Нянька в стилі hi-tech - фото Нянька в стилі hi-tech - фото
Спецпроект

Нянька в стилі hi-tech

5 листопада 2016, 00:00

Пробуємо сімейний універсал VolkswagenTouran

Кажуть, нудніше сімейних автомобілів можуть бути тільки бразильські серіали. Це неправда. Деякі сімейні авто напхані електронікою, як натовські винищувачі, і являють собою шедеври інженерної думки

Олексій Бондарєв

Якби Бог помістив Адама і Єву не в рай, а в Touran, вони б ніколи не спокусилися б на якісь дурні яблука. Навіть якби в Touran оселився підступний змій, то замість того, щоб спокушати Єву, він лiг б на задньому ряду як король і просто насолоджувався б життям.

В цьому відносно невеликому автомобілі спокійно поміститься вся сім'я, включаючи тещу і бабусю. Можливо, навіть вийде втиснути плиту, на якій вони будуть поперемінно готувати борщ і вареники. Ох ні, така опція ймовірно буде вбудована в наступне покоління Volkswagen Touran.

А нинішнє - друге покоління - і без того хизується дивним і неповторним набором опцій і "наворотів", які багатьом конкурентам навіть не снилися.

Німці славляться своїм умінням будувати все в абсолют. І Volkswagen Touran - яскраве тому підтвердження. У машині продумані тисяча і одна дрібниця, а кількість опцій, доступних для замовлення і зовсім не піддаються обчисленню.

В будь-якому випадку, як батько двох маленьких монстриків, який перепробував за останні кілька років більше сотні різних авто, можу сказати, що ще ніколи не зустрічав авто, яке б так відчайдушно дбало про дітей.


Що це?

Найзатишніший і найбільш турботливий сімейний автомобіль в світі. Довжина – 4,5 м, колісна база – 2,7 м, кліренс – 17 см, об'єм багажника – 834 л.

У нашій комплектації був бензиновий турбомотор об'ємом 1,4 л потужністю 110 к.с. (250 Нм) з 7-ступінчастим "роботом" DSG. Заявлена витрата палива – 6,7 л на 100 км в змішаному циклі. Також доступна версія з 2-літровим турбодизелем.

Вартість Touran стартує від 750 тис. грн.

Як їде?

Для тих, хто безнадійно відстав від новинок автопрому і досі вважає, що двигуни об'ємом менше 2 літрів годяться тільки для інвалідних колясок, поспішаю запевнити - це не так.

Добротний німецький моторчик 1,4 л з безпосереднім вприскуванням палива і турбіною здатний на багато що. Особливо в парі з "роботом" DSG. Скажу, що 8,9 сек до 100 км/год – це непогано. І не тільки на папері. Правда, досягти таких показників можна тільки в спортивному режимі.

Але і в звичайному режимі Touran залишається досить жвавим. Словом, це не той випадок, коли покупка сімейної машини прирікає водія на вічний "режим овоча" на дорозі.

Відчуття посилюється фірмовим німецьким кермом. В тому сенсі, що рулится Touran майже як Golf. А Golf, як відомо, еталон правильного руління.

Чую невдоволені вигуки фанатів японського автопрому. Ну да, Nissan GT-R або Subaru WRX можуть позмагатися з Golf. Але я мав на увазі звичайні людські автомобілі, на яких можна пересуватися в умовах міста, та ще й з дітьми на борту.

Немає заперечень? Отож-бо.

З негативу можу відзначити хіба що злегка різкувату роботу DSG, особливо на низьких передачах. Це доволі відчутно, якщо пересісти на Touran з якогось авто з варіатором. Але вже на другий-третій день їзди на Touran на такі дрібниці перестаєш звертати увагу.

Підвіска у Touran щільна, чітко транслює в салон інформацію про якість дорожнього покриття. Але, сильно жорсткою її назвати не можна. Дійсно сильні удари знизу вона нівелює. Словом, типова німецька підвіска.

До речі, жорсткіше всього підвіска саме в спортивному режимі, що не дивно. Якщо його не включати, то міфи про жорсткість німецьких авто Touran взагалі мало стосуються.

Ну і наостанок скажу, що Touran з мотором 1,4 л досить економічний (докладніше про це нижче).

До речі, кліренс тут 170 мм. Цього достатньо для того, щоб комфортно почувати себе на українських дорогах. Хоча залишати асфальт на Touran, звичайно, не варто.

Як виглядає?

З дизайном в німецькому автопромі вже давно біда. Яскравих і вражаючих рішень мало. Німці спираються на якийсь диявольськи вивірений маркетинг, який призводить до появи ідеальної "обмилки", які ... подобаються більшості покупців.

Touran - не виняток. Машина зовсім не запам'ятовується зовнішністю. І в цьому її сила.

Самодостатній європеєць зазвичай не володіє зовнішнім локусом контролю. Стоп, зовнішнім локусом уваги. Чорт, ладно, психологія - це не моє.

Скажу простіше, середньостатистичні бюргери знають, чого варті, і за допомогою машин не випендрюються.

Touran цілком симпатичний. Цього достатньо.

Що всередині?

Колишній Touran був вельми просторим. А нинішній – тим більше. Він підріс – став довше на 13 см і ширше на 3 см. Колісна база виросла на 11 см, завдяки чому в салоні стало просторо як в мікроавтобусі.

Попереду просторо, а на задніх сидіннях (тут їх три і вони регулюються окремо) і зовсім роздолля. Хоч в футбол грай. Можна замовити комплектацію з третім рядом сидінь.

Багажник досить просторий 834 л. У ньому є зручні фіксатори для "дрібниці", а вантажна висота ідеальна. Склавши задні сидіння, ви запросто отримаєте обсяг 1980 л. Раз на рік теща загодує вас до смерті своїм борщем в нагороду за те, що ви вивезете на Touran весь урожай картоплі за одну поїздку.

Але найголовніше – це "навороти".

Задні крісла легким рухом руки перетворюються на дитячі - подушка сидіння піднімається вгору, підголівник трансформується в захист для голови. Опціонально можна замовити два таких крісла в задньому ряду. Попереду можна встановити сферичні дзеркала заднього виду, щоб стежити за тим, як маленькі шибеники пустують в дорозі.

Є й опція антиалергенного захисту - салонний фільтр просочується антиоксидантами, завдяки чому повітря в салоні очищається від бактерій.

Є і більш фантастичні опції, які можна замовити, вибираючи машину. Наприклад, встановити в задньому ряду камеру GoPro, зображення з якої буде виводитися на центральний мультимедійний екран. А ще можна поставити систему посилення голосу, щоб мама з переднього сидіння могла гаркнути на маленьких шкідників аж в третьому ряду. Система включає в себе мікрофон на передній панелі, який транслює звук на спікери ззаду.

Я вам ще не набрид з перерахуванням опцій?

Ах, набрид?

Ну тоді продовжимо.

У кожен комплект ключів від машини можна зашити свій профіль водія. Іншими словами, у чоловіка і дружини можуть бути збережені різні настройки сидінь, клімат-контролю і т.д. І вони будуть автоматично вибиратися в залежності від того, чиїм ключем заведена машина.

Можна замовити передні сидіння з регулюванням в 14 (!) площинах. Напевно, навіть інопланетянин з двома горбами, хвостом і шістьма ногами зміг би влаштуватися в такому сидінні з комфортом.

Ззаду є окремий клімат-контроль. Це зручно, якщо діти вже дорослі і самі розуміють, яку температуру виставляти. Але його роботу можна заблокувати з водійського місця, якщо діти маленькі і запросто можуть себе заморозити.

На передній панелі є слот для сім-карти. І модуль WiFi. Простіше кажучи, в машині можна "роздавати" інтернет.

Ну все. А то стаття стане безрозмірною. З довгим переліком опцій можна ознайомитися на сайті. А краще - зайдіть в салон Volkswagen і попросіть консультанта розповісти все це на прикладі машини. Тільки відмініть всі зустрічі в цей день і запасіться попкорном.

Що по грошах?

Вартість Touran в базі (з механічною КПП) стартує від 750 тис. грн. Більш "наворочені" комплектації коштують дорожче, зрозуміло. Ну а опціями ціну можна наздогнати і до захмарних 1,5 млн. грн.

Захмарних - з точки зору обивателів, які судять про машину по шильдіку і понтам. Як і у випадку з іншими моделям Volkswagen за рахунок внутрішньої начинки машина начебто середнього класу може коштувати як якийсь іменитий преміум. Це європейський підхід – начинка важливіше понтів.

Швидше б це зрозумів наш обиватель. Адже у нас 99% покупців вважають за краще базові комплектації більш дорогих авто топовим комплектаціям машин нижче класом. Понти – наше все, як то кажуть.

Але повернемося до Touran.

Машина не дешева. Але навіть в простих комплектаціях вона дасть фору конкурентам. А вже з опціями - це і зовсім космоліт. Сімейний, причому.

І пара слів про економічність. У місті Touran з 1,4-літровим мотором здатний вкластися в 8-9 л на 100 км. Непогано для такого просторого і функціонального авто.

На трасі запросто досягаються 5,5-6 л.

Вердикт НВ:
8/10

Здається мені, що це кращий сімейний автомобіль на ринку. Звичайно, якщо у вас немає алергії на німецький раціоналізм. У Volkswagen Touran є більш емоційні і харизматичні конкуренти. Але по співвідношенню ціна-якість рівних йому просто немає.