Гуманітарна допомога: як її завозити з 1 квітня — інструкція від Мінсоцполітики
З 1 квітня 2024 року завозити гуманітарну допомогу в Україну можна виключно за допомогою Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги.
Що зміниться для отримувачів гуманітарної допомоги з 1 квітня
З 1 грудня минулого року запрацювала Автоматизована система реєстрації гуманітарної допомоги. Ключова мета такого інструменту — зробити процедуру ввезення та обліку гуманітарки зручнішою та прозорішою.
До 1 квітня 2024 року ще діятиме перехідний період. Він передбачає, що отримувачі гуманітарної допомоги (фонди, громадській організації та інші установи) можуть обирати один із двох варіантів завезення та обліку гуманітарної допомоги — паперовий або цифровий. А з 1 квітня лишиться лише один доступний механізм — виключно цифровий.
За час запуску цифрової системи до офіційного Реєстру отримувачів гуманітарної допомоги приєдналось більше ніж 8 тисяч отримувачів. Це означає, що всі ці організації можуть легально завозити гуманітарну допомогу. За час від запуску цифрового механізму у системі було сформовано майже 12,5 тисяч декларацій та близько 18 тисяч даних про вантажі.
Як завозити гуманітарну допомогу з 1 квітня
Щоб нові правила з 1 квітня не стали неочікуваними та отримувачі могли легко завезти допомогу, а українці її отримати, нагадуємо як користуватись цифровою платформою.
1. Перейдіть на сайт good.gov.ua.
2. Якщо вас не має в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, зареєструйтесь за допомогою КЕП та підтвердіть дані про організацію. Це займає кілька хвилин. Детальніше у відео.
3. Заповніть дані про вантажі та декларацію в системі. Інструкція за посиланням.
4. Отримайте унікальний код гуманітарної допомоги.
5. Сформуйте Декларацію в системі.
6. Назвіть цей код під час митного оформлення на кордоні.
7. Розподіліть вантаж.
8. Якщо є розбіжності між декларацією та фактично отриманим товарами — заповніть в системі інвентаризаційний опис. Інформацію про те, як оформити інвентаризаційний опис дивіться у відео.
9. Подайте автоматичний звіт про цільове використання гуманітарної допомоги в цифровій системі. Що дані з декларації або інвентаризаційного опису будуть підтягуватися в звіт автоматично.
10. У випадку якщо були допущені помилки при поданні інвентаризаційного опису чи звіту, користувач до кінця місяця в якому було подано інвентаризаційний опис або звіт, може подати уточнюючий звіт або інвентаризаційний опис.
Детальну інструкцію з користування системою можна знайти за посиланням. Також за посиланням можна знайти відповіді на запитання, які найчастіше виникали під час запровадження нових правил.
Якщо маєте запитання щодо реєстрації та користування в Автоматизованій системі реєстрації гуманітарної допомоги, то звертайтесь до контакт-центру ДП ІОЦ Мінсоцполітики України за номером (044)-494−19−10 або за електронною поштою callcenter@ioc.gov.ua.