Польща офіційно підтвердила закладення вибухівки на залізниці, ймовірна причетність іноземних спецслужб

17 листопада, 21:49
Залізниця у Польщі (Фото: Polskie Linie Kolejowe S.A. / Facebook)

Залізниця у Польщі (Фото: Polskie Linie Kolejowe S.A. / Facebook)

Диверсії на залізниці у Польщі, які стались в неділю, 16 листопада, на колії, котра веде до України, вчинили шляхом підкладення вибухівки. Докази, зібрані на місці, мають допомогти швидко встановити зловмисників.

Про це йшлося на спільній пресконференції кількох міністрів польського уряду, повідомляє Укрінформ.

Глава МВС Польщі Марцін Кєрвінський зазначив, що диверсії сталися у двох місцях на одному й тому ж залізничному маршруті. У населеному пункті Міка, приблизно за 70 км на південний схід від Варшави, експерти вже підтвердили застосування вибухового пристрою.

Реклама

«Поза всяким сумнівом можемо сказати, що спрацював вибуховий пристрій, який пошкодив залізничну колію», — каже Кєрвінський.

За словами міністра внутрішніх справ, було зібрано значну доказову базу, яка «без сумніву дозволить швидко встановити виконавців» цього акту диверсії.

Південніше на цій самій колії виявили ще два пошкодження: лінії електроживлення колії на відрізку 60 м та несанкціоноване встановлення металевого затискача, який перерізали проїжджі потяги.

Кєрвінський каже, що було створено спеціальну групу слідчих, до якої увійшли представники поліції, прокуратури і Агенції внутрішньої безпеки Польщі.

Міністр-координатор з питань польських спецслужб Томаш Сємоняк наголосив, що у Польщі мають намір встановити не лише виконавців, а й замовників цих злочинних дій. Він зазначив, що ймовірність того, що диверсії скоїли на замовлення іноземних спецслужб, є «дуже високою».

Також Сємоняк розповів, що польські слідчі з самого початку перебувають у контакті із західними союзниками.

Міністр юстиції Вальдемар Журек повідомив, що прокуратура класифікувала інциденти як вчинення диверсій. Наразі нікого ще не затримали. Глава польського мін'юсту зазначив, що за дії зловмисникам загрожує від 10 років ув’язнення до довічного.

Міністр інфраструктури Даріуш Клімчак заявив, що диверсії сталися на колії № 7 Варшава-Люблін. Втім, завдяки пильності чергових руху і машиністів потягів вдалося уникнути трагедії. За словами Клімчака, колія залишається проїзною, а ремонт пошкоджених ділянок у районі міст Пулави і Демблін триває.

Прем'єр-міністр Дональд Туск повідомив про скликання 18 листопада позачергового засідання урядового комітету з питань безпеки за участю армійського командування, керівників спецслужб та представників президента Польщі.

У неділю, 16 листопада, о 7:39 за місцевим часом, машиніст поїзда, на борту якого перебувало двоє пасажирів, повідомив про порушення інфраструктури поблизу залізничної станції Міка.

За даними поліції, ніхто з екіпажу чи пасажирів не постраждав. Попередній огляд виявив пошкодження ділянки колії, що призвело до зупинки поїзда.

17 листопада Туск заявив, що залізнична колія на маршруті Варшава-Люблін має вирішальне значення для доставки допомоги Україні. Її підрив він назвав «безпрецедентною диверсією».

Згодом керівник Центру протидії дезінформації РНБО Андрій Коваленко повідомив, що інцидент, який стався на польській залізниці між Варшавою і Любліном, є типовою диверсійною діяльністю, за яку в Росії відповідає військова частина 29155 Головного управління Генерального штабу ЗС РФ.

Віцепрем'єр-міністр, міністр національної оборони Польщі Владислав Косіняк-Камиш заявив, що військові перевірять 120-кілометровий відрізок залізничної колії, що веде до кордону з Україною, після двох диверсій, що призвели до підриву та пошкодження колії.

Редактор: Тарас Семенюк
Показати ще новини