«Намацування слабких місць». У Бундесвері запідозрили Росію в причетності до катастрофи літака DHL у Вільнюсі

27 листопада 2024, 12:35

Катастрофа вантажного літака DHL у Вільнюсі 25 листопада могла бути своєрідним тестом з боку РФ з «намацування слабких місць». Про це 27 листопада повідомляє Die Welt з посиланням на генерального інспектора Збройних сил Німеччини Карстена Бройєра.

«Ми вже стикалися з подібною ситуацією влітку цього року, і тепер там сталося щось, що вписується в цю схему», — сказав офіцер.

У контексті авіакатастрофи у Вільнюсі Бройєр підтвердив, що Росія може «перевірити вразливі місця». На думку офіцера, диктатор РФ Володимир Путін створює ситуацію, «яка вже не зовсім мир і ще не війна» — щоб перевірити, наскільки далеко він може зайти.

Реклама

Як каже Бройер, п’ять найбільших європейських країн-членів НАТО виробляють на рік лише вдвічі менше танків, ніж Росія. Перспективи надання США військової допомоги країнам Європи офіцер оцінює скептично.

«Ми, звісно, бачимо, що Дональд Трамп — утім, як і його попередники — виявляє велику турботу про те, щоб європейці подбали про свою власну оборону. (…) Ми в Європі, ми в Німеччині, повинні самі дбати про європейську оборону, набагато більше, ніж раніше», — підсумував Бройєр.

За інформацією Die Welt, місцеві слідчі сподіваються, що аналіз бортових самописців дасть важливу інформацію для пошуку причин аварії вантажного літака з Німеччини в Литві.

З уламків літака Swift Air, що прямував із Лейпцига до Вільнюса в рамках виконання замовлення компанії DHL, було витягнуто реєстратор польотних даних і два мовленнєвих самописці (вони ж «чорні скриньки») — правоохоронці сподіваються, що прилади можуть пролити світло на причину аварії.

Аналіз даних триватиме близько місяця, повідомляє видання Der Spiegel із посиланням на представника міністерства юстиції Литви — імовірно, що бортові самописці, можливо, будуть проаналізовані в Німеччині. Німецькі слідчі вже беруть участь у пошуку причин аварії на місці.

До Литви незабаром також мають прибути експерти з Іспанії та США.

Як нагадує Die Welt, наприкінці серпня 2024 року німецькі спецслужби попередили про «нетрадиційні запалювальні пристрої», які невідомі відправляють через постачальників послуг вантажних перевезень. Тоді ж цю інформацію пов’язали з інцидентом у логістичному центрі DHL у Лейпцигу — одному з глобальних хабів компанії.

Катастрофа літака DHL у Вільнюсі 25 листопада — що відомо

Катастрофа орендованого компанією DHL у авіаперевізника SWIFT Air транспортного літака, що здійснював рейс із Лейпцига, сталася у Вільнюсі 25 листопада о 5:28 за місцевим часом. Літак упав поруч із двоповерховим житловим будинком, після чого спалахнула пожежа.

На борту перебували четверо людей — два пілоти і два працівники компанії. Рятувальники оперативно звільнили пілота — він прийшов до тями. Було госпіталізовано двох постраждалих, одна людина померла в лікарні. За даними телеканалу LRT, це був один із пілотів.

Литовська влада почала масштабне розслідування після аварії. Як заявив глава поліції країни Арунас Паулаускас, що розслідування на оточеному місці аварії може бути завершено протягом кількох днів.

Як заявив голова Національного центру кризового управління (НККК) Литви Вілмантас Віткаускас, за попередньою версією подій, причина аварії - «технічне питання.

До того, 4 листопада, The Wall Street Journal із посиланням на свої джерела серед західних спецслужб повідомляло, що країна-агресор Росія, імовірно, планувала підпали на борту вантажних або пасажирських літаків, які прямують до США та Канади.

За даними видання, у липні 2024 року, в логістичних центрах доставки DHL — у німецькому Лейпцигу та англійському Бірмінгемі - загорілися запальні пристрої.

У підсумку слідчі та європейські розвідувальні агентства дійшли висновку, що підпали були частиною «масштабнішої російської змови», за інформацією WSJ.

Показати ще новини