Іран визнав, що збив літак МАУ. Що далі?
Іран офіційно визнав, що збив український боїнг над Тегераном
Вони знали про це три дні і три дні брехали. Але в 21-му столітті неможливо приховати такий злочин, скоєний над величезним містом при сучасних системах контролю повітряної безпеки.
Сьогодні Іран був зобов’язаний надати для огляду кабіну пілотів, яку два дні ховали від українських експертів. Сьогодні повинні були надати записи до другої чорної скриньки, де записані всі параметри роботи систем літака і всі звуки в кабіні. Сьогодні повинні були надати дані радіолокаторів системи управління рухом, які мають показати ракетну атаку.
Божевільні релігійні фанатики отримали ракети від Путіна і вбили цими ракетами 176 осіб, зокрема своїх громадян, у небі над своєю столицею. Збили величезний тихохідний цивільний лайнер, уявляючи, що відбивають американський напад і стріляють по американському винищувачу.
Україна, звичайно, тепер зобов’язана спільно з іншими постраждалими країнами ініціювати засідання Ради національної безпеки ООН.
Україна повинна створити міжнародну слідчу комісію з розслідування злочинної атаки на український літак. Ми повинні отримати максимальну інформацію від іранської влади про причини нападу. Необхідно визначити і назвати відповідальних осіб.
Головні вбивці відомі.
Наказ на проведення операції проти американських військових баз віддав Верховний головнокомандувач Корпусом вартових ісламської революції, верховний аятола Ірану Алі Хаменеї.
Застосуванням військ безпосередньо командував командувач КВІР бригадний генерал Хоссейн Саламі.
Наказ на бойове застосування зенітно-ракетних комплексів «Тор-М1» віддав командувач аерокосмічними силами КВІР бригадний генерал Амір-Алі Хаджизаде.
Керівництво Ірану несе відповідальність не тільки за накази своїм неадекватним військам. Керівництво Ірану не закрило повітряний простір і тим самим підставило наш літак під обстріл.
І за це вони повинні відповідати. Україна повинна дати урок релігійним фанатикам, це не можна легко спустити з рук.
Також Україні треба перевірити ймовірну причетність російських військових до атаки на «Боїнг». ЗМІ РФ поширювали інформацію, що український літак зіткнувся з американським дроном, тобто поширювали навмисну дезінформацію, а значить, добре знали про справжню причину катастрофи.
Україна зазнала важких і непоправних жертв — загинуло 11 наших співгромадян.
І мова зараз не може зводитися тільки до суми компенсацій. Ми повинні дати найжорсткішу оцінку релігійним фанатикам, які це зробили. Потрібна скоординована і системна інформаційна та політична кампанія, просування наших інтересів і наших варіантів рішень на міжнародному рівні.
Також треба вимагати притягнення до відповідальності тих офіційних осіб Ірану, які навмисно брехали про «технічні неполадки» і про те, що «літак розвернувся на зворотний курс».
Без сумніву, в цьому нас підтримають всі цивілізовані країни світу.
Вчора майже добу експерти української комісії в Тегерані вдень і вночі при світлі прожекторів (які «про всяк випадок» взяли співробітники ДСНС), розбиралися у звезених на майданчик фрагментах літака. Слід зазначити, що всі без винятку члени комісії самовіддано працюють для якнайшвидшого встановлення причин загибелі літака, проводиться величезний обсяг робіт. Джерело Цензор. Нет в державній комісії повідомляє про хід робіт:
«Вчора ми прослухали записи однієї чорної скриньки, в якому нібито записані переговори пілотів з диспетчерським центром Тегерана. Стандартний радіообмін. Диспетчер дає команду вийти на ешелон 2500 метрів і прощається, командир корабля спокійно спілкується. Важливо було зрозуміти одне — ніяких несправностей не було, екіпаж ніщо не турбувало, диспетчер не попереджав про повітряну загрозу і про початок бойових дій. Після останньої команди запис обривається. Більше не було нічого. Ніяких спроб вийти на зв’язок, ніяких переговорів.
Найповніша інформація про політ повинна бути в другій чорній скриньці. Але нам її обіцяли надати сьогодні, будемо дивитися вже спільно з канадськими експертами. Вони прилетять зі своєю апаратурою. Ми взялися за відновлення фрагментів літака. Треба було визначити як ці шматки металу, звалені в величезну купу, повинні бути пов’язані між собою.
Інтрига зберігалася допізна. Справа в тому, що ніяких пошкоджень на більшості деталей літака не було. Не було вибуху і пожежі ні в двигунах, ні на крилах. Не виключено, що літак міг падати практично цілим. Не кидалися в очі, на відміну від останків «Боїнга» МН-17, будь-які відразу помітні сліди ураження бойовими елементами на фюзеляжі і крилах. Багато пошкоджень на корпусі це результат падіння. Але після викладення всіх фрагментів літака стало очевидно, що не вистачає нижньої частині кабіни літака.
Серед уламків вдалося ідентифікувати фрагменти верхньої частини кабіни. І тут, нарешті, відбулася знахідка — приблизно о 22 годині. На фрагменті кабіни ми виявили пробоїни вражаючих елементів бойової частини ракети, які прошили обшивку. Ми знайшли! У нас вперше з’явилися прямі докази у цій справі, які давали можливість довести, що стало причиною загибелі літака. Для нас це був переломний момент.
Отже, що тепер ми розуміємо:
Російська зенітна ракета «Тор» вразила лайнер в нижню передню частину фюзеляжу, прямо під кабіною пілотів.
Пряме влучання і кабіна спалахнула зсередини. Миттєво відключився транспондер літака, який подає сигнали про політ. Миттєво зник зв’язок.
Поки що немає даних, одна чи дві ракети заподіяли такі пошкодження. Не виключено, що друга ракета також вразила фюзеляж знизу близько до першої. Але все це ще належить уточнити.
Ми продовжуємо роботу з викладення фрагментів літака до повного збору всіх уцілілих деталей.
Ми розраховуємо, що вже сьогодні отримаємо доступ до всіх даних об'єктивного контролю.
Щодо співпраці з іранськими колегами — виникає враження, що ті, хто з нами контактує, щиро хочуть допомогти і самі розібратися, в цілому проблем немає. Будемо сподіватися, що такий настрій і робочі контакти у нас збережуться і тепер".
Текст опубліковано з дозволу автора
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ