Хід конем. Що буде, якщо Tesla об'єднається з Mazda або Subaru
Після тривалої кризи, яка ледь не поховала Tesla, компанія Ілона Маска нарешті, налагодила виробництво і почала працювати з прибутком. Проте, до компанії залишається ще ряд питань, щодо якості, обсягів продажів і ціни автомобілів. У той час, як Ілон Маск вважає, що потрібно економити гроші на кожній деталі, деякі експерти на повну сватають Tesla іншим автовиробникам.
Минуло вже більше місяця відтоді, як представники Tesla відзвітували перед інвесторами про доходи компанії в третьому кварталі 2018-го. Прибуток корпорації склав $312 млн, - досить скромно для таких масштабів, але, варто врахувати, що за аналогічний період минулого року, в Tesla говорили про збитки в $1,28 млрд.
Також, видання Electrec днями повідомляло, що Tesla змогла налагодити виробництво 1000 екземплярів Model 3 за один день. Звичайно, багатьом було куди цікавіше спостерігати за провалами Ілона Маска і зловтішатися щодо програшу електромобілів.
Тепер, коли тріумф Маска і його компанії став ще більш ймовірним, цікаву тенденцію вгледів редактор видання Jalopnik Джейсон Торчинський. Автожурналіст переконаний, що для становлення Tesla, як лідера світового авторинку, компанії необхідно почати співпрацю з іншими виробниками, які не мають електрокарів у своєму модельному ряду. Зокрема, мова йде про японські бренди Mazda і Subaru.
«Їм потрібні друзі, які роблять багато хороших машин і не планують створювати електрокари в майбутньому», - написав Торчинський.
Що знову не так з Tesla?
З початком безперервного масштабного виробництва і неймовірною популярністю бюджетної моделі Tesla Model 3, можна знову ставати затятим фанатом Tesla і говорити про те, що все погане закінчилося і ніхто може більше не боятися банкрутства.
Можливо так і буде, але до виходу компанії Ілона Маска на рівень ключових світових автовиробників залишилося ще дуже далеко. Навіть найдешевший фірмовий електрокар Model 3, ціну на який Маск обіцяв знизити до $35 тис., тепер буде коштувати близько $38 тис. І це в США, з їх державними субсидіями і непоганим економічним становищем. Очевидно, що ця ціна далеко не для всіх, не кажучи вже про більш дорогі Model S і Model X.
Якщо в Tesla дійсно хочуть створити сучасний Volkswagen «жук» або Ford Model T - їм дійсно потрібно задуматися, як зробити свої машини максимально доступними для широкого кола аудиторії
За словами Ілона Маска, головним фактором обмеження є виробництво кузовів, яке обходиться занадто дорого через складну роздільну систему шасі Tesla.
«Важливо розуміти, що в загальну вартість автомобіля входять близько 10 тис. унікальних деталей і процедур. За різними підрахунками, ціна Model 3 складе близько $38 тис., а кожна деталь буде коштувати $3,8. Це означає, що більш ефективний розподіл грошей - це гра дрібними монетами, навіть якщо так і не здається», - каже Маск.
До чого тут Mazda і Subaru?
Автожурналіст Джейсон Торчинський написав, що два великих японських автовиробники Mazda і Subaru досі не випустили власних електрокарів і потенційна співпраця з Tesla може стати дуже вигідною для всіх.
Торчинський пропонує, щоб або Mazda, або Subaru робили кузови для Model 3. Мовляв, так можуть з'явиться суміжні моделі зі схожою колісною базою, на кшталт «Tesla-Outback» або «Tesla Mazda3».
Авторитет і якість виробництва цих брендів повинні зробити бюджетну Tesla ще більш популярною серед покупців і здешевити кінцеву вартість. А інтерес японців буде полягати в тому, що підопічні Ілона Маска поділяться своїми технологіями і допоможуть їм, нарешті, вийти на ринок електрокарів.
До кінця статті, автор і сам доходить висновку, що таке злиття навряд чи станеться, адже компанія Toyota володіє акціями Subaru і може бути проти угоди. Історично склалося так, що Toyota - світовий лідер з продажу автомобілів - є ворогом Tesla. Японці всіляко опираються розвитку ринку електромобілів, кажуть, що це "передчасна і необгрунтована революція", а також активно просувають водневі авто. Які, до речі, Ілон Маск колись назвав "ідіотською ідеєю".
Однак, навіть якщо відкинути фактор Toyota, то угоді між Tesla та Subaru можуть перешкодити багато чинників найрізноманітнішого характеру.
«Я думаю, що цього не станеться з багатьох причин, включнои з гординею Ілона Маска. Але, тим не менше, я вважаю, що Tesla-Mazda або Subaru-Tesla будуть такими машинами, які люди дійсно захочуть купити. Особливо ті, кому не по кишені найдешевша Model 3», - підсумував редактор видання Jalopnik.
З ким співпрацювала Tesla?
Нагадаємо, що у Маска вже був досвід роботи в тандемі. З 2009-го до 2014-йго концерн Daimler, який володіє брендом Mercedes, володів частиною акцій Tesla.
Каліфорнійські виробники розробили для німців спеціальні батареї, якими укомплектували тестову версію Smart ED2s, і невеликі моделі Mercedes-Benz A-Class E-Cell і Mercedes-Benz B-Class ED.
Співпрацювали з Tesla і інженери Toyota. Після $50 млн інвестицій японської корпорації в перспективних виробників електрокарів зі США, в 2012-му Toyota випустила на ринок повністю електричну версію популярного кросовера Toyota RAV4.
Всього, на батареях Tesla вийшло близько 3000 машин Toyota, і продавалися вони два роки, після чого компанії припинили кооперацію. І Toyota зайняла досить агресивну позицію щодо Tesla (див. вище).
Як уже писало НВ, якщо компанії Tesla і Apple об'єднають свої зусилля - ми можемо отримати абсолютно новий автомобіль майбутнього.
На думку аналітика Moor Insights & Strategy Кріса Вайлдера, будь-яка людина, яка їздила на електрокарах Tesla, мала можливість переконатися, що це "практично iPad на колесах".
"Обидві компанії зосереджені на user experience і дуже трепетно ставляться до своїх лояльних фанатів. Злиття цих двох компаній могло б призвести до появи електромобіля такого рівня, що конкурентам довелося б дуже важко", - відзначає експерт.