У трьох кольорах та без підсилювача керма. Як головний автовиробник Росії переживає дефіцит комплектуючих

31 січня, 07:17
АвтоВАЗ (Фото:СС)

АвтоВАЗ (Фото:СС)

Днями у російському мінпромторзі підтвердили дефіцит лакофарбових матеріалів в країні. Через це автомобілі Lada поки випускатимуться лише у трьох кольорах.

Радянсько-російська компанія «АвтоВАЗ» давно стала генератором найбільш абсурдних новин для світової автомобільної індустрії. Але 2022-й став воістину революційним для бренду Lada.

Відео дня

Спочатку президент АвтоВАЗу назвав «справжньою перемогою» повернення подушки безпеки для водія у базові комплектації седана Lada Granta. Але в той же час згадав, що перші власні дизельні двигуни, автоматичні КПП, системи безпеки ABS/ESP тощо варто очікувати не раніше 2035-го.

До цього часу майже всі популярні автоконцерни вже домовилися відмовитися не тільки від випуску дизельних авто, а й в принципі від виробництва двигунів внутрішнього згоряння.

Новою «перемогою» АвтоВАЗу стала новина про дефіцит лакофарбових матеріалів у Росії: через це найближчі кілька місяців моделі Lada будуть доступні тільки у білому, чорному та темно-зеленому кольорах.

Раніше для покупців Lada були доступні лише 6−8 кольорів на вибір, тому фанати бренду втратили не так вже й багато.

Відомо, що АвтоВАЗ використовував німецькі готові фарбувальні комплекси та автоемалі компаній Eisenmann, Basf та Henkel. Наразі готова продукція потрапила під санкції, і росіяни шукають постачальників у більш дружніх країнах.

«Заміну європейської сировини шукаємо у країнах Азії, Південної Америки, Кореї та інших країнах. На жаль, не все поки що знайдено, не всі сировинні компоненти ідентичні європейським. Але науково-дослідні лабораторії російських лакофарбових підприємств працюють над цим питанням і, сподіваюся, вирішать його», — заявила гендиректор з технологічних питань компанії Російські фарби Елла Васильєва.

Виконавчий директор Автостату Сергій Удалов додав, що обмежений вибір кольорів — не найголовніша проблема, оскільки АвтоВАЗ бракує багато ще важливіших компонентів. Тому, за його словами, до авто у Росії все більше ставитимуться як до транспортного засобу. Попри наявність подушок безпеки, деякі нові моделі Lada продовжують випускати без електропідсилювача керма.

Після відходу іноземних автовиробників АвтоВАЗ став лідером російського авторинку. Наразі компанія контролює майже третину продажів нових автомобілів у країні.

У травні 2022-го російський мінпромторг також повідомляв про перехід у державну власність усіх активів групи Renault у країні. Ця компанія володіла 67,69% акцій автоконцерну АвтоВАЗ (Тольятті) та 100% ЗАТ Рено Росія (Москва).

На виробничих потужностях Renault у Москві зараз відновлюють Автомобільний завод Москвич, який був оголошений банкрутом у 2002-му. Мер Москви Собянін заявив, що завод дозволить зберегти тисячі робочих місць.

poster
Дайджест NV Преміум
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Проте, замість власного виробництва, наприкінці 2022-го на колишньому заводі Renault у Москві розпочали великовузлову збірку бюджетного китайського кросовера JAC S4 під брендом Москвич.

У 2023-му нове керівництво перейменованого французького заводу планувало збільшити виробництво до 50 000 автомобілів, інвестувати $82 млн і налагодити співпрацю з російським виробником вантажівок КамАЗ.

Щоправда, у компанії з Набережних Човнів справи йдуть не набагато краще: заступник гендиректора КамАЗу із закупівель, відповідальний за імпортозаміщення, Равіль Ібрагімов заявляв, що виробнику не вистачає низки комплектуючих. Серед них — паливні системи, турбокомпресори, жароміцні колектори, алюмінієве лиття, хомути, клапани, системи фільтрації мастила, палива тощо.

Крім раніше імпортованих двигунів, керівництву КамАЗу також доводиться шукати нових постачальників АКПП, пластикових деталей інтер'єру, систем термо- та шумоізоляції, різних електронних датчиків, склопідйомників, замків для дверей, шасі, систем очищення та фільтрації повітря, гідравлічних та гальмівних систем, гідравлічних насосів, тросових лебідок, сидінь, килимів, систем кондиціювання, підігрівачів, паливних баків, ресор та амортизаторів.

Показати ще новини
X