Дуже особисте

13 грудня 2018, 19:52
1843
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Навички та знання — цінні активи. Проте в майбутньому значно важливішою стане здатність керувати стосунками й емоціями, необхідними в процесі прийняття рішень

Ми вступили в епоху боротьби. Серйозної. Між людиною і роботом за право керувати людиною. І щоб перемогти, нам як ніколи важливо розуміти власну людяність і те, як ми влаштовані. Відповіді на виклики майбутнього — в людському мозку. Там народжуються емоції та приймаються рішення. Знання про те, як функціонує мозок, скоро стануть гігієнічною нормою для всіх, хто в роботі взаємодіє з іншою людиною. Ми вступили в епоху нейроменеджменту.

В усьому цивілізованому світі роботодавці вже приділяють велику увагу так званим soft skills під час прийому на роботу й оцінки лідерського потенціалу. На перше місце ставлять особистісні якості, вимірюють емоційний інтелект замість популярного IQ.

Фокус все більше зміщується зі "що" на "як", із "хто" на "який". Ніхто з нас не може знати, що він робитиме на робочому місці через 10-15 років. Але кожен може розібратися з тим, як реагувати на ці зміни і не боятися їх.

Уже зараз абсолютно не важливо, хто ти за професією або статусом. 80% поточних професій зникнуть у найближчі десятиліття. А відповідь на питання "який?" Допомагає зрозуміти, над чим працювати і які навички розвивати, щоб вже завтра відвоювати у роботів статус людини.

Саме тому так багато нині говорять про дефіцит лідерів, спроможних до критичної самооцінки, до постійного розвитку та ролі "вічного студента". Суспільству потрібні управлінці, здатні розібратися з тим, чому ми думаємо так, а не інакше, як ми думаємо і чому робимо те, що робимо.

Все частіше для пошуку відповідей звертаються до нейроменеджменту — синхронізації науки про мозок із людською поведінкою в організаціях і повсякденному житті. Нейроменеджмент використовує когнітивну неврологію для аналізу економічних і поведінкових проблем.

Фокус все більше зміщується зі "що" на "як", із "хто" на "якийсь"

Реальність така, що поки в організації працюють люди, завжди є емоції, які впливають на бізнес. За допомогою нейроменеджменту можна керувати процесами, в яких емоції відіграють головну роль. Нейроекономіка, нейромаркетинг, нейролідерство — ось три наріжних камені бізнесу майбутнього.

Наприклад, за замовчуванням ми припускаємо, що люди інвестують, щоб заробити більше грошей. Але нейронаука доводить: це не обов'язково так. Нами рухають різні мотивації, і нейроекономіка допомагає визначити реальну причину.

Далі. Ви знаєте, чому обрали цей продукт, а не той? Вивчення поведінки споживачів показало, що в 90% випадків ми приймаємо несвідомі рішення. Нейромаркетинг спрямований на ці 90%. У процес прийняття рішень про покупку залучений весь мозок. На жаль, раціональна його частина в такій ситуації є найменш сильною.

І, нарешті, нейролідерство. Люди як і раніше не йдуть із компаній, люди йдуть від керівників. По-справжньому ефективна культура лідерства повинна створювати привабливе і натхненне середовище. Нейролідерство дає інструменти, які дозволяють керувати ефективно на основі особливостей поведінки людини.

Нейроменеджмент допомагає виявляти лідерський потенціал у кожному учаснику команди і, як результат, в організації. За будь-яким прийнятим рішенням, за управлінням людьми та поведінкою стоять глибокі розумові та емоційні процеси. А їх у 100 різних людей — 100. Нейронаука в бізнесі допомагає зрозуміти, що відбувається у головах співробітників, як виникають ідеї, емоції, та як формуються рішення.

Існує кореляція між факторами впливу, неврологічною активністю в мозку, поведінковими реакціями і практичною вигодою для організації. Поліпшення взаємодії людей — лідерів різних підрозділів, співробітників різних рівнів, команди загалом — веде до народження нових ідей. Лідери стають ефективними наставниками і коучами. Зрештою ці зміни проявляються у найкращих стосунках із клієнтами і загальними результатами бізнесу.

Нейроменеджмент дає лідеру відповіді на питання про те, які ситуації він сприймає як стресові, та як змінити цю реакцію, яка поведінка інших підштовхує його до тих чи інших рішень, що його стимулює до розвитку, як емоції впливають на його рішення.

Класична освіта і досі важлива. Проте сама собою вона перестала бути гарантією того, що ви зможете ефективно керувати стосунками всередині організації. Навички та знання — цінні активи. Але значно важливішою стала здатність керувати стосунками й емоціями, необхідними в процесі прийняття рішень.

Сучасні технологічні компанії платять своїм талановитим співробітникам за те, щоб вони думали. Нейроменеджмент допомагає зрозуміти, що вони думають. Це може стати ключем до дверей від епохи роботів. Ключем, який залишиться у руках людей.

Колонку опубліковано в журналі Новое Время від 6 грудня 2018 року. Републікацію повної версії тексту заборонено

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Зверніть увагу

Стань автором

Якщо Ви хочете вести свій блог на сайті Новое Время, напишіть, будь ласка, листа на адресу:

nv-opinion@nv.ua

Вибір редакції

LIFE

Вчора, 14:05

article_img
Афіша 19 січня. П'ять місць, де відсвяткувати Водохреща в Києві
LIFE

Сьогодні, 10:08

article_img
Афіша 18 - 25 січня. Піккардійська терція, ЦеШо і інші події, які не можна пропустити
Події

Вчора, 17:14

article_img
Найбільша та найтриваліша. Що робитимуть українські вчені у новій антарктичній експедиції