ТО для Jaguar і Land Rover: де проводити планове обслуговування - фото
Новини компаній

ТО для Jaguar і Land Rover: де проводити планове обслуговування

10 серпня 2021, 14:40

Вибираючи місце для обслуговування преміального автомобіля, власник підсвідомо прагне балансу трьох чинників: якість роботи, власний комфорт і витрачені гроші. З огляду на досвід користувачів і думки інженерів автосервісу, ми розповімо про плюси і мінуси різних варіантів.

Реклама

Т а передусім потрібно сказати, що у випадку з автомобілями Jaguar і Land Rover є одна важлива обставина: технічна складність цих машин. Ставши власником такої багато в чому особливої техніки, ви маєте розуміти, що всі її видатні якості, закладені в конструкторському бюро і в складальних цехах, можуть швидко «витратитися» у разі неналежного обслуговування. Не кажучи вже про його відсутність, до речі.

Якість автомобіля потрібно підтримувати якісним сервісом — це технічна аксіома. Функціональність свого автомобіля потрібно берегти, не довіряючи його обслуговування випадковим людям.

На жаль, не всякий автосервіс з тих, де готові прийняти автомобілі брендів Jaguar і Land Rover, можна охарактеризувати як гідний їхнього рівня. Розглянемо найбільш розповсюджені варіанти СТО.

Офіційний дилерський центр Jaguar Land Rover в Україні

Фото: Офіційний дилерський центр Jaguar Land Rover в Україні

Гаражні майстерні

В цьому випадку ми говоримо не про залиті відпрацьованим мастилом напівтемні та тісні бокси. На території гаражних кооперативів або в приватному секторі сьогодні можна зустріти хоч і невеликі, але світлі й чисті майстерні на один-два підйомники, які беруть на обслуговування практично будь-які автомобілі. Зазвичай працює тут сам власник, який працює «на себе». З цієї причини він, як правило, людина привітна і сумлінна, чим і привертає клієнтів до себе. Але чи достатньо цього, щоб добре обслужити сучасний Jaguar або Land Rover? Нижче переваги і недоліки дрібних майстерень.

Плюси:

— Гнучкий графік роботи, відсутність великої черги

— Часто відповідальний виконавець

— Як правило, невисока ціна

Мінуси:

— Незнання тонкощів конструкції і ремонту конкретних моделей

— Відсутність власного складу запчастин

— Відсутність гарантії на встановлені запасні частини

— Відсутність інформаційної та технічної підтримки від виробника

— Відсутність системи контролю якості

— Ніякої юридичної захищеності, іноді ніяких документів після ремонту клієнтові не видають

— Відсутність спеціалізованого діагностичного обладнання, що виливається в діагностику і ремонт методом проб і помилок, що здорожчує ремонт і збільшує часові витрати, а також піддає сумнівам надійність виконаного ремонту, а відповідно і безпеку при експлуатації авто

— Відсутність спеціалізованої підготовки у механіків з обслуговування брендів Jaguar і Land Rover

Справді, гараж з одним-двома працівниками часто може підлаштуватися під потреби клієнта і прийняти його автомобіль в ремонт у позаурочний час. І ціна в такому сімейному бізнесі часто буде найбільш доступною з усіх варіантів автосервісу — навіть у кілька разів дешевше, ніж на будь-якій великій СТО. Але в кінцевому підсумку візит сюди може вилитися у ще більші витрати.

П ричина — в надмірній універсальності майстерні, без спеціалізації на конкретному бренді та моделях. Сучасні авто при зовнішній подібності мають буквально тисячі нюансів у налаштуванні систем, знати які неможливо. Звичайно, досвідчений автомеханік розбере і збере вузол і без підказки фірмового комп’ютера з програмним забезпеченням. Але, зважаючи на багато деталей, які необхідно враховувати при обслуговуванні або ремонті авто — занадто велика ймовірність помилки. Що потрібно враховувати? Наприклад, відповідність моментів затяжок гайок і болтів, правильне (оновлене) програмне забезпечення, використання запчастин з урахуванням останніх оновлень виробником тощо. Зазвичай помилка після таких гаражів «вилазить» через кілька тисяч кілометрів — і добре, якщо не взимку в чистому полі за 100 км від дому.

Окрема тема — запасні частини, витратні матеріали та технічні рідини для обслуговування в таких гаражних майстернях. Оскільки власник намагається зробити сервіс привабливим для клієнта за рахунок його дешевизни, то і запчастини, і технічні рідини застосовуються недорогі і середньої якості. Така політика здешевлює обслуговування й економить кошти автовласника в короткостроковій перспективі, але значно здорожчує в довгостроковій. З огляду на хоча б навіть скорочення ресурсу служби вузлів і агрегатів, а також коротший термін служби таких дешевих запчастин.

Крім іншого, така майстерня буде найменш зручною для самого автовласника. Іноді доведеться самому підбирати потрібні запчастини та витратні матеріали, переживати, чи підійдуть вони. Кімнати очікування в таких майстернях зазвичай немає, тому доведеться двічі викликати таксі або чекати закінчення роботи на старому стільці в кутку боксу.

Мультибрендовий сервіс

Універсальні СТО — це зовсім інший рівень культури. Тут ваш Jaguar або Land Rover зустріне персонал, що пройшов якесь базове навчання. Замовлення-наряд буде офіційно оформлене, тому можна претендувати на гарантійний ремонт в обумовлені законодавством строки. Діагностичне обладнання і ПЗ, яке використовується на таких сервісах, є універсальним для поверхневої діагностики. При цьому немає змоги провести оновлення/перепрошивку блоків, отримати останню технічну інформацію від виробника і, відповідно, швидко і коректно виконати діагностику і ремонт. Часто на сучасних незалежних станціях є кімната очікування для клієнтів і можливість замовити потрібні запчастини. Але, чесно кажучи, для власників автомобілів рівня брендів Jaguar Land Rover мультибрендова СТО — це все одно не найкращий варіант.

Плюси:

— Економія часу, адже вибираєш локацію ближче до дому/роботи

— Документальне оформлення виконуваних робіт (замовлення-наряд, акт виконаних робіт)

— Гарантія на роботу (але як і де потім довести недобросовісність — інше питання)

— Відносно низька ціна

Мінуси:

— Відсутність інформації про свіжі оновлення в автомобілі

— Незнання тонкощів обслуговування конкретної моделі

— Необхідність очікування запчастин і відсутність упевненості в їх належній якості

— Відсутність інформаційної підтримки та діагностичного програмного забезпечення від виробника

Так, на мультибрендових СТО зазвичай з упевненістю зустрічають більш-менш сучасні моделі, 3-річної+ давності. Але всіх тонкощів обслуговування найсучасніших авто тут теж не знають. Хоча б тому, що саме через свою «універсальність» зустрічаються з конкретними моделями не щодня — тим більше з такими, як Jaguar і Land Rover. Адже обслуговування таких брендів — це не просто заміна мастила/колодок тощо, іноді це робота з «мозком» автомобіля. І тут починаються муки, наслідки яких власник відчує роки через півтора.

На універсальній станції не буде найсвіжішого ПЗ для діагностичного сканера. Може не виявитися і якогось специфічного інструменту, без якого неможливо розібрати/зібрати вузол без пошкоджень або дефектів. Так, наприклад, відсутність спеціального спецінструменту при знятті сальника може призвести до пошкодження сальника, подальшого витікання мастила і виходу дорогого вузла з ладу. Підступність подібних недоробок сірого сервісу в тому, що дефект може проявитися лише через деякий час, коли пред’являти претензії вже марно.

Офіційний сервіс

Офіційний дилерський центр Jaguar Land Rover в Україні

Фото: Офіційний дилерський центр Jaguar Land Rover в Україні

М абуть, всі згодні, що офіційний сервіс — ідеальне місце для обслуговування і ремонту автомобіля. Краще, ніж тут, ніде не знають улаштування всіх моделей бренду і їхні особливості. Якщо говорити про офіційну дилерську мережу Jaguar Land Rover, всі механіки проходять підготовку в спеціальних навчальних центрах, а для їх атестації запрошують інженерів з Великої Британії. У кожній зміні на сервісі завжди присутній технічний фахівець вищого 4-го рівня, що знає всі тонкощі моделей обох брендів. При цьому всі операції супроводжуються багаторівневим контролем якості.

Плюси:

— Якісно навчений персонал, регулярно підвищує кваліфікацію

— Збереження заводської гарантії на автомобіль

— Інформаційна підтримка від виробника

— Найсвіжіші оновлення ПЗ для електроніки

— Безкоштовні програми модернізації авто

— Тільки сертифікований інструмент

— Гарантовано оригінальні запчастини, «витратні матеріали» і мастила

— Гарантію на запчастини і роботи надає автовиробник, вона діє по всій дилерській мережі Jaguar Land Rover

— Безкоштовне таксі, підмінне авто, евакуація і екстрена допомога в дорозі

Мінуси:

— Ціна нормогодини вища, ніж у «гаражах» і мультибрендових СТО, хоча часто бувають знижки і спецакції, тому за цінами сміливо конкурує з сірим сервісом, при цьому гарантує якість ремонту і високий рівень сервісу

— Запис «на прийом» заздалегідь (знову-таки, записатися і потрапити того ж дня дуже реально)

Що стосується електроніки, на офіційному дилерському сервісі Jaguar Land Rover автомобіль чекає особлива увага, якої не може бути на інших СТО. При плановому обслуговуванні завжди контролюється робота бортової електроніки, за необхідності оновлюється програмне забезпечення.

Мабуть, єдине, в чому можна дорікнути дилерському сервісу, так це вища ціна послуг. Але в багатьох випадках це всього лише стереотип, який закріпився у свідомості автомобілістів щодо будь-якого бренду. Особливо, знаючи про можливі наслідки візиту в якийсь неофіційний сервіс. Цікавий факт: кількість нормогодин на сірому сервісі настільки більша, наскільки дорожча вартість нормогодини в офіційному дилерському центрі. За підсумком, це приблизно один до одного за вартістю.

Крім того, в дилерській мережі JLR діє програма лояльності Good Will. За нею клієнт, який кілька років обслуговувався у дилера, може отримати післягарантійну підтримку в розмірі 0−100% на такі об'ємні роботи, як ремонт двигуна, коробки передач, диференціали або «роздатки», за умови бездоганної сервісної історії.

Для післягарантійних автомобілів працює особлива дисконтна програма, завдяки якій користуватися послугами дилерського сервісу можуть власники не наймолодших автомобілів обох британських марок. Або, наприклад, ще одна форма організації планового ТО: «аеропорт-сервіс». Відлітаючи в якихось справах на літаку, клієнт залишає автомобіль не на парковці аеропорту, а на СТО, де вона буде обслужена і за 12 годин до повернення власника — помита і з зарядженим акумулятором. А сам клієнт доставлений в аеропорт на комфортному Jaguar або Land Rover.

Офіційний сервіс JLR — це реальне обслуговування преміумкласу для клієнтів. У дилерських центрах обов’язково є зона очікування з кафе і лаунж-зоною, де можна і відпочити, і попрацювати з ноутбуком. Важливо, що, приїжджаючи на обслуговування, клієнт не залишає авто під дилерським центром, а відразу заїжджає в спеціально відведену зону сервісу Drive in. Автомобіль у цілості, а власнику не падає на голову дощ/сніг, він відразу виходить з авто і потрапляє в комфортне приміщення. Так, апетит приходить під час їжі, оцінити цю послугу можна тільки раз її спробувавши. Потім складно відмовитися. А якщо авто клієнта затримується на сервісі, він може отримати підмінну машину.

Але найголовніше — це впевненість у своєму автомобілі, коли ти точно знаєш, що проїдеш десятки тисяч кілометрів за кермом найкомфортніших і найбільш прохідних автомобілів.

Офіційний дилерський центр Jaguar Land Rover в Україні

Фото: Офіційний дилерський центр Jaguar Land Rover в Україні

Діліться матеріалом




Радіо NV