Початок дня. Сім простих правил для тих, хто працює вдома
Продуктивність залежить від робочого місця. На що варто звернути увагу, щоб ефективно працювати з дому
Ймовірно, найближчі два місяці нам доведеться працювати вдома. Загалом багато людей працювали з дому і без карантину. Ця тенденція останніх 10 років по всьому світу — технології дозволяють спілкуватися з колегами і виконувати завдання, не полишаючи квартири. В майбутньому більшість переміститься в home offices.
Але доречно нагадати, що продуктивність залежить від робочого місця. На що варто звернути увагу, щоб ефективно працювати з дому:
1. Домовтеся з домашніми.
Мої дружина і діти не звикли до того, що я працюю вдома. Завжди намагався мінімально брати роботу з офісу додому. Нам всім також не звичні шкільні онлайн-уроки, які вже проводяться для трьох моїх дітей-школярів. І старша донтька зараз на фінальній стадії дипломної роботи.
Тут важливо домовитися про правила та умови. Встановити графік робочого часу, коли у нас обід, чи можна вмикати музику в робочий час
Робоче місце стане для вас «захищеним» простором: якщо ви там — це означає, що зараз ви зайняті, і домашнім ліпше вас не відволікати. Буде корисно зробити це новим сімейним правилом. Домовитися з домашніми не так вже й просто. Та й не складніше, ніж з колегами в офісі (ну, може, трохи). Складіть всі правила разом, щоб всі їх розуміли і сприймали.
2. Комфортний стілець і стіл.
Не варто валятися з ноутбуком на дивані перед телевізором.
Правильний стілець допоможе краще зосередитися і уникнути болю в спині і шиї. Пам’ятайте, що, працюючи з ліжка, ви ризикуєте мати таку проблему, як безсоння. Постіль і диван повинні асоціюватися з відпочинком і розслабленням.
Вибираючи стілець, зважте на підтримування поперекового відділу спини, можливість регулювати висоту підлокітників і сидіння. Важливою також є повітропроникність тканини.
Працюючи, тримайте ноутбук не на колінах, а на столі. При цьому монітор має розташовуватися на рівні очей. Таким чином ви знизите навантаження на шию.
3. Видаліть усе, що відволікає.
На столі не місце сторонніх предметів. Під час роботи не вмикайте телевізор! Не вживайте їжу за робочим столом. Якщо робочий і обідній стіл — це один і той самий, то позначте роль столу в часі: обід (наприклад) з 13.00 до 14.00, і в цей період стіл вільний від роботи, так само, як вільний від їжі в робочий час.
Проте вам не завадить кімнатна рослина на столі або десь поруч. Так, фіалка дійсно допомагає працювати, підвищує продуктивність і знижує стрес. Чи це тільки зі мною таке?
4. Переконайтеся, що навколо є все необхідне. Визначте свій склад робочого місця і щоранку перевіряйте, чи на місці все, що потрібно. Тоді вам не доведеться перериватися і носитися по дому в пошуках листка паперу або підзарядки. У мене, наприклад: ноутбук, зарядний пристрій, iPhone, склянка води, щоденник, ручка і кілька папок з моїми паперами (я ще на шляху до повної цифровізації). Щоб впоратися з сухістю повітря в опалювальний сезон, використовуйте зволожувачі.
5. Подбайте про освітлення. Важливо, щоб поряд з вашим робочим місцем було вікно. Компанія Future Workplace провела дослідження і стверджує, що більшість людей через відсутність природного освітлення відчувають себе стомленими. Наявність в офісі вікна з видом на вулицю виявилося важливішим, ніж близькість кафе. Вид з вікна допомагає перемикати увагу і відпочити від монітора. Також доступ до природного освітлення під час роботи знижує ймовірність головного болю і втоми очей.
Увечері використовуйте настільну лампу і стежте, щоб світло розсіювався, і освітлення не було занадто різким.
6. Робіть перерви. Коли поруч немає колег, є ризик запрацюватися. Так ви будете швидше втомлюватися і менше встигати.
Не засиджуйтеся — у тих, хто старше 40 років і при цьому не залишає робочого місця протягом 11 годин, більша ймовірність померти в найближчі три роки.
Щоб дотримуватися балансу, встановіть таймер і періодично виходьте на балкон або вулицю, прогулюйтеся по квартирі.
Краще концентруватися допоможе метод Pomodoro — чергуйте 45-хвилинки роботи з 15-хвилинними перервами.
Використовуйте переваги того, що ви вдома. Якщо в офісі під час перерви можна хіба що випити кави, вдома ви можете зробити безліч корисного, цікавого і приємного. Навіть за 15 хвилин можна встигнути пропилососити, щоб не відкладати це на вихідні; взяти пару акордів на гітарі або просто прийняти душ. Головне — не захоплюватися, слідувати наміченому розпорядку і повертатися до роботи вчасно.
7. Позначайте початок і закінчення робочого дня.
Важливо, щоб робота з дому не перетворювалася на цілодобову. Тому ви повинні чітко відчувати, коли починається і закінчується робочий день.
Вигадайте для себе ритуали, вони будуть знаменувати початок і кінець робочого дня. Вранці потрібно знімати домашній халат і переодягатися у «вуличний» одяг, випивати чашку кави перед тим, як почати працювати. А ввечері прибирати зі столу накопичені за день купи паперу. У такий спосіб ви позначили межу між кінцем робочого дня і початком відпочинку.
Уміння розділяти час потіхи і час справ — це справжнє мистецтво, і називається воно самоорганізацією. До речі, з режиму «домашньої роботи» діти беруть приклад з батьків.
Будьте здорові!
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ