Дві версії падіння Ту-154
Поки немає підтверджень версії теракту. Начебто знайшли фюзеляж відносно цілий (хоча всі ці повідомлення ще треба сто раз перевіряти і нехай піднімуть поки що), тобто такого розлітання уламків великого, як спочатку повідомлялося, схоже, не було.
Що насторожує: повна відсутність сигналу тривоги від екіпажу. Таке може бути тільки в одній ситуації: стрімкої події катастрофічного характеру. Це, загалом, мало що може бути, крім вибуху. Кажуть, в екстремальній ситуації пілотам не до розмов з диспетчером, але це не та ситуація – екіпаж був досвідчений, пілот був не один, аеропорт поруч і сам весь час виходив на зв'язок.
Паливо? Ну ось вам приклад з Ту-154 Дагестанських авіаліній, у якого після зльоту з Домодєдово взагалі зникла паливоподача, і вони, тим не менш, не тільки сіли, але й спокійнісінько собі перемовлялися з диспетчерами всю дорогу. Ось схожий інцидент з Ту-154 і зникненням паливоподачі відразу після зльоту – теж сіли.
"Паливна версія" взагалі, чесно кажучи, не викликає довіри жодної, оскільки тоді повинні були бути проблеми з іншими літаками в Сочі, але їх не було (паливо, я дуже перепрошую, не виробляють для кожного борту окремо).
"Паливна версія" не викликає жодної довіриЩо стосується версій про технічні проблеми, то вони теж не дуже переконливі. Хай вибачать мене авіаційні експерти за спрощення, але Ту-154 – це дуже погана машина у частині ймовірності відмови обладнання і вузлів, але хороша машина у частині керованості після відмови (тобто посадити її можна навіть якщо там ВСЕ відмовить).
Побачений "спалах" (були опубліковані відео нібито з камер з берега) коментувати складно, оскільки незрозуміло, чи правдива зйомка, коли вона була зроблена тощо. Проте ось кажуть – в місті не чули вибуху. Але вибух міг бути невеликим хлопком, його й не було б чутно, але літак відразу впав би.
Чи могли пронести бомбу на борт? Враховуючи, що у Міноборони в аеропорту Сочі є свій "куточок", який і близько не охороняється як військовий аеродром – не можна виключати. Хоча посадка в Сочі для цього борту була і неплановою, але з цього "куточка" явно літають й інші борти в Сирії, тож "куточок" цей потрібно перевіряти, він цілком міг бути мішенню.
А ось що реально викликає підозру зараз – то це можливий вантаж. По-перше, якщо говорити про потенційний вибух, то це зовсім не обов'язково була закладена терористом бомба – раз ми говоримо про літак Міноборони, який летів до Сирії. По-друге, цим легко можна пояснити і мовчання екіпажу при позаштатній ситуації – можливо, вони не готові були цивільним диспетчерам розкривати всю таємницю своєї ситуації з вантажем.
На користь версії, що щось було не так з вантажем, свідчать ось такі, наприклад, повідомлення: "Джерело озвучило версію перевантаження Ту-154, що зазнав катастрофи". "Перевантаження" – найбільш травоїдне з можливих пояснень з вантажем. Але тоді пілоти повинні були б повідомити.
Різні джерела розповідають, що літак "важко і низько злітав". Не знаю, так це чи ні, але з точки зору нез'ясовного невиходу екіпажу на зв'язок (тобто раптовості події) реально напрошуються дві версії – або бомба, або вантаж. Причому якщо вантаж не вибухнув, а виникли якісь інші проблеми, то це пояснює, чому військовий екіпаж не став спілкуватися на цю тему з цивільними диспетчерами.
З приводу порівнянь з катастрофою 2015 року над Сінаєм: згадайте, що спочатку там була маса неправдивих повідомлень, що нібито пілот контактував з диспетчерами після виникнення труднощів, тому відразу однозначно не говорили про теракт, і тільки через кілька днів стало остаточно ясно, що контакту з диспетчерами не було. А тут все стало зрозуміло з перших годин.
Текст опубліковано з дозволу автора.