Пора перевзутися. Як вибрати зимову шиповану гуму, якщо ви на ній взагалі не розумієтесь

4 листопада 2020, 07:19
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Похолоднішало. На шиномонтажах знову черги. Можливо, вам пора в них ставати. НВ розпочинає серію статей про грамотний вибір зимової гуми. Почнімо з декількох загальних тез і… шипованої гуми.

Так-так, деяким товаришам вистачило однієї зими без снігу, щоб впевнено стверджувати, що глобальне потепління остаточно і безповоротно змусить нас прощатися з шипованою гумою, а можливо, і з зимовою гумою як такою.

Відео дня

Та насправді це ще не факт.

Але про все по порядку.

Спробуємо дуже стисло розібратися в тому, навіщо потрібна зимова гума, чим відрізняється шипована від нешипованої, чи потрібна вам шипована і яку варто вибрати.

Що таке шипована зимова гума?

Отже, зима.

Незалежно від того, чи буде сніг, як часто і в яких кількостях, взимку температура регулярно опускається нижче +5 °С. Саме ця температура вважається критичною для літньої гуми — вона стає просто небезпечною навіть на сухому асфальті.

Зимова гума розрахована саме на низькі температури. Але це не єдина і не головна відмінність.

Зимові шини забезпечують підвищений рівень зчеплення за рахунок використання особливого малюнка протектора, спеціальної м’якої гуми, численних ламелів (невеличкі прорізи у вигляді поздовжніх ліній або літери Z).

Здавалося б, все зрозуміло.

Купуй зимову гуму та й по всьому.

Однак наявність різних типів зимових шин може дезорієнтувати. Наприклад, шипована гума, якій присвячена ця стаття.

Це та сама зимова гума, але з металевими вставками-гвіздками, які чіпляються за сніг і за лід краще за звичайні зимові шини.


Навіщо потрібні шиповані зимові шини?

Nokian
Фото: Nokian

Побутує думка, що шипована гума потрібна тільки за Полярним колом.

Але це не зовсім так.

Зимові шиповані шини завжди створюються під найскладніші умови експлуатації автомобіля.

Уявіть собі дороги, від яких залишилася тільки назва — а реально перед вами лежить «витоптаний» в снігу напрямок кудись туди…

Уявіть собі крижану кірку поверх асфальту: при кожному гальмуванні автомобіль ковзає, немов на лижах. Це вражаюче на відкритому майданчику, але не дуже вразить на стоп-лінії світлофора, чи не так?

Уявіть собі тріскучий мороз, від якого інші автомобільні шини перетворюються на подобу пластикових обручів.

З цим всім легко впораються шиповані зимові шини.

Але коли мовиться про їзду по чистому асфальту (розчищені міські дороги і траси) або про експлуатацію в умовах «м'якої» зими (температура близько нуля і більше дощу, ніж снігу), то виявляються недоліки подібного типу шин.

По-перше, шипи видають шум-гамір під час скочення асфальтом.

По-друге, шиповані зимові шини важчі за звичайні, що призводить до збільшення витрати пального через посилення інерційних мас.

По-третє, на сухому асфальті шипи можуть руйнувати дорожнє полотно, при цьому знижують ефективну площу контакту гуми з дорогою — і це може призвести до збільшення гальмівного шляху.

А ще шипи схильні до випадіння (особливо при різкій їзді по сухому асфальту), через що шипована гума перетворюється на звичайну і втрачає частину своїх переваг. Виробники намагаються виправити недоліки шипованих шин різними способами: підкладка з м’якої гуми під основу шипа (для комфорту і тиші), приклеюванням шипа всередині отвору (для надійності фіксації) тощо.

Та й загалом: що б не казали щодо недоліків, просто знайте — для суворої, сніжної, морозної зими поки не створили нічого ліпшого, крім шипованих зимових шин.

І ось вам п’ять найкращих шипованих шин на сьогодні.

Continental IceContact 3

Шиповані зимові шини Continental IceContact 3 вийшли якраз до сезону «зима 2019/2020» і відразу опинилися серед абсолютних лідерів. Завдяки чому?

Continental
Фото: Continental

Так-так, звісно, ця зимова покришка Continental IceContact 3 має стрілоподібний малюнок протектора «ялинка»: відоме рішення для швидкого відведення води і крижаної крихти з точки контакту шини з дорогою.

Так, тут використовуються згадувані вище ламелі-прорізи, що дозволяє поліпшити поєднання зі снігом.

Але є й одна повністю ексклюзивна розробка — ContiFlexStud. Це особливі шипи, встановлені у власній гумовій оболонці.

Це рішення дозволяє помітно поліпшити рівень зчеплення на льоду: внутрішні тести Continental дають показники поліпшення характеристик на 7% щодо аналогічних шин зі звичайним шипом.

Шип ContiFlexStud вперше з’явився в одному розмірі ще на шинах минулого покоління Continental IceContact 2, однак, починаючи з моделі Continental IceContact 3, ця розробка стала масовою: такі шипи використовуються на всіх шинах з посадковим діаметром 17 дюймів і більше (шини IceContact 3 в менших розмірах обходяться звичайними шипами).

Нові технології знайшли своє відображення в результатах порівняльних тестів з іншими шинами. За багатьма з них модель Continental IceContact 3 сьогодні впевнено посідає перше місце або постійно перебуває в числі лідерів серед «шиповок».

Експерти відзначають хорошу поведінку покришки на снігу і на льоду: короткий гальмівний шлях, впевнена керованість, високий рівень зчеплення з дорогою.

Серед недоліків — погана поведінка на асфальті (але це особливість майже всіх «шиповок») і досить висока ціна це особливість останніх моделей Continental). Що ж, за високу якість потрібно платити.

В українських магазинах Continental IceContact 3 поки що рідкість. І ціни ще тільки «устаканюються». Ми обов’язково надамо актуальні посилання трохи пізніше. А поки що — найвигідніші ціни на Continental IceContact 2. Наприклад, за цим посиланням.

Nokian Hakkapeliitta 9

Ім'я «Nokian Hakkapeliitta» серед автомобілістів — майже легенда: одні з перших зимових шин у світі і постійний лідер в шинних тестах ЗМІ.

Воно й не дивно, коли згадуєш, звідки родом компанія Nokian.

Фінляндія — країна морозу, льоду, снігу. Саме для подібних суворих умов експлуатації і створювалися зимові шиповані шини Nokian Hakkapeliitta 9.

Nokian
Фото: Nokian

Ця шина також має протектор «ялинку», ламелі-прорізи, а ще виділяється численними фірмовими вдосконаленнями: великі V-подібні кромки по всій площі протектора, які дозволяють поліпшити зчеплення на снігу.

Нарешті, покришка Nokian Hakkapeliitta 9 також має незвичайні шипи. По-перше, форма шипів в центральній частині і на краях протектора відрізняється, так само як і їх функціональність. Шипи по центру відповідають за поздовжнє прискорення (розгін і гальмування), шипи по краях — за передачу поперечних зусиль (керованість і стійкість в повороті). Крім того, в основі кожного шипа передбачена спеціальна вставка, яка слугує для забезпечення м’якого контакту шипа з дорогою.

Результат — досить хороші виступи в серії порівняльних тестів зимових шин.

У момент своєї появи на ринку «шиповка» Nokian Hakkapeliitta 9 впевнено посіла позицію лідера, і навіть сьогодні виглядає гідно. В плюсах — поведінка на снігу і на льоду: відмінний розгін, зрозуміла керованість, короткий гальмівний шлях.

Серед мінусів — поведінка на асфальті: підвищена шумність, середні зчіпні властивості, поганий опір акваплануванню. У підсумку отримуємо очікуваний результат: відмінна шина для суворої зими, коли по снігу і по льоду доводиться їздити частіше, ніж по сухому або мокрому асфальті.

Вибрати цю чудову гуму на свій автомобіль можна тут.

Але покваптеся! Народ вже почав готуватися до «перевзування» на зиму, тому Hakkapeliitta 9 стає справжнім дефіцитом. Її просто розмітають.

Michelin X-Ice North 4

Ще одна зимова шипована шина, яка беззастережно претендує на лідерські позиції в сегменті. І знову — завдяки ретельній роботі з шипами.

Michelin
Фото: Michelin

Залежно від розміру, зимові шини Michelin X-Ice North 4 отримують 250, а часом і майже 270 шипів.

За запевненнями компанії-виробника, це в 2−2,5 разу більше, ніж було у попередниці і на 30% більше, ніж у найближчого конкурента.

Крім того, тепер шипи розташовані в 22−24−30 рядів: тобто у разі гальмування на льоду або снігу утворюється більше борозенок-канавок, шипи рідше працюють «слід у слід», а частіше опиняються в прямому контакті «шип і сніг/лід».

Також використані особливі шипи, створені за технологіями спортивних ралійних зимових покришок: шип більш тонкий (5 мм проти 6,5 мм в минулому), він проколює лід або сніг подібно до голки. Все це помітно підвищує рівень зчеплення покришки з дорогою — що важливо і для гальмування, і для розгону, і для керованості. Серед інших особливостей Michelin X-Ice North 4 обов’язково варто відзначити підвищену морозостійкість — особлива гумова суміш зберігає еластичність до -65 градусів морозу.

В результаті вийшли бездоганні шини для суворих зим, що зазначили експерти-випробувачі під час порівняльних тестів шин. Покришка Michelin X-Ice North 4 забезпечує хороший рівень зчеплення при їзді по снігу і на льоду, короткий гальмівний шлях.

Приємним бонусом є низький рівень шуму і хороша стійкість автомобіля під час їзди по асфальті. В мінусах — лише досить слабкий опір акваплануванню: обережніше на мокрому асфальті. Зате на снігу і на льоду — ви король!

Втішає така перспектива? Хутчіш за посиланням, прицінюємося і підбираємо розмір для своєї машини.

Gislaved Nord*Frost 200

Нехай не лідер в абсолюті, але дуже «міцний середнячок», який вартий кожної заплаченої за нього копійки — ось чому шини Gislaved Nord*Frost 200 представлені в цьому списку.

Gislave
Фото: Gislave

Зимова покришка Gislaved Nord*Frost 200 має асиметричний малюнок протектора, а це рідкість в цьому класі.

Зазвичай асиметрію використовують для зимових шин «європейського» типу або для літніх шин, а для «шиповок» під сувору зиму застосовують спрямований симетричний малюнок на кшталт «ялинки».

Хоча асиметричний малюнок протектора має свої переваги. Так, одна частина протектора виконується в більш прямокутному дизайні — і краще працює при прямому контакті з дорогою (розгін, гальмування, поворот).

А друга частина протектора виконана з малюнком у вигляді косих канавок — і краще працює при їзді по мокрій дорозі або талому снігу, коли потрібно все це відводити з плями контакту шини з дорогою.

Крім незвичайного протектора з численними блоками і пилкоподібними ламелями, зимові шини Gislaved Nord*Frost 200 ще виділяються оригінальними трикутними шипами.

Останні більш ефективні в порівнянні зі стандартними круглими: вищий рівень зчеплення, коротший гальмівний шлях, швидший розгін. До того ж навколо кожного шипа передбачені спеціальні кишеньки для відводу снігу і крижаної крихти, що дозволяє шипу безпосередньо контактувати зі стійким покриттям на дорозі.

Результатом стали шини, які є одними з найкращих в середньому сегменті і нерідко «замахуються» на позиції лідерів: відмінний рівень зчеплення на снігу і на льоду.

Бонусом є відносно низький (як для шиповок) рівень шуму під час руху. В мінусах — середні зчіпні властивості на асфальті (розгін, гальмування, керованість), що, втім, характерно для всіх шипованих шин.

Ця вдала і порівняно недорога гума чекає вас тут.

Hankook Winter i*Pike RS2 W429

Також, як у випадку Gislaved, ми вирішили додати до рейтингу ТОП-5 ще одну модель середнього класу — саме за рахунок поєднання характеристик і ціни. Як нескладно здогадатися, йдеться про шини Hankook Winter i*Pike RS2 W429.

Hankook
Фото: Hankook

Шиповані зимові шини Hankook Winter i*Pike RS2 W429 передусім виділяються спрямованим малюнком протектора з широкими канавками для відведення води, крижаної крихти, талого снігу.

Також покришка Hankook Winter i*Pike RS2 W429 має пилковидні ламелі й ікла-кромки для поліпшення зчеплення при їзді слизькими покриттями.

Щодо попередника W419, нова модель Hankook Winter i*Pike RS2 W429 отримала зменшені в розмірі бічні блоки-шашки, що дозволило наростити їх загальну кількість для шини ідентичної розмірності.

А ще збільшено кількість рядів шипування (тепер 12 замість 10 раніше) і оптимізовано розташування шипів на площині протектора.

Все це звучить дуже складно для непідготовленої людини. Але результат кропітких зусиль легко переказати простими словами.

Випробувачі перевірили ці шини в порівняльних тестах з конкурентами і похвалили Hankook Winter i*Pike RS2 W429 за хорошу поведінку під час їзди засніженими дорогами.

Також в плюсах Hankook Winter i*Pike RS2 W429 — гарний опір акваплануванню: схоже, спрацювали широкі канавки протектора.

Однак і мінуси є. По-перше, не мають значення показники на зледенілих дорогах — найімовірніше, винен невеличкий виступ шипів і замала рядність шипування. По-друге, традиційні для «шиповок» зауваження при їзді по асфальту. В результаті зимові покришки Hankook Winter i*Pike RS2 W429 підійдуть для тих, кому часто-густо доводиться їздити по пухкому і глибокому снігу в глибинці, а ще можна не побоюватися зимового дощу і талого снігу на дорогах. А ось на зледенілих трасах не кваптеся.

Вибрати цю чудову і недорогу гуму на свій автомобіль можна за цим посиланням.

НВ може заробляти комісію на продаж товарів, згаданих в цій статті.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X