89 годин збою: Укрзалізниця відновила продажі квитків онлайн після безпрецедентної кібератаки
Укрзалізниця відновила продаж квитків через сайт і додаток через чотири дні після масштабної кібератаки (Фото: REUTERS/Thomas Peter)
Укрзалізниця відновила онлайн-продажі квитків на поїзди після безпрецедентної кібератаки на ключові операційні системи компанії, сказано у повідомленні УЗ у четвер, 27 березня.
Компанія зазначає, що наразі працюють тільки базові функції — продаж та повернення квитків на сайті та у застосунку на усі напрямки глибиною до 20 діб. Фахівці працюють над відновленням усіх інших сервісів, насамперед клієнтських.
Водночас каси на вокзалах продовжують працювати у посиленому режимі, а поїзди — курсують за графіком.
За даними УЗ, сайт і застосунок вдалося відновити за 89 годин нонстоп роботи. Витоку жодної сенситивної інформації не допущено, сказано у повідомленні.
Укрзалізниця також попереджає про можливі технічні перебої у роботі онлайн-сервісів у години пікового навантаження і просить користуватися застосунком виключно у випадках термінової потреби.
Згодом компанія додала, що архіви квитків, придбаних раніше, наразі недоступні в додатку, але квитки лишаються дійсними, їх PDF-дублікати можна знайти на електронній пошті. Для посадки в поїзд також можна використати скриншоти квитків з застосунку. У разі відсутності обох варіантів, провіднику можна показати квитанцію про оплату білетів з банківського застосунку.
Кібератака на Укрзалізницю — головне
23 березня в IT системі Укрзалізниці стався збій. Продаж квитків через застосунок і сайт, а також замовлення онлайн-послуг тимчасово призупинили.
Уранці 24 березня в Укрзалізниці підтвердили масштабну таргетовану кібератаку ворога на онлайн-системи держкомпанії. Залізничні каси на вокзалах перевели на посилений режим роботи, зокрема у Києві відкривали 18 кас замість звичних восьми.
Як повідомив голова правління УЗ Олександр Перцовський, потяги продовжують курсувати без збоїв, а придбати квитки на найближчі дні можна в касах вокзалів або безпосередньо у вагонах. Також працюють «ангели вокзалу» — працівники в помаранчевому одязі, які допомагають громадянам із дітьми, особам з інвалідністю та військовослужбовцям розв’язати питання з квитками.