися як бойові, але насамперед їхній функціонал — це навчання пілотів і вже точно навчання не в умовах реальних бойових дій. Тим часом, факт залишається фактом — «УБ» був у зоні бойових дій. І ось, що важливо розуміти.
Втрати Су-25 для російських окупаційних військ належать до болючих. Це пов’язано з тим, що Су-25 у Росії не виробляють. Їх ремонтують, обслуговують, модернізують, але не виробляють. На заміну Су-25 сучасних штурмовиків у Росії просто немає.
Втрати Су-25 для російських військ належать до болючих
Згідно з даними з відкритих джерел, на початку 2021 року повітряно-космічні сили РФ мали у своєму складі до 200 одиниць різної модифікації та ступеня боєздатності/працездатності штурмовиків Су-25. Частина з цих літаків просто значилися, але підніматися в повітря не могли. З 2022 року верифіковані втрати Су-25 склали 37 літаків, згідно із загальними даними втрати набагато більші — майже в 2 рази більше. Причому втрати не тільки в бойових діях, а й через НП, пов’язані зі зношеним ресурсом літаків (знос різко збільшився з 2022 року) тощо.
І кожна така втрата — безповоротна.
При цьому Су-25 — це основна робоча пташка армійської авіації для підтримки сухопутних операцій на тактичному рівні. Скорочення і зникнення цієї ланки може призвести до того, що в певний момент здійснення подібної підтримки сухопутних операцій такою авіацією для Росії стане неможливим.
І судячи з того, що в зону бойових дій відправляють «УБшки», на третій рік війни російська ланка штурмової авіації до цієї фази близька як ніколи.
Текст опубліковано з дозволу автора
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Погляди NV