Іран назвав фейком запис розмови нібито глави МЗС щодо реальних причин аварії літака МАУ
Іранська влада стверджує, що повідомлення CBC щодо запису, на якому, імовірно, глава МЗС Мохаммад Джава Заріф обговорює причини катастрофи літака МАУ, не відповідають дійсності.
Про це йдеться в офіційній заяві на сайті зовнішньополітичного відомства країни.
За даними журналістів, згідно з записами, які опинилася к розпорядженні Канади, знищення літака могло бути і навмисним, проте влада Ірану цього все одно ніколи не визнає.
«Є причини, через які це може ніколи не розкритися. Вони не скажуть нам чи будь-кому іншому, бо, зробивши це, будуть відкриті деякі двері в оборонні системи країни, публічне обговорення чого не буде у національних інтересах», — заявив чоловік із голосом, схожим на Заріфа.
У свою чергу Міністерство закордонних справ Ірану заявило, що інформація про навмисне знищення літака є лише «чутками».
«Розслідування авіаційних подій — це дуже спеціалізована і технічна проблема, і шляхом поширення чуток і політизації роботи не можна нав’язувати громадській думці будь-який результат відповідно до політичної мети… Ми радимо уряду Канади діяти професійно, замість безплідних суперечок, і, якщо у нього є своя думка, представити її у вигляді експертного висновку про аварію», — закликали в іранському МЗС.
Що відомо про знищення Boeing 737 під Тегераном
Літак Boeing 737−800 авіакомпанії МАУ рейсу Тегеран-Київ було збито вранці 8 січня 2020 року відразу після вильоту з аеропорту столиці Ірану.
Унаслідок аварії загинули всі 176 осіб, що були на борту. Серед загиблих — 11 громадян України. Більшість же жертв були з Ірану і Канади.
На четвертий день після катастрофи Тегеран офіційно визнав, що літак МАУ збили його військові, які помилково прийняли його за ворожу ціль.
Розшифровка бортових самописців лайнера підтвердила, що він був справний і зазнав аварії через влучання двох ракет, випущених іранським комплексом ППО.
Перша з них завдала літаку значних пошкодженнь, проте двигуни не відключилися, а пілоти все ще намагалися контролювати політ. Після влучання другої ракети лайнер зруйнувався і впав на землю.
Іран дотримується позиції, що авіакатастрофа сталася через «людську помилку» оператора ППО, а не за наказом військового керівництва.
У той же час Україна не погоджується з цією позицією і вимагає допуску до розслідування і грошову компенсацію.
5 січня 2021 року Іран з п’ятої спроби передав Україні проєкт звіту про катастрофу МАУ.