Убий мене ніжно. Тест-драйв Mazda6
Легкий рестайлинг — це «те, що лікар прописав» для автомобіля, у якого за чотири роки на ринку так і не знайшлося істотних недоліків. Доведено на прикладі Mazda6.
З моменту своєї появи в 2013 році Mazda6 третього покоління посідає особливу позицію на ринку.
Машина, як мовиться, і їде, і має дорожчий вигляд, ніж коштує насправді.
У ній доволі чимало лиску і преміальності, щоб не занапаститися на тлі Jaguar або Lexus. І їде вона так, що, пересівши на неї з BMW, ви не відчуєте різниці.
Проте клас є клас, і Mazda6 не може стрибнути вище голови, залишаючись тим, чим є, — седаном середнього класу. Тут відповідна шумоізоляція, доволі збіднілий порівняно з преміумом набір опцій і багато інших нюансів.
Одначе у своєму класі Mazda6 — це такий собі преміум.
Як їде?
За перші кілька годин після того, як я отримав машину на тест, я страшенно лаявся і готувався писати злісний пасквіль про те, як Mazda зганьбила свою кращу модель, зробивши підвіску після рестайлингу занадто жорсткою.
Я добре пам'ятаю попередню Mazda6, яку довелося випробувати минулого року. Азартна керованість поєднувалася з комфортом під час руху. Підвіску не можна було назвати м'якою, але надто жорсткою вона не була.
А тут я просто відчував, як пломби в зубах поскрипують на кожному горбику. Жахіття якесь.
Однак, опанувавши себе, я збагнув, що тестова машина була укомплектована 19-дюймовими дисками з низькопрофільною гумою. Забігаючи наперед, скажу, що, повернувши нову Mazda6, я на день взяв дорестайлингову машину на 17-х дисках і знову впізнав стару-добру «шістку».
Загалом, купуючи Mazda6, добряче помізкуйте, чи потрібні вам модні 19-ті «катки». Машина з ними виглядає дуже пафосно, але, їй богу, в Україні не ті дороги, щоб варто було жертвувати комфортом заради пафосу.
Решта все залишилося як і раніше.
Під капотом — 4 циліндри, 2,5 л, 194 «коні» з безпосереднім уприскуванням і ступенем стиснення 14:1. Компресія — вища, ніж у болідів Формули-1. У цих двигунах безліч інновацій, зокрема легкі поршні, нова систему запалювання і т. ін.
У парі з цим диво-двигуном працює класичний 6-ступінчастий "автомат", який перемикає передачі легше за деяких «роботів» у новомодних конкурентів (так, так, французи, якраз ідеться про вас).
Педаль газу дуже чуйна. Буквально, трохи притиснувши, і двигун одразу набирає обертів. Спочатку навіть доводиться дозувати зусилля на нозі, щоб не занадто різко стартувати в заторах.
Динаміка вражає. Машина впевнено і швидко розганяється за будь-яких швидкісних режимів. Наприклад, прискорення із 40-50 км/год до 80-90 км/год — це буквально декілька миттєвостей, які ви не помічаєте, оскільки нема відчуття, що для двигуна це бодай якесь серйозне навантаження.
Якщо просто рухатися на Mazda6 залюбки порожньою трасою з пристойним асфальтом (скажімо, по Бориспільській трасі, а де ж іще?), то не помічаєш, як швидкість перевищує 130-140 км/год. І ніщо не заважає їхати ще швидше.
Це — родова ознака породистого автомобіля, погодьтеся.
Керованість тут на висоті. Машина легка, повітряна, кермове управління налаштоване дивовижно. Є чіткий зворотний зв'язок, ти завжди розумієш, куди спрямовані колеса (привіт, желейна Toyota Camry!), проте кермо не дуже жорстке, немає відчуття, що ти їдеш на професійному спортивному автомобілі.
Звичайно, тут відсутній той запал, яким вирізнялися перші два покоління Mazda6.
Прагнучи посісти гідне місце в бізнес-класі (в принципі, успішно), Mazda6 поступово стала зміщувати баланс їздових якостей від драйву до комфорту.
Певна річ, остаточного поховання драйву, як це сталося з Honda Accord, що перетворилася на копію Camry, не сталося. І за це компанії Mazda величезна подяка.
На Mazda6 все ще можна «відірватися». Наприклад, пограти в «п'ятнашки» на трасі. Або хоробро увійти в поворот на швидкості.
Ну і звичайно, є речі, які ніколи не змінюються. У Mazda6 — це питання щодо шумоізоляції. Вона тут краща, ніж у колишніх поколіннях, одначе її майже немає, якщо порівнювати з конкурентами вищого класу.
У моїй 10-річній Volvo S60 можна розмовляти напівголосно на швидкості 150 км/год. У новенькій Mazda6 доводиться підвищувати голос в розмові з пасажиром, що сидить поряд, вже на 120 км/год.
Але це так, до слова.
Якщо ви раніше також мали Mazda, і вас не бентежив недолік звукового комфорту, то нова «шістка» вам цілком стане прийнятною.
Який має вигляд?
Не хочу повторюватися, але на парковці великого супермаркету серед сотень машин Mazda6 виглядає мов Кіра Найтлі поміж доярок колгоспу імені 70-річчя жовтня.
Дизайн елегантний, трішки спортивний, дещо хижацький і безумовно дуже привабливий.
Він не застаріє ще тривалий час. І конкуренти в цьому класі (KIA Optima, Hyundai Sonata, Peugeot 508, Volkswagen Passat, Ford Mondeo) виглядають відчутно нудніше.
Mazda6 ззовні можна порівнювати, наприклад, з Jaguar XE або «трійкою» BMW. Але ж вони коштують дорожче.
Що всередині?
Дверний отвір тут занизький, тому з незвички високій людині сідати не дуже зручно. Спортивна посадка за кермом теж не всім сподобається. Особливо коли пересідаєш з Toyota Camry, де все зроблено за принципом «високо сиджу — далеко виджу".
Але діапазон регулювань водійського сидіння і керма дозволяє зручно влаштуватися людині будь-якої комплекції. Так само, як і пасажирові на передньому сидінні.
Ззаду теж просторо, і для ніг місця вдосталь, і на голову стеля не тисне. Хіба що тунель у підлозі зависокий, тож третьому пасажирові буде не дуже комфортно.
Для комфорту пасажирів на задніх сидіннях зроблено чимало. Тут і повітроводи є, і підігріви задніх сидінь. Щоправда, кнопки їх увімкнення розташовані у відкидному підлокітнику. Не уявляю, як ними можна оперативно керувати, якщо ззаду сидять троє. Мало того, що центральний пасажир змушений морозити «п'яту точку», в той час як два інших пасажири спокійно гріються. Так його ще й попросять підстрибнути до стелі, коли їм стане припікати і підігрів захочеться вимкнути, а для цього потрібно відкинути підлокітник. Словом, рішення з кнопками підігріву досить дивне.
На матеріалах обробки не економили. Тут і шкіра добротна, і пластик не дубовий. Принаймні в місцях, де до нього можна дотягнутися рукою.
У Mazda6 досить консервативний інтер'єр. Порівняно з інноваційними рішеннями у деяких конкурентів (скажімо, тих же французів), це виглядає трохи дивно. З іншого боку, все функціонально і продумано. У машині звикаєш буквально за 10 хвилин.
Окремих теплих слів заслуговує меню мультимедійної системи. Воно просте мов куток домівки і затишне мов бабусин светр. Ось би деяким преміальним виробникам повчитися у Mazda не нагромаджувати меню, в якому плутаються навіть співробітники автосалонів.
У рестайлингової моделі оновилася панель приладів, їх «втопили» в трьох колодязях. Виглядає стильно. Проекційний екран позбувся сільського висувного щитка і перемістився на лобове скло. Все так само як у справжньому преміумі.
Багажник в Mazda6 не рекордний за обсягом (480 л), але досить місткий. Для подорожей всією родиною машина цілком згодиться. Перевірено сімейною поїздкою до Одеси на тривалий уїк-енд.
Як щодо вартості?
Ціни на Mazda6 стартують від 723 тис. грн. Це якщо розглядати найдоступнішу ціну в прайсі. Але це буде базова комплектація з 2-літровим двигуном на "механіці". Треба бути садомазохістом, щоб купити таке в 2018 році.
Найпростіша комплектація з «автоматом» починається від 765 тис. грн. І це, як і раніше, 2-літровий двигун.
А за 2,5-літровий двигун доведеться викласти 818 тис. грн. Ну а та автівка, що побувала у мене на тесті, в топовій комплектації обійдеться в 1,04 млн грн.
Ціни не маленькі, але загалом на рівні з конкурентами в цьому класі, яких я вже згадував.
Економічність у Mazda6 — на висоті. Усі ці інженерні хитрощі, про які Mazda гордовито пише в своїх рекламних буклетах, мабуть, і справді працюють.
Мені вдалося з'їздити з Києва до Одеси і назад з середньою витратою 8,4 л пального на 100 км. З огляду на те, що їжджу я аж ніяк не в пенсіонерському стилі, показник досить гідний. В умовах Києва з його тягучками і заторами Mazda6 задовольнялася приблизно 9-10 л на 100 км.
Вердикт НВ
9/10
Mazda6 лишається одним з найпривабливіших седанів на ринку. Складно уявити собі людину, якій може не сподобатися цей дизайн. Це ж треба просто мати алергію на красу як таку.
До того ж фактично в усьому машина теж вельми вдала. Легкий рестайлинг її точно не зіпсував, хоча нововведень тут мінімум. Якщо ви маєте дорестайлингову «шістку» і вона ще бадьорить, мчатися міняти машину на оновлену модель не варто.
А якщо ви тільки-но цікавилися Mazda6, то рестайлинг цілком може стати тією самою «останньою краплею», який одразу сигналізує — «треба брати».
Характеристики Mazda6 2018
Габарити (довжина, ширина, висота) — 4870/1840/1450 мм
Кліренс — 165 мм
Маса споряджена/максимальна — 1455 кг/2005 кг
Обсяг багажника — 480 л
Двигун - 4-циліндровий бензиновий мотор 2,5 л, 194 к.с., 258 Нм
Тип приводу — передній
Коробка передач — 6-ступінчаста АКПП
Максимальна швидкість — 223 км/год
Розгін з 0 до 100 км/год — 8,1 сек
Заявлена середня витрата пального в змішаному циклі — 6,7 л на 100 км
Ціна — від 723 тис. грн
- Читайте також: Не поспішай, а то встигнеш. Тест-драйв Toyota Camry