Honda ZR-V — чотири причини купити і дві причини цього не робити
Пробуємо гібридний кросовер Honda ZR-V з цінником від 1,6 млн грн.
Honda ZR-V — це новий кросовер японської компанії, який займає проміжне місце між HR-V і CR-V. При цьому він дуже сильно відрізняється від них за дизайном, і загалом мало схожий на інші сучасні моделі Honda.
В Україні Honda ZR-V з’явився нещодавно, автомобіль на вулицях зустрічається поки що рідко, не надокучив.
Більшість людей, яким я показував ZR-V, щиро дивувалися, що це — взагалі Honda. Дизайн тут доволі безликий, більше схожий на сучасних «китайців».
Водночас їде Honda ZR-V дуже гідно, «по-хондівськи». Більшості китайських конкурентів навіть мріяти про такий їздовий комфорт не доводиться.
Цінник у Honda ZR-V не маленький, але й не сказати, щоб відчайдушно великий. Щоправда, і вибору українському покупцеві Honda не надає - ZR-V тільки в одній версії (з переднім приводом) і в одній комплектації.
Кому може бути цікавий такий нетривіальний кросовер? І чи є у нього помітні недоліки?
Давайте розбиратися разом.
Honda ZR-V — чотири причини купити
Для початку поговоримо про сильні сторони Honda ZR-V, які мені запам’яталися після тижневого тест-драйву з понад 1 тис км пробігу.
Їздові якості
Ми ж усі знаємо, за що ми любимо Honda?
Що б там не відбувалося з дизайном за всі ці роки (а відбувалося багато чого), автомобілі Honda завжди радують приємною керованістю, щільною, але цілком комфортною підвіскою.
Звичайно, якісь моделі в цьому відношенні запам’ятовувалися більше, а якісь менше, але суть від цього не змінюється.
Висловлюючись максимально простою мовою, Honda відмінно їде.
Honda ZR-V — найяскравіший тому приклад. У цього кросовера абсолютно легкова керованість, мінімальні крени в поворотах, відмінна чуйність керма і гальм. Підвіску можна без перебільшення назвати м’якою, але при цьому розгойдування кузова на хвилях асфальту просто незначне. Немов їдеш на щільно збитому міському хетчбеку.
Ну власне, спорідненість Honda ZR-V з Civic останнього покоління відчувається. Тут все як у Civic, тільки сидиш трохи вище. Кліренс тут, до речі, 180 мм. Це небагато для бездоріжжя, але ніхто і не розповідає, що Honda ZR-V — це прям позашляховик. А щоб паркуватися в місті на бордюрах такого кліренсу цілком вистачить.
Динаміка
Кілька років тому я прям таки захоплювався гібридною силовою установкою Honda СR-V. Вона використовувала 1,5-літровий бензиновий мотор для зарядки батареї, від якої живився електричний двигун, що приводив у рух колеса. Безпосередньо бензиновий мотор крутив колеса тільки в одному сценарії (при спокійному русі на швидкості 100−120 км/год на круїзі), фактично в авто є тільки 5-та передача. В інших сценаріях — це електромобіль.
Новий Honda ZR-V використовує ту саму схему, тільки з 2-літровим бензиновим мотором. А потужність електромотора тут 184 к.с. І оскільки це електричні «конячки» з плавним крутильним моментом, який доступний під педаллю фактично відразу, то здається, що тут — далеко за 200 к.с.
Заявлено розгін до 100 км/год за 7,8 сек. Але за відчуттями Honda ZR-V їде прям зовсім по спортивному. І це навіть якщо не вмикати режим Спорт. Відсутність коробки передач дається взнаки, немає жодних затримок, пауз під час прискорення.
Економічність
Динаміка — це важлива перевага гібрида. Але є і ще одна складова, за яку ми так любимо гібриди. Це — економічність.
За тиждень їзди на Honda ZR-V моя середня витрата склала 7 л на 100 км. У місті авто може задовольнятися і 5 л — за умови неспішного руху порожніми вулицями. Із заторами і динамічними ривками на вільних ділянках це може бути і 8 л. На трасі за спокійної їзди на круїзі зі швидкістю 110 км/год витрата виходить на рівні 6,5 л. Якщо ж їздити динамічно і різкими обгонами, то можна досягти і 8 л.
Загалом для авто з такою динамікою це вельми стримані показники.
Практичність
Усередині Honda ZR-V дуже радує. Причому, як візуально, так і з точки зору прагматизму.
Візуально — тому що дизайнери явно попітніли над передньою панеллю і центральною консоллю. Тут все виглядає «дорого-багато», а до того ж ще й доволі функціонально.
Деякі рішення здаються дивними, наприклад, те, як рознесли USB-порти на цій елегантній панелі - USB-A з одного боку, а USB-С з іншого.
Зате дуже елегантна витіювата решітка дефлекторів обдування, такі елементи дизайну просто хочеться назвати преміальними.
Кумедно виглядає панель приладів, яка на дві третини цифрова, але третину, що залишилася, займає звичайний стрілочний спідометр. 9-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи отримав і кілька фізичних кнопок — рідкість у наш час.
Водієві та передньому пасажиру місця вистачає з надлишком, а ось ззаду в Honda ZR-V місця приблизно як і у всіх кросоверах цього класу —
Багажник невеликий — 380 л, зате є бічна кишенька і пара зручних гачків.
Загалом, на роль практичного міського кросовера Honda ZR-V цілком згодиться.
Honda ZR-V — дві причини пройти повз
А тепер поговоримо про те, чому Honda ZR-V може виявитися варіантом не для вас.
Дивний дизайн
Honda ZR-V має доволі «китайський» вигляд, не дивно, що частина збірки моделі відбувається в Китаї на заводах DongFeng, там же, де збирають стільки популярні в Україні на вторинному ринку «електрички» Honda.
З якого боку не дивись, але Honda ZR-V не особливо схожий ні на старшого брата CR-V (матеріал про який вийде на NV Авто найближчим часом), ні на багато інших авто цього шановного японського бренду (це було сказано без сарказму, якщо що).
Я бачив, що деякі автожурналісти і блогери, оглядаючи Honda ZR-V, буквально збожеволіють у пошуках порівнянь. Десь знаходячи елементи дизайну від Audi, а десь від Lamborghini. Мені в цю гру грати не цікаво.
Скажу лише, що зовнішність Honda ZR-V можна охарактеризувати, як непомітну, що не запам’ятовується. Такий собі ідеальний автомобіль для таксі або корпоративного автопарку.
Це явно не той випадок, коли ви можете, побачивши авто на картинці, закохатися і побігти купувати.
Убогий вибір
Власне, я навіть не знаю, чи не занадто я підлестив Honda ZR-V, кажучи про «мізерний вибір», адже його тут, по суті, немає.
Десь у світі Honda ZR-V продається в різних версіях. Є як передньопривідні, так і повнопривідні. Як гібридні, так і бензинові (включно з 2-літровою атмосферною і 1,5-літровою турбованою).
Але в Україні Honda ZR-V можна купити тільки з гібридною силовою установкою на основі 2-літрового бензинового мотора, варіатором і переднім приводом. Причому, тільки в одній комплектації - Elegance.
Комплектація це не бідна — тут є і бездротовий Apple CarPlay, і різні системи безпеки (екстрене гальмування, утримання в смузі, розпізнавання дорожніх знаків, контроль сліпих зон), і адаптивний круїз-контроль, і цифрова панель приладів, і світлодіодні фари, і багато іншого.
При цьому, тут тканинний салон. Без варіантів. Немає таких опцій як панорамний дах, вентиляція сидінь, підігрів задніх сидінь. І ще раз повторюся, немає повного приводу.
І просять за Honda ZR-V на момент написання цієї статті 1,624 млн грн (це акційна ціна, звичайна — 1,886 млн грн).
У автомобіля просто величезний перелік конкурентів за такі гроші. І у більшості з них є вибір між різними версіями та комплектаціями.
Лише з моделей, які за останні 6−9 місяців побували на тест-драйві NV Авто, можна сміливо згадувати гібридні Nissan Qashqai e-Power, Hyundai Kona, Toyota Corolla Cross. А якщо поглянути на ситуацію трохи ширше, то можна згадувати ще й Jeep Compass і Peugeot 408. І навіть Mitsubishi Outlander теж перебуває в цьому ціновому сегменті.
Зрозуміло, що всі ці авто — дуже різні за духом і стилем, орієнтовані на різну аудиторію. Але більшість із них надають вибір — бензин чи гібрид (інколи й дизель), різні комплектації (від «порожніх» для любителів економити до повного «фаршу»).
Безумовно, Honda ZR-V є, що запропонувати на тлі конкурентів — насамперед, це фактично преміальні їздові якості та гідна економічність.
Але можна сміливо говорити про те, що неможливість отримати повний привід, шкіру і панораму в авто за понад $40 тис. багатьох покупців відлякає нібито за замовчуванням.
Потрібно дуже полюбити цей автомобіль, щоб закрити на це очі.
Honda ZR-V – досить дивний та спірний автомобіль. Його непомітна зовнішність, одна єдина комплектація і значний цінник безумовно не схильні до покупки. З іншого боку, їде Honda ZR-V просто добре, та й економічність вражає. Словом, цей вибір прагматичної людини, яка точно знає, за що платить. Чи багато таких покупців знайдеться в Україні? Поживемо побачимо.