Знову проблеми. Tesla звинувачують у порушеннях ПДР через помилки автопілота

11 жовтня, 13:00
Tesla Gigafactory (Фото: Tesla)

Tesla Gigafactory (Фото: Tesla)

Національне управління безпеки дорожнього руху США (NHTSA) розпочало розслідування щодо програмного забезпечення Full Self-Driving (FSD) компанії Tesla після отримання десятків скарг про те, що система нібито змушувала автомобілі проїжджати на червоне світло або виїжджати на зустрічну смугу.

За даними агентства, зафіксовано понад 50 випадків потенційно небезпечної поведінки електромобілів, чотири з яких призвели до травм. Це одне з перших розслідувань, спрямованих безпосередньо на систему FSD — програмне забезпечення, яке Tesla позиціонує як крок до повної автономності автомобілів.

Реклама

Попереднє розслідування NHTSA розпочала ще в жовтні 2024 року, після серії аварій за умов поганої видимості. А у квітні 2024-го Федеральне агентство дорожньої безпеки завершило окрему перевірку автопілота Tesla, пов’язану з 13 смертельними випадками, що сталися через неправильне використання цієї технології. Однак слідство щодо ефективності оновлень автопілота все ще триває.

Нове розслідування збіглося з виходом останньої версії програмного забезпечення Tesla, яку генеральний директор Ілон Маск активно рекламував упродовж останніх місяців. Ця версія, за повідомленнями компанії, використовує дані, зібрані під час пілотного тестування роботаксі у місті Остін (штат Техас).

Управління з розслідування дефектів (ODI) повідомило, що отримало щонайменше 18 офіційних скарг і один журналістський звіт про те, що FSD не зупинила автомобіль на червоне світло. Крім того, Tesla надала шість звітів про ДТП відповідно до національних вимог щодо інцидентів з автономним транспортом.

За даними NHTSA, кілька аварій сталися на одному перехресті у місті Джоппа (штат Меріленд). Після цього Tesla начебто запровадила технічні зміни, щоб усунути проблему.

ODI також задокументувала випадки виїзду Tesla на зустрічну смугу, перетину подвійної суцільної лінії та поворотів у забороненому напрямку. У деяких інцидентах система FSD здійснювала маневр без попередження водія або можливості втручання з його боку.

Розслідування наразі перебуває на стадії попередньої оцінки, яка може передувати вимозі про відкликання автомобілів. Агентство планує завершити цю фазу протягом восьми місяців, хоча на терміни може вплинути скорочення фінансування урядових відомств, зокрема й підрозділів, що відповідають за контроль безпеки автономних транспортних систем.

Показати ще новини