Чому далеко від фронту розбився Mirage-2000
Маємо вже аварію Mirage-2000 — одного з винищувачів, який Україні надали наші західні партнери
Ще свіжий у пам’яті трагічний випадок, який стався 29 червня. Тоді під час виконання бойового завдання загинув пілот Максим Устименко. Він виконував його на винищувачі F-16. Як повідомляли, що він встиг збити сім повітряних цілей, але літак зазнав пошкоджень і льотчик не встиг катапультуватися. Чи варто нам об'єднувати два ці випадки — запитують мене. Бо багато хто зі своїх джерел у повітряних силах каже журналістам, мовляв, — літаки, які нам надали, дуже старі і можуть навіть розпадатися в повітрі.
Для літаків, що нам дали, Mirage-2000 і F-16 — це не вік. Бо, наприклад, румунські повітряні сили експлуатують більш старі літаки. Португальські повітряні сили використовують більш старі машини. Всі знають, що якщо використовувати старі машини, то вартість її обслуговування вища через потребу в запасних частинах.
Для літаків, що нам дали, Mirage-2000 і F-16 — це не вік
Крім того, для нас це принципово нові типи літаків. Це ж не модифікація машини, коли можна перейти льотчику з МіГ-23 на МіГ-29. Це принципово нові машини. Можливо, і технічний персонал недостатньо освоїв ці літаки.
Та, загалом, знаєте, в таких випадках допомагає статистика. От якщо взяти кількість випущених, наприклад, літаків Mirage, а мова зараз про Mirage-2000, то загалом випущено 614 літаків. Наш випадок — 59-й літак втрачений в авіаційних інцидентах. Загалом, приблизно кожна 10-та машина.
Причини втрат F-16 інші. Там бойові втрати, зазвичай, були бойові втрати. Так, причини втрати не лише були бойові, але в основному — бойові втрати під час виконання бойових завдань на малій висоті. А щодо втрати Міража, тут просто технічний збій. Загалом, причина технічного збою зрозуміла, що сталося. Причини покаже слідство, але тут, на щастя, льотчик живий. Через деякий час він, я сподіваюся, зможе повернутися до лав Збройних Сил. І аварія Mirage-2000 — це не дуже велика втрата для нас, бо нам обіцяли таких літаків, принаймні, 12.
І давайте згадаємо 2022 рік. Росіяни за той рік в небойових умовах втратили 10 літаків. Тобто це така статистика. А у нас втрати менші. Та зараз для нас немає великої різниці у небойових і бойових втратах. Бо в нас нема глибокого тилу. В нас кожний виліт може бути як небойовим, так і бойовим. Адже ви бо ви знаєте, за скільки часу підлітають і крилаті ракети, й інші російські засоби ураження. Тобто втрати літаків — це нормальна практика. Адже якщо є експлуатація машини, як вона не стоїть під парканом, то будуть втратити, зокрема й з різного виду технічних причин.
Повну версію інтерв'ю з Валерієм Романенком слухайте на Radio NV