Підступна скромниця - фото Підступна скромниця - фото

Підступна скромниця

25 листопада 2017, 00:00

 Тест-драйв Renault Sandero Stepway

Бюджетний автомобіль — для людей без уяви? Чи це цілком розумне вкладення коштів? Глянемо, що пропонує новий Renault Sandero Stepway

Олексій Бондарєв

Я завжди був прихильником ідеї про те, що замість дешевої нової машини краще за ті ж гроші купити пристойну стару.

Відчуття новизни проходить досить швидко, а відчуття класу залишається назавжди. До того ж минули часи, коли сам факт того, що машина нова, означав, що вона довгий час не буде ламатися.

Але зараз не про це.

Щороку виробники бюджетних авто докладають чималих зусиль, щоб переконати таких як я покупців і змусити повірити в те, що бюджетний автомобіль — не обов'язково похмура дешевинка.

Подивимося, як це виходить, на прикладі на нового Renault Sandero Stepway.

Що це?

Renault Sandero Stepway — бюджетний хетчбек, який виробник просуває під слоганом «молодість, доступна кожному».

«Молодість» має в довжину — 4080 мм, в ширину — 1757 мм, у висоту — 1618 мм. Колісна база — 2589 мм. Кліренс — 197 мм. Споряджена маса — 1150 кг. Обсяг багажника — 320 л (1200 л зі складеними сидіннями другого ряду).

На вибір доступні два двигуни — бензиновий 3-циліндровий турбомотор об'ємом 0,9 л (90 к.с., 140 Нм) і 4-циліндровий 1,5-літровий турбодизель (90 к.с., 150 Нм).

В обох випадках доступна 5-ступінчаста "механіка". Бензиновий мотор може працювати в парі з 5-ступінчастим «роботом». Саме така конфігурація і побувала у нас на тесті.

Заявлена витрата палива в змішаному циклі — 5,1 л на 100 км.

Вартість Renault Sandero Stepway — від 374 тис. грн.

Як їде?

М енше літра. Хіба цей іграшковий моторчик може жваво їхати, та тим більше з «роботом»? Таке запитання крутилося у мене в голові в момент, коли я сів у Renault Sandero Stepway і завів двигун.

Може, хоча й неохоче.

Renault Sandero Stepway в міському потоці — зовсім не «інвалідка». Машинка досить жваво рушає з місця і по місту можна їхати, ні в чому собі не відмовляючи.

Зрозуміло, спроби участі в світлофорних гонках або різкі обгони відразу ставлять все на свої місця. Тут всього 90 к.с. і не особливо розторопний «робот».

І все ж — до 100 км/ч Renault Sandero Stepway сприймається як абсолютно адекватний автомобіль. Ось далі розганятися йому вже складніше. І витрата палива, до речі, росте абсолютно непристойно.

Загалом, мій вердикт такий. Якщо ви спокійний водій, то Renault Sandero Stepway вас цілком влаштує. Якщо любите поганяти, проходьте повз. Власне, на це і натякає сам виробник, навіть не вказуючи розгін до 100 км/год. в характеристиках автомобіля.

Як і у інших французів з Citroen, інженери Renault вирішили спростити керування автомобілем до максимуму. На важелі коробки передач відсутнє положення Р (паркінг). При повній зупинці коробку треба ставити на нейтраль, а потім затягувати ручник.

Ходова Renault Sandero Stepway заслуговує найвтішніших оцінок. Вона в міру пружна, дрібні нерівності в машині просто не помічаєш. Трамвайні колії можна перетнути навіть не помітивши цього. Словом, для українських доріг Renault Sandero Stepway дуже навіть підходить.

Як виглядає?

П ростенько і зі смаком. Так кажуть зазвичай про продукти, які створюються для бюджетного сегмента.

Такі продукти не повинні бути надто безликими, щоб зовсім вже не відлякувати покупця. І в той же час не можна надавати їм зайвий шарм і лоск, щоб не перетягнути покупців від більш дорогих продуктів.

Все це повною мірою відноситься до Renault Sandero Stepway. З одного боку, є впізнавані елементи від більш дорогих Renault (особливо в передній частині). З іншого, машина виглядає відверто дешевше, ніж Captur або Kadjar.

Що всередині?

Дизайн інтер'єру Renault Sandero Stepway цілком відповідає очікуванням. Упор зроблений на прагматизм, а не на красу. Виглядає все досить утилітарно, але з точки зору ергономіки причепитися особливо нема до чого. Пластик, звичайно, жорсткуватий, зате на вигляд він досить довговічний.

Кнопок мінімум, зате в них не заплутаєшся. Комусь такий підхід може не сподобатися, але Sandero Stepway явно розрахований на людей прагматичних. А навіщо прагматику нагромадження зайвих кнопок?

Приладова панель, знайома за багатьма іншим моделями Renault, теж підходить під це визначення. Тут три колодязі — тахометр, спідометр і дані бортового комп'ютера. Очам просто ніде заплутатися і нема на чому заблукати. Інформація представлена в максимально наочному вигляді.


Renault Sandero Stepway - на задніх сидіннях цілком просторо, якщо сидіти удвох Renault Sandero Stepway — на задніх сидіннях цілком просторо, якщо сидіти удвох


Окремий підрульовий важіль для управління музикою — звичайно, рішення незвичне, але якщо ви раніше їздили на Renault, то вас це не здивує. Для тих, хто пересідає з інших авто, буде потрібно якийсь час, щоб звикнути.

Мультимедійна система, звичайно, не сама довершеність, але в бюджетному автомобілі чекати функціоналу Tesla якось нерозумно.

У салоні досить просторо, як для такого компактного автомобіля. Ззаду спокійно сядуть двоє рослих пасажирів. Утрьох вже, звичайно, затісно.

Багажник невеликий (320 л), але для невеликої сім'ї його вистачить. Задні сидіння можна скласти, отримавши 1200 л об'єму. Для дачників — те, що треба.

Шумоізоляція тут відверто бюджетна. Особливо це проявляється на холостих обертах, крім шуму в салон передається ще й вібрація з підкапотного простору. Втім, на швидкостях вище 100 км/год. в салоні теж стає дуже шумно.

Що по грошах?

В сі Renault Sandero Stepway збираються в Румунії. У найпростішій версії (0,9 л бензин і «механіка») модель коштує 374 тис. грн. Дизельна версія з «механікою» коштує 386 тис. грн. А бензинова з «роботом» — 401 тис. грн.

Дещо дорожче коштує версія Stepway+. Вона стартує від 398 тис. грн і може похвалитися такими благами цивілізації як бортовий комп'ютер, 7-дюймовий сенсорний екран мультимедійної системи, клімат-контроль, задні електросклопідйомники, передні бічні подушки безпеки і передній центральний підлокітник.

Бензинова машина з «роботом», що побувала у нас, коштує 425 тис. грн.

Також в цій версії можна за окрему плату замовити шкіряний салон (12 тис. грн), задній парктронік з камерою (2 тис. грн) і навігацію (5,5 тис. грн).

Отже, за ціною Renault Sandero Stepway — відверто недорогий автомобіль.

А як щодо економічності?

Заявлених 5,1 л на 100 км в змішаному циклі я, звичайно, не добився. Але цифра, яку показував бортовий комп'ютер після тижня моєї їзди на Sandero Stepway теж радує — 6,1 л на 100 км. Який-небудь більш стриманий водій цілком може вкластися і в заявлені виробником цифри.

А ось ганяти на Renault Sandero Stepway не варто. При спробах «тиснути тапку» витрата відразу збільшується на кілька літрів. А динаміка при цьому залишається практично такою ж, що найприкріше.

Вердикт НВ
7/10
Renault Sandero Stepway — досить непогане бюджетне рішення. За умови, що ви віддаєте перевагу спокійній їзді, а на перше місце в усьому ставите економію

Текст і фото: Олексій Бондарєв