Безпілотні авто. Хто першим випустить автомобіль, якому не потрібен водій

18 грудня 2018, 20:03

Audi збирається виділити $16 млрд на розвиток безпілотних автомобілів. Крім концерну Volkswagen, розвивати справжні автопілоти збираються в Volvo, Mercedes-Benz і Google.

Сьогодні, безпілотний автомобіль неодмінно асоціюють з компанією Tesla. Просунуті електрокари з постійно оновлюваним програмним забезпеченням і величезним планшетом - бортовим комп'ютером стали справжньою іграшкою для багатих жителів Каліфорнії.

Реклама

Але, як не дивно, одні з перших авто, які могли їздити без водія, з'явилися ще в середині 1980-х, завдяки компанії Mercedes-Benz. Більшість німецьких автовиробників досі знаходяться в авангарді безпілотних систем.

Так, днями, компанія Audi заявила, що витратить $16 млрд на розвиток повністю автопілотованих машин і електрокарів до 2023 року. Як повідомляє видання The Verge, більшість з цих інвестицій підуть на розробки компанії Autonomous Intelligent Driving (AID), - дочірнього підприємства Audi, яке розвиває безпілотні системи.

Щоб розуміти масштаб ставки Audi, - сума, яку вони збираються витратити на розвиток автопілота, становить четверту частину від ринкової капіталізації Tesla і всього на $6 млрд не дотягує до особистого статку Ілона Маска.

Згідно The Verge, Audi AID використовує машинне навчання для обробки даних з численних датчиків і сенсорів, за типом LIDAR, smart-камер і радіолокаційних радарів. Ці дані допомагають системі моделювати обстановку навколо авто, виявляти інших учасників руху, перешкоди і пішоходів.

Заснована півтора року тому, зараз AID налічує близько 150 співробітників. У Мюнхені, де також розташована штаб-квартира компанії, інженери тестують 12 безпілотних автомобілів на дорогах загального користування.

Оскільки Audi належить концерну Volkswagen, більшість автопарку безпілотників складають моделі Volkswagen Golf, а розроблені технології будуть доступні відразу для Volkswagen, Audi і Porsche.

Головний технолог AID Олександр Хаг пояснює, що подібні "дочки" мають і інші великі автовиробники. Наприклад, у General Motors розвитком безпілотних систем займається компанія Cruise, а у Ford - Argo.

Але, замість того, щоб купувати стороннє підприємство, в Audi вирішили створити оригінальну команду з розвитку автопілота.

"Наша мета - розвинути автопілот 4-го рівня. Першим додатком стане роботизоване таксі, а в довгостроковій перспективі ми надамо безліч безпілотних технологій для приватних автомобілів, вантажівок, автобусів, доставок їжі тощо", - прокоментував для The Verge Олександр Хаг.

Хто в гонці?

Крім Audi, до 4-го рівня автопілота (повністю самокерованого автомобіля) прагнуть і ряд інших компаній. Причому, відсторонити водія від керування хочуть не тільки автовиробники-гіганти, але й великі IT-компанії, а також сервіси таксі.

НВ зібрало найблільш відомих представників автопілотованих технологій:

Volvo

Шведська компанія, яка зараз належить китайському холдингу Geely Automobile, не любить сипати гучними заявами і планомірно рухається в своє безпілотне майбутнє.

Як відомо, Volvo є головним партнером американського таксі-сервісу Uber, і вже з наступного року компанія почне постачання 24 тис. безпілотних люксових кросоверів XC90. Непогані "шашечки", чи не так?

Крім цього, кілька місяців тому стало відомо, що компанія розробляє автопілот 4-го рівня, який повинен бути встановлений на тій же моделі XC90 до 2021-го.

"Система дозволить вам їсти, спати, працювати, дивитися фільм, відпочивати, робити що завгодно. Вона буде працювати тільки на відповідних дорогах", - говорив тоді старший віце-президент з досліджень і розвитку Volvo Хенрік Грін.

Mercedes-Benz

Штутгартці, що стоять біля витоків автопілотування, зараз трохи відстали від передовиків виробництва, але також обіцяють порадувати публіку розумними системами найближчим часом.

Як уже писало НВ, в жовтні 2018-го в Mercedes-Benz заявили, що новий седан S-класу отримає першу автономну систему 3-го рівня. Звичайно, така технологія відстає від запланованої Audi A8 2019, але подібними системами зараз комплектують ряд інших флагманських бізнес-седанів, включно з Tesla Model S, Cadillac CT6 і деякі моделі BMW.

3-й рівень автономності передбачає повний контроль автомобіля над дорожньою ситуацією не тільки за допомогою лідарів, радарів, камер і датчиків, а й завдяки штучному інтелекту. При цьому, водієві все одно потрібно стежити за дорожньою ситуацією і не можна відволікатися від керування автомобілем.

Google Waymo

Крім іменитих автобрендів, штовхається ліктями на поле безпілотників і каліфорнійський техногігант Google. А точніше його материнська компанія Alphabet.

Над так званим "гугломобілем" працювали ще з 2009-го, але партнерство з Toyota, Lexus і Audi виявилося безуспішним. Ситуація змінилася в 2016-му, коли Waymo домовилася з Chrysler про постачання 100 мінівенів Pacifica.

Буквально на днях компанія опублікувала в своєму блозі, що вони запустили комерційний сервіс безпілотного таксі в штаті Аризона.

Представники компанії пояснюють, що поки що в чотиримісному мінівені Chrysler пасажирів буде супроводжувати інженер, але вже в найближчому майбутньому клієнти зможуть самі керувати поїздкою.

Яндекс таксі

Подібно до CША, своє безпілотне таксі вирішили створити й у компанії, якій належить найпопулярніший російський онлайн-пошуковик.

Дві безпілотні Toyota Prius з'явилися в міському поселенні для розвитку IT-технологій Іннополіс, Республіка Татарстан.

Автомобілі повинні безкоштовно розвозити добровольців до міського університету, стадіону і житлових районів. Як і в Waymo, Яндекс таксі також передбачає наявність в машині інженерів, які повинні супроводжувати 100 осіб, які погодилися протестувати нову технологію.

У компанії заявляють, що це перший подібний сервіс, який запускають у Європі.

Показати ще новини