Серед інших, Tesla і Toyota. Автогіганти можуть використовувати алюміній, отриманий за допомогою примусової праці уйгурів — HRW

5 лютого 2024, 10:26

За даними Human Rights Watch, великі автовиробники, включно з Tesla, General Motors, Volkswagen і Toyota, можуть використовувати китайський алюміній, вироблений із використанням примусової праці уйгурів у Сіньцзяні.

Про це йдеться в новому звіті правозахисної організації.

Згідно з даними дослідників, автовиробники, включно з Tesla, GM, Volkswagen і Toyota, не можуть гарантувати відсутність примусової праці під час виготовлення сплавів алюмінію в Китаї. При цьому понад 15% ринку алюмінію в Китаї і 9% світового ринку припадають на Сіньцзян. У цьому регіоні проживає близько мільйона уйгурів, ООН вже висувала звинувачення Китаю в злочинах проти цієї національної групи.

Реклама

У звіті також наголошується, що складно відстежити походження алюмінію з Сіньцзяна, особливо коли він поставляється в інші регіони Китаю і стає частиною сплавів. Сполучені Штати з 2022 року вимагають від імпортерів доказів відсутності використання примусової праці в Сіньцзяні.

Human Rights Watch заявляє, що іноземні автовиробники, які діють у Китаї, зазнали тиску китайського уряду, що призвело до більш слабкого контролю над операціями в Китаї та збільшило ризик використання примусової праці в їхніх ланцюжках поставок.

Китай не зреагував на запити правозахисників і преси щодо даних звіту.

Toyota заявила, що вивчить звіт і підкреслила повагу до прав людини як частину своїх цінностей.

Volkswagen заявив про наявність системи управління ризиками та проведення перевірок під час закупівель сировини. Він також розслідує заяви про примусову працю.

Tesla не уточнила частку алюмінію із Сіньцзяна, але заявила, що простежила ланцюжок поставок до видобутку корисних копалин і не виявила доказів примусової праці.

GM, BYD та інші компанії поки що не відповіли на запити.

Показати ще новини